Welkom op het forum
Even terugkomend op wat je vader zei over 'dat je de metallic wegpoetst'. In de metallic lak zitten 'flakes' dat zijn de metallic deeltjes die zo mooi als spikkels oplichten als de zon erop schijnt. Over een metallic lak hoort een blanke lak te zitten. Je poetst dus niet de metallic lak, maar puur de blanke laklaag erop.
Althans, dat is de bedoeling. Ben je erg aggressief bezig met een compound+harde pad+machine, dan kun je door die blanke lak heen gaan en moet je buurman naar de spuiter.
Ik lees dat je gebruik gaat maken van een machine, wat voor één is dat? Een roterende of excentrische? Wees in ieder geval voorzichtig, vooral bij randjes. En vergeet niet de rubbers/uitstekende delen af te plakken. Polijst laat daar witte vlekken op achter die je er soms heel lastig uit krijgt.
Ultimate Compound is een prima product. Als je het lastig vindt afnemen, dan heb je teveel gebruikt / te lang doorgegaan / of op een te warm paneel gepolijst. Polijst altijd op een koel paneel, dus uit de zon in de schaduw.
De vraagprijs voor een 'volledige' detailbeurt is natuurlijk afhankelijk van welke producten je verbruikt, wat de staat van de auto is en hoeveel tijd erin gaat zitten. Bij een middenklasse auto zijn de meesten hier, zelfs machinaal, al 10+ uren verder voor alleen de buitenkant.
Ik denk dat de meesten het hier erg goedkoop vinden, omdat ze weten hoeveel werk er in zit als je het eenmaal goed doet. Detailers zijn geen poetsers en de naam zegt het al: Er wordt op elk detail gelet. Van het geduldig kleien van een vervuilde lak tot het nauwkeurig afplakken van de trims, rubbers, logo's voor het polijsten en uiteindelijk het afbouwen van polijsten van grof naar fijn. Hierna ben je ook weer bezig om polijstkorrels uit alle kiertjes en gaatjes en hoekjes te halen. Dit zijn maar een paar standaard stappen en alles bij elkaar neemt veel tijd, maar ook veel verbruik van spullen, in beslag.
Maar ik denk dat we met z'n allen moeten beseffen dat jij ook nog maar net begint en niet alles zal doen zoals de ervaren mensen het hier doen. Dit zet je vraagprijs natuurlijk in een ander daglicht. Hoewel je natuurlijk, zoals grandscenicman hierboven zegt, moet opletten dat je niet meer verbruikt dan dat je vergoed krijgt. Zolang je geen schade aanricht zal de auto van je buurman er toch van opknappen.
Heel veel succes in ieder geval.
Even terugkomend op wat je vader zei over 'dat je de metallic wegpoetst'. In de metallic lak zitten 'flakes' dat zijn de metallic deeltjes die zo mooi als spikkels oplichten als de zon erop schijnt. Over een metallic lak hoort een blanke lak te zitten. Je poetst dus niet de metallic lak, maar puur de blanke laklaag erop.
Althans, dat is de bedoeling. Ben je erg aggressief bezig met een compound+harde pad+machine, dan kun je door die blanke lak heen gaan en moet je buurman naar de spuiter.
Ik lees dat je gebruik gaat maken van een machine, wat voor één is dat? Een roterende of excentrische? Wees in ieder geval voorzichtig, vooral bij randjes. En vergeet niet de rubbers/uitstekende delen af te plakken. Polijst laat daar witte vlekken op achter die je er soms heel lastig uit krijgt.
Ultimate Compound is een prima product. Als je het lastig vindt afnemen, dan heb je teveel gebruikt / te lang doorgegaan / of op een te warm paneel gepolijst. Polijst altijd op een koel paneel, dus uit de zon in de schaduw.
De vraagprijs voor een 'volledige' detailbeurt is natuurlijk afhankelijk van welke producten je verbruikt, wat de staat van de auto is en hoeveel tijd erin gaat zitten. Bij een middenklasse auto zijn de meesten hier, zelfs machinaal, al 10+ uren verder voor alleen de buitenkant.
Ik denk dat de meesten het hier erg goedkoop vinden, omdat ze weten hoeveel werk er in zit als je het eenmaal goed doet. Detailers zijn geen poetsers en de naam zegt het al: Er wordt op elk detail gelet. Van het geduldig kleien van een vervuilde lak tot het nauwkeurig afplakken van de trims, rubbers, logo's voor het polijsten en uiteindelijk het afbouwen van polijsten van grof naar fijn. Hierna ben je ook weer bezig om polijstkorrels uit alle kiertjes en gaatjes en hoekjes te halen. Dit zijn maar een paar standaard stappen en alles bij elkaar neemt veel tijd, maar ook veel verbruik van spullen, in beslag.
Maar ik denk dat we met z'n allen moeten beseffen dat jij ook nog maar net begint en niet alles zal doen zoals de ervaren mensen het hier doen. Dit zet je vraagprijs natuurlijk in een ander daglicht. Hoewel je natuurlijk, zoals grandscenicman hierboven zegt, moet opletten dat je niet meer verbruikt dan dat je vergoed krijgt. Zolang je geen schade aanricht zal de auto van je buurman er toch van opknappen.
Heel veel succes in ieder geval.