• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Metamorfose van mijn Kawasaki ZX-9R.

Jokingotto

Detailing addict
23 jun 2011
44
55
Hallo mensen,

na jaren lang met veel plezier naar diverse show-offs te hebben gekeken plaats ik vandaag mijn eerste show-off.

Onlangs heb ik me een zwart metallic Kawasaki ZX-9R aangeschaft.
De motor heeft drie jaar in weer in wind buiten gestaan, zonder hoes of iets dergelijks.

Het zal duidelijk zijn dat de motor er op z'n zachts gezegd belabberd uit zag.

Dat moest grondig aangepakt worden. En ik ben na anderhalve dag werken nog niet helemaal klaar.
Maar met het polijsten ben ik wel een heel eind.

De onderstaande stappen heb ik gedaan om de boel schoon te krijgen:

- Wassen met Dodo Born to be wild.
- Sterke vervuiling zoals kettingvet en mos heb ik met remmenreinigen en Poorboys APC verwijderd.
- Wielen met Valet Pro Bilberry Safe Wheelcleaner.
- Kleien met Dodo Basics of Bling clay bar en verdunde Poorboys Spray and wipe.
- Wassen met Dodo Born to be wild.
- Drogen met Delerium Drying towel.

Het polijsten heb ik op deze manier gedaan:

- Monello Mezzo op oranje
- Monello Finale op wit
- Monello Finale op zwart
- Dodo Juice Lime Prime Lite

Als bescherming van de lak heb ik twee laagjes Dodo Supernatural 2.0 wax aangebracht.
De kunststof delen zijn nogmaals met APC gereinigd en daarna met Black WOW behandeld.

Op het rechter kuipdeel waren enkele diepe krassen welke bijna helemaal weg zijn na het polijsten.

En nu de foto's.

Vóór:
jg4m14.jpg

2gtt4dy.jpg

15fhny9.jpg

dey2l3.jpg

2hybdxx.jpg

2z59iew.jpg


Na:
339ixwz.jpg

6pls2b.jpg

2itpfyc.jpg

33nzpqr.jpg

1z4l2rr.jpg

2b8ies.jpg

ecxzl.jpg


Bedankt voor het lezen, ik ben benieuwd naar jullie tips/reacties.

Groeten,

Chris.
 
Die is zeker goed opgeknapt!
Heel veel plezier met je nieuwe fiets!

Heb je ook een foto van recht op de herstelde schade?
 
Woody;310651 zei:
Heb je ook een foto van recht op de herstelde schade?

Zal ik morgen maken en posten.

Met de flits ingeschakeld zijn ze zichtbaar, zonder flits moet je er op de knietjes voor gaan liggen om ze nog te zien.

Hier de close-up
24zyg7m.jpg
 
Achja, als de vorige eigenaar er zuinig op was geweest had ik er veel meer voor moeten betalen.
En vervelender nog, ik had niet de kans gehad de brommer zo extreem op te laten fleuren.

Dus, ik ben blij dat ik door de dofheid en alle gorigheid heen heb durven kijken.
 
Ziet er keurig uit. Toch mooi zo'n detail hobby, zeker als dat maakt dat deze motor goedkoper is. Netjes de krassen weggewerkt. :)^ Heb je gepolijst met de DAP of met de hand?

Owja even nog een attentie; - Wassen met Dodo Born to be wild. Ga er vanuit dat het Born to be Mild is. w^^w
 
IbizaSigno;310807 zei:
Ziet er keurig uit. Toch mooi zo'n detail hobby, zeker als dat maakt dat deze motor goedkoper is. Netjes de krassen weggewerkt. :)^ Heb je gepolijst met de DAP of met de hand?

Owja even nog een attentie; - Wassen met Dodo Born to be wild. Ga er vanuit dat het Born to be Mild is. w^^w

Hahahaha jij bent de enige die oplet, mij was het ook nog niet opgevallen.
Vandaag een detail klus bij m'n garage gedaan.

Heb overlegd dat ik dat ik daar wat onderdelen kan zandstralen en dan laten poedercoaten.
Dan is de brommer dus weer echt helemaal als nieuw!
 
Zo,

na een paar dagen schoonmaken, delen zandstralen en poedercoaten is de ZX-9R klaar voor de zomer.
Ze staat er nu zo bij:

34yupud.jpg
 
Heeey een mede-916rijder! Ik vond je nickname al bekend klinken ;) . Mooie kawasaki heb je daar zeg! Top opknapwerk! :cool:
 
Mooie fiets! Had niet verwacht dat je de krassen er zo ver uit kan krijgen.

Om het af te maken kan je nog even je uitlaat inkorten (heb het zelf ook gedaan bij mijn leovince demper (honda cbr 600f) en dat is al een heel anders zicht.

http://www.zx-10r.net/forum/showthread.php?t=52613
 
Ja de krassen zijn echt beter gecorrigeerd dan ik had durven hopen, als je normaal naar de motor kijkt dan zie je ze absoluut niet meer.

Die uitlaat inkorten is niet echt mijn ding, ik ben van de generatie rijders die nog echt een knalpijp willen zien.
Inmiddels zit er al wel een carbon hugger over de achterband, en een schadevrije onderkuip is naar mij onderweg.

Dank voor je reactie!