• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Metalic wagen polijsten ?

Ignition

Detailing rookie
7 jul 2011
14
0
Hallo medepoetsers !
Ik zal me vanavond even voorstellen na het werk, dan heb ik ook nog wat foto's ter beschikking ,^^

Even een vraagje, maandag wil ik een auto gaan poetsen, maar heb nog geen ervaring met metalic.
Zo te zien ziet de auto er ook vrij 'schoon' uit, zo onder het langsrijden, weet ook niet of echt polijsten nodig is dus (Nieuwe Colt in grijs/blauwig metalic)

Maar stel ik wil gaan polijsten onder bijv. de deurklink, kan ik dit gewoon met Kenotec Polish doen, of is dit té ?
Nogmaals ik heb geen enkele ervaring met metalic, vandaar de vragen haha :)_[]

Of wat schrijven jullie voor, om een metalic wagen te polijsten ?
Heb verder nog, Maguiars ultimate compound staan, swirl-X (die grote fles) en nog wat oude troep (dat ik niet wil gaan gebruiken), dus zit grote kans in dat ik wat moet gaan aanschaffen ;)

Alvast bedankt ! :)^
 
Tussen een auto met uni-lak en een auto met een metallic lak zit eigenlijk wienig verschil qua polijstwerkzaamheden.
Met Uni-lak heb je sneller kans dat je pads en doeken verkleuren, voor het stappenplan maakt het weinig verschil.

Of polijsten nodig is hangt er vanaf of er swirls ed in de lak aanwezig zijn. Toen wij onze auto ophaalden zag deze er ook netjes en strak uit, tot de TL bak aanging :D
Daarnaast werkt polijst ook enigzins als paintcleaner, dus in die zin heeft het eigenlijk altijd wel nut.

Onder de deurklink kan je wat polijst op je vinger aanbrengen en deze net als een pad heen en weer bewegen.

Overigens stel ik me wel serieus vragen bij de door jou gebruikte middelen.
Ik lees Kenotech (hebben wij op zijn zachtst gezegd nogal "Kwalitatief Uitermate Terleurstellende" ervaringen mee) en als aternatief heb je Mequiars ultimate compound ?
Compound op een auto die er volgens jou nog netjes bijstaat, is dat niet nogal overdone ?
Swirl-X is daarintegen wel een wat beter keuze alhoewel het nog steeds niet in de schaduw kan staan van een Monello of Poorboy's SSR.

Ik lees trouwens ook niks over vooraf clayen en hoe je het polijsten gaat doen (handmatig / machinaal) ?
 
ff voor de duidelijkheid wil je hem met de hand gaan poetsen? met de dap? rotory? bij het poetsen van een auto poetsje alleen de blanke lak( oftewel beschermlaag van de kleurlaag onder de blanke lak in jouw geval matalic) je hebt ook auto's zonder blanke lak,, bij metalic is dit meestal niet het geval, hoop je hierin wat beter op weg geholpen te hebben,, wat voor polijst je gaat gebruiken licht er net aan hoe de staat van de lak is,:)^
 
Bedankt voor jullie reacties !

Ikzelf ben (nog) echt geen profi, en zal dus echt wel wat aan jullie tips hier gaan hebben, alle tips zijn welkom natuurlijk !
Mijn pa heeft me hier een beetje gek gemaakt dat ik niet al te gek moet gaan qua polijsten van een metalic auto, omdat je dan (volgens hem) de metalic eruit poetst :schaam
Maarja, dat heeft hij toen van een buurman gehoord (we zijn verhuisd he ! :-" ) die zijn zilveren astra eens ging polijsten met commendant :D

De auto moet natuurlijk vantevoren gekleid worden, ik heb een clay bar kit gekocht van maguiars ooit, maar die klei is keihard geworden (vergeten in een bakje ofzo te stoppen :sob: ) , dus ik moet of een nieuwe claybar kopen, of ik moet gaan kijken voor een ander setje (iemand suggesties ??)
Ik wil de auto machinaal gaan polijsten (als dit nodig is he !, iig wel om de swirls eruit te gaan halen) met zo'n grote polijstschijfdinges.

En waarom ik kenotec vermeld ?
Omdat ik ultimate compound zo gruwelijk slecht uitgevreven krijg !!
En ik naar mijn mening niet echt verschil zie met de ultimate compound en kenotec polish (heb een rode wagon R toevallig gisteren helemaal gepolijst, deze was helemaal roze verkleurd).
En ik heb nog geen Monello of Poorboy producten omdat ik het nog niet echt deed voor klanten, die Colt van de overbuurman is mijn eerste klant :schaam
Heb voorheen gewoon voor de leuk mijn eigen auto (kevertje) en de auto's van mijn ouders wat gepoetst, maar niet op profi gebied, wil daarom ook wel wat meer erover weten !

Alvast bedankt voor de reacties ! :)^
 
Als ik jou was zou ik heel even zeer serieus het How To gedeelte van dit forum gaan bestuderen, opdat je vrijdag nog je bestellingen de deur uit kunt doen, in de hoop dat deze dan maandag binnen zullen zijn.
 
Bedankt !
Heb ook een aantal how-to's gelezen idd.

Volgende maand (als ik salaris krijg ..) eens kijken voor wat spulletjes te bestellen :grinning:
Ben vandaag even snel naar de automaterialen zaak geweest, heb 2 polijst pads gehaald voor op dat ding van mij, daar zaten tevens 2 microvezel pads bij, prima dus.
Verder ook nog een clay bar kitje gehaald van TurtleWax (tja ... nog ff low budget houden he :p )

Betere producten komen na de tijd wel !
Daarom vraag ik ook nog maar zo weinig voor een volledige detailbeurt (€ 60,- :)_[] )
Ik zal kijken of ik hier een showtopic kan aanmaken, als ik de swirls ed. op de foto's krijg ,^^

Voor nu alvast bedankt voor de reactie's en tips en trucs zijn altijd welkom ! ;)

:grinning:
 
Dus als ik het goed begrijp bied je jouw detail diensten aan voor 60 euro voor een gehele auto en heb je geen/nauwelijks ervaring? Ik zou maar oppassen dat die +60 euro niet omslaat in -600 schade :roll
 
Soepergrover zei:
Iedereen moet ergens beginnen, niet? ;)
Precies :)^

Vandaar dat ik me hier heb aangemeld voor meer info op te zoeken en eventueel vragen te stellen.
Heb trouwens ook helemaal het geld niet op nu opeens allemaal topspullen in huis te gaan halen !

Heb namelijk 6 maanden zonder werk gezeten (contract werd niet verlengd na 3 jaar, en ik ging toen toch verhuizen ... maarja, dan weer aan de bak komen he ...) en heb gisteren mijn eerste werkdag weer gedaan, dus hoop toch weer even wat centjes te sparen, eigen auto weer een beetje in orde te maken en dan nieuwe poetsspullen aan te schaffen !

Dus dan heb ik ook lekker de tijd om hier wat door te lezen, nietwaar ?

De ovebuurman kwam eigenlijk vragen wat ik wel niet allemaal gebruikte aan die suzuki van mn ma om die lak weer zo goed te krijgen, en toen kwam eigenlijk de vraag wat ik er eigenlijk voor vroeg ... dus ja ... :)

Is natuurlijk super om van je eigen 'hobby' nog geld aan te verdienen ook, dus wil hier toch nog wat verder in gaan :)^
 
mezzerin zei:
Dus als ik het goed begrijp bied je jouw detail diensten aan voor 60 euro voor een gehele auto en heb je geen/nauwelijks ervaring? Ik zou maar oppassen dat die +60 euro niet omslaat in -600 schade :roll

Zoals ik al zei, ik heb niet de topspullen in huis, heb ook nog niks metalics gedaan en mijn pa maakte me daar gek over dat ik die niet zou polijsten ...

Vandaar dat ik me hier dus heb aangemeld en die vraag heb gesteld.
Ervaring heb ik al wel opgedaan hoor ...
100_1354.jpg


Een na-foto moet ik nog maken, maar is na een dagje polijsten toch echt weer rood geworden en glimd ook weer behoorlijk ! :roll
 
Zoals beloofd, net nog even snel foto's gemaakt voordat het donker werd.

Moet er wel even bij zeggen dat de auto buiten staat gewoon he, dus hij is wel wat vuil alweer :eek:
100_1362.jpg


100_1363.jpg


100_1365.jpg


100_1366.jpg


Vind dit niet slecht voor een 'prutser', of wel soms ? :eek:)
 
Ik denk dat niemand je een prutser vindt ;)

Er is hooguit verbazing dat je geld vraagt terwijl je nog niet zoveel ervaring hebt.Nu je verder verteld ligt dat geld vragen ook wat genuanceerder ;)

Maar ik zou me eerst verder verdiepen in het handmatig detailen (en evt machinaal) zodat je ook tips kunt geven. Over bijv. het wassen van de auto met het 2 emmer systeem.

En die 600 euro schade kun je zo oplopen hoor, je bent namelijk bezig met andermans auto. Auto niet gekleid en dan polijsten en wat zandkorrels over de lak trekken bijvoorbeeld 8o
 
Goed gedaan hoor Ignition. Ben het eens met Soepergrover dat je ergens moet beginnen. En voor niets kun je het altijd nog doen.

De auto ziet er prachtig uit. Mijn tip blijft om goed de How To's te lezen en je zorgvuldig aan de stappen te houden, waarbij in mijn beleving vooral de fase reinigen (= zeer zorgvuldig wassen en daarna kleien) goed en zorgvuldig uitgevoerd dient te worden.

Daarna met voorzichtigheid lakcorrectie uitvoeren en goed blijven kijken en controleren wat je doet.

Van harte gefeliciteerd met je nieuwe baan en je nieuwe adres en fijn dat er weer wat vastigheid is in je leven, want dat maakt alles een stuk makkelijker. Hoop dat het bij deze werkgever helemaal goed komt en dat je snel in staat bent Carclean.com volledig leeg te kopen:D

Op naar de rest van de auto's in de straat:)^
 
Dat roze dak is weer heel mooi rood geworden! :)^ Ga vooral zo door!

Een full-detail (binnen en buiten?) voor € 60,- vind ik niet per se duur, mits alles netjes gebeurt. Succes!
 
60 euro is zeker niet duur. Heb eens een keer globaal uit zitten rekenen. Ik ben per auto ongeveer al minimaal 30 euro kwijt aan materiaal wat verbruikt is voor een complete detailbeurt exterieur.
 
Hallo,

Toch ff vermelden dat je die roze auto weer mooi rood hebt gekregen :)^

Ik neem ook aan dat je voor bovenvermeld bedrag(eigenlijk wordt er niet gesproken over geld op het forum!!), je buur z'n auto volledig doet
maar dan tot hier:wassen,kleien,polijsten waar nodig,eventueel een glaze,2 laagjes wax,ramen aan binnen-en buitenzijde+velgen(buitenzijde)
Als je nog meer gaat doen,is het volgens mij "profiteren" wat je buur doet :D

Hoe lang doe je er trouwens over om al deze dingen te doen,is toch snel 5 uur en meer denk ik toch!!

Je moet idd iets doen om bij te verdienen,maar reken ook ff uit wat je in de auto stopt:water,shampoo,klei+lube,glaze(optioneel),wax,ruitenreiniger,en ik vergeet misschien nog wel iets.

Veel succes met het detailen,ik kijk alvast uit naar foto's.

Danny