• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Metropolitan Air Force Blaster Sidekick 1,3HP

Marty

Detailing rookie
15 jul 2010
13
0
Hallo,

even mijn ervaring delen.

Ik heb deze blower in de actie aangeschaft en vandaag na het wassen van mijn auto gebruikt. Ik moest nog een zijde van de auto in de was zetten maar hij was inmiddels alweer te vuil geworden.

Na de wasbeurt deze blower uitgepakt. Viel me op dat hij erg goed verpakt is. Na alles te hebben verwijderd heb je dan een mooi compact apparaat in je handen. Oogt al oerdegelijk; stalen behuizing, degelijk handvat, stalen flipschakelaar. En hij heeft ook een lekker gewicht; niet te licht en zeker niet zwaar. Gewoon het gewicht dat bij een degelijk apparaat hoort met een stevige electromotor erin en geen plastic oid. Het oogt en voelt dus gewoon als een mooi compact dingetje. Viel me ook op dat hij een lekker lang snoer heeft, ik schat ruim 3 meter.

De lange rubberen nozzle erop gezet en toen maar eens aangeflipt. In een seconde draait hij op vol vermogen terwijl hij toch weinig lawaai maakt. De hoeveelheid lucht is er niet minder om. Hij blaast lekker hard dus dat ging ik meteen uitproberen op de natte zijkant.

Hij blies alles probleemloos weg. Water langs de ramen (achterraam is uitklapbaar), water achter de spiegels, water achter de deurstrips. Alles blaas je ermee weg.
Meteen ook maar op mijn velgen geprobeerd. Niks irritanter dan water op je velg of tussen velg en band als je bezig gaat met velgenwax of bandengel. Nou, ook hier ideaal. Het water verdween direct, ook bij de bouten.
Bij mijn bumper zitten naden, ook dat kon ik helemaal droogblazen.

Blaast hij nou helemaal je auto droog? Nou, dat lijkt me nogal wat werk met deze nozzle. Dan zul je een zwaardere variant moeten nemen. Maar het helpt enorm als je staat te wachten tot alles droog is. Nu is het een kwestie van de kieren en gaten uitblazen en eventueel de rest afnemen. En dan kun je daarna meteen aan de slag zonder toch weer tegen natte plekken aan te komen.

Ik ben er erg tevreden over. Een superhulp als je door wilt werken na het wassen. Echt een aanrader.
:)^
 
Marty zei:
Ik ben er erg tevreden over. Een superhulp als je door wilt werken na het wassen. Echt een aanrader.
:)^


+1 en dat zonder ik er nog mee heb gewerkt :grinning:

Ik heb een nogal gevoelige lak, met de zachtste doek trek ik de swirls er al in dus voor het grootste gedeelte droogblazen lijkt me al perfect.
 
Omdat de Air Force Blaster nu aantrekkelijk geprijsd is wil ik weten hoelang het duurt voordat ik mijn auto helemaal droog heb met dit apparaat (misschien niet haalbaar).
Ik heb op verschillende filmpjes alleen de 4HP versie gezien om de hele auto droog te blazen, is de 1,3HP dan alleen geschikt voor velgen/kiertjes/sponningen etc.?
 
met de sidekick ga je het niet halen om m helemaal droog te blazen (ja, dit weetnik uit ervaring) .
Deel van het plaatwerk gaat zeker al opgedroogd zijn voordat je eraan toekomt.
Zelfs met een 4 of 8Hp twijfel ik eraan of ze geschikt zijn voor complete wagens.
Maar dat is mijn mening....
 
Ik heb deze ook besteld :ja

Het is de bedoeling om deze te gebruiken (echt waar :D ) voor idd de sponningen , spiegels , koffer , velgen-(gaatjes van de bouten) kortom alle plekjes waar water uitsijpelt als je vertrekt/wegrijd na een wasbeurtje....

Maar om er heel je auto mee te drogen ???????? ( smartfor2 : ok )

Niets zo irritant om ergens aan te komen en van die lelijke strepen te zien ]-0

Wat het snoer van 3 meter betreft : ik vind dit zeker niet lang , maar daar zijn verlengdraden voor .
 
Nu ik dit weet ga ik hem waarschijnlijk niet aanschaffen, als je kiertjes hebt die vuil zijn blaas alles weer over je schone lak.
Ik heb ook gelezen dat sommige mensen hem in het interieur gebruiken om alle stof weg te blazen waar ze niet bij kunnen.
Dan blijft tot nu toe de enigste oplossing: De Delerium pakken en 15 min. later nog een rondje met een detailspray.
 
Er staat op de website dat hij de lucht verwarmt. Zou je theoretisch gezien na het een extracten voor een groot gedeelte de bekleding er mee kunnen drogen? :weetniet
 
bs zei:
Nu ik dit weet ga ik hem waarschijnlijk niet aanschaffen, als je kiertjes hebt die vuil zijn blaas alles weer over je schone lak.
Dan blijft tot nu toe de enigste oplossing: De Delirium pakken en 15 min. later nog een rondje met een detailspray.

Euh......na meerdere uren blijft dat water nog altijd staan in de kiertjes en door je auto 2 keer te drogen gaat het volgens mij niet "meer weg zijn " :weetniet

Ik ga er vanuit dat het water dat je wegblaast met dit toestel(letje) , dat dit eerder alleen spoelwater is en amper vuil is......afwachten dus .
 
na grondig wassen loopt er idd voor 99% schoon water over je lakwerk uit naden en kiertjes. Plus, als je het goed doet, raak je het lakwerk niet aan met drogen van de laatste druppels/lopers...
 
Ik gebruik de Metropoilitan Air Force sidekick om de naden/ spiegels velggaten(bouten) mee droog te blazen
 
De Airforce Sidekick is gewoon ontzettend makkelijk voor naden, kieren, spiegels, autoramen en velgen droog te blazen. Maar ik vind hem ook ontzettend handig om de bovengrille en de ondergrille droog te krijgen. Dat gaat je met een droogdoek absoluut niet lukken bij een VW Polo 6r. :no
 
Voor deze speciale prijs kon ik'm ook niet laten liggen, hoef ik tenminste niet meer als een mongool in mn tankklepje lopen blazen...
 
Deze sidekick heb ik nu al een jaartje of twee en ben hier echt super content mee. Ik gebruik hem oa om de randen tussen de banden en velgen mee droog te blazen, grille, licht units en meer.
Het enige wat ik er niet mee weg krijg is het water achter de spiegelkappen. Wat ik ook doe of probeer, als ik na het wassen met de auto ga rijden, komt er altijd nog water uit de spiegelkappen en krijg ik van die gore water vlekken op de ruiten en zijkant van de auto }:)w. Dit zal meer aan de auto (vorm van de spiegelkappen) liggen dan aan de sidekick.
Als ik dan iets te klagen moet over deze sidekick, dan had ik graag gezien dat de brede nozzle ook van zacht rubber moet zijn ipv hard plastic.
Verder is het en onmisbaar stuk gereedschap wat mijn inziens niet in je collectie mag ontbreken.
 
DB9 zei:
Het enige wat ik er niet mee weg krijg is het water achter de spiegelkappen. Wat ik ook doe of probeer, als ik na het wassen met de auto ga rijden, komt er altijd nog water uit de spiegelkappen en krijg ik van die gore water vlekken op de ruiten en zijkant van de auto }:)w. Dit zal meer aan de auto (vorm van de spiegelkappen) liggen dan aan de sidekick.
Klein gaatje onderin het plastic maken ;)

DB9 zei:
Als ik dan iets te klagen moet over deze sidekick, dan had ik graag gezien dat de brede nozzle ook van zacht rubber moet zijn ipv hard plastic.
Randje linnentape om het uiteinde trekken ;)
 
Ik leg op die plekken zoals bij spiegels een microvezeldoek voor het water wat ergens onder ligt, door de zuigende werking van de doek pakt hij alles op.
soms wat helpen en aanduwen/morren. Gaat goed op de plekken die ik bedoel.
 
DB9 zei:
Als ik dan iets te klagen moet over deze sidekick, dan had ik graag gezien dat de brede nozzle ook van zacht rubber moet zijn ipv hard plastic.
Verder is het en onmisbaar stuk gereedschap wat mijn inziens niet in je collectie mag ontbreken.

Ik moet de mijne nog uitpakken ( ik kan gerust nog een paar dagen wachten voor ik deze gebruik immers :D ) , maar kan je er dan geen stukje binnenband van een fiets ronddoen ?

@water dat uit de spiegels blijft lopen : kan je de spiegels dan niet naar boven klappen (zoals bij een Touareg) ?