• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Metropolitan Stofzuigers en Blowers

Ziet er netjes uit zo'n apparaat ,leuke test .:)^ Heb je zelf niet het idee( gevoel) dat je meer vermogen wil? Ik wil zelf ook zo'n blaster aan schaffen maar 95 euro of 219 euro 4hp dat verschild nog al. Ik wil het eigenlijk alleen voor de kieren gaan gebruiken. Maar als ik dadelijk een keer de auto helemaal wil doen dat ik ook niet te kort kom.:confused:
 
Ik heb niet het gevoel dat hij vermogen tekort komt, voor de kieren en velgen is het super, voor heel de auto kost je iets meer tijd denk ik, eigenlijk kan CC dat alleen maar testen
 
Het is een mooi apparaat, maar met een droogdoek ben ik sneller. Voor kieren gebruik ik gewoon de compressor. Voor het stofzuigen gebruik ik een Aquavac nat/droogzuiger, deze kan ook blazen. En heeft na het zien van het filmpje bijna net zoveel blaaskracht. Heb bij de Aquavac speciale opzetstukken voor de auto.
 
Compressor heb ik ook staan (10 bar schroefcompressor) is toch wezenlijk anders dan dit apparaat, het voordeel van dit apparaat is namelijk de warme lucht in combinatie met de hoge blaaskracht.
 
Ben sinds woensdag ook in het bezit van de Air Force Blaster Sidekick 1,3HP .
Heb hem even uitgeprobeerd en ik moet zeggen hij doet wat hij belooft, je kunt er de kieren en andere plekjes waar zich water ophoopt goed mee droogblazen.
Komt verder heel degelijk en krachtig over ( je voelt hem gewoon torderen als je hem aanzet...) en gaat als de brandweer...
(Vraag me dan wel weer af wat voor power de 8 hp versie dan wel moet hebben...)
Je zou er eventueel de hele auto er mee kunnen doen maar ik denk dat je er niet veel tijd mee zult winnen.
Als je al een goede droogdoek hebt kun je net zo snel, zo niet sneller.
Kortom voor mijn behoefte voldoende :)^
Helaas geen filmpje, heb geen filmcamera en niet zulke leuke honden als Kurtje...:D
Filmpje van Lexusfreak komt overeen met mijn ervaringen.
Enige aanvulling die ik nog zou willen is een flexibele slang om bij de lastige plekjes te komen...
 
Het gaat hier natuurlijk niet alleen maar om tijd winnen.
Als je de hele auto droogblaast heb je ook weer minder kans op krasjes van de droogdoek.

Als het (financieel) een beetje mee zit kan ik over 2/3 weken de Vac n Blo deluxe bestellen :party:
 
Ik heb vandaag de 4 PK gebruikt, en jawel GEWELDIG :ja

Ik gok op een 10 min voor de hele wagen te doen (een RAV4), zeker geen kleine auto dus. Kracht in overvloed. Een doek heb je wel nog altijd nodig voor wat te kleine druppeltjes, maar moest je lang genoeg blijven hangen op 1 plek zou het ook zonder doek gaan.

Echt warm is de lucht trouwens niet, maar gewoon lichtjes lauw, meer als voldoende.

Had nog wat andere verplichtingen vandaag en ben in de drukte vergeten te filmen, maar het komt er aan ergens volgende week als ik mijn eigen wagen doe.

Maar voorlopig uiterst tevreden.
 
Hier net dezelfde ervaring!!! Vrijdag de Polo van mijn vriendin gestofzuigd en inderdaad wat een kracht!!! Hondenharen verdwenen heel goed!!!

Zonet de insignia droog geblazen ermee en dat ging ontzettend goed!!!
 
Even 2 video's gemaakt, het is heerlijk weer vandaag. Waarom dus niet de auto wassen he.

Moet wel zeggen dat het moeilijker was dan ik dacht om te filmen en drogen samen. Het ziet er dus mss wat stuntelig uit ;)

Blazer doet precies wat hij moet doen en ik ben nog steeds meer als tevreden. Je ziet wel dat de bescherming op de wagen niet meer optimaal is. Hij werkt echt nog beter als je auto strak in de wax staat.

Zoveel water als in het filmpje laat ik normaal ook niet liggen, met de juiste afspoel methode ligt er natuurlijk veel minder op. Ik heb het enkel zo gelaten voor een goede demonstratie.

De Blaster:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
You know you want it :party:

Dennis, normaal vindt ik drogen één van de vervelende zaken maar dit heeft het een heel stuk plezieriger en sneller gemaakt.
 
Gisteren de stofzuiger ook als blazer gebruikt bij de GTI, werkt super...
Zeker een van de beste aankopen geweest van de laatste tijd!
 
@Lexusfreak : thx, eindelijk eens een duidelijk filmpje over de kracht van de sidekick (was op zoek naar een compressor, maar dit heeft me overtuigd naar dit over te schakelen).
Eindelijk iets deftig (ook de prijs) om het water vantussen kieren te blazen en zal me heel wat tijd besparen bij het drogen van de velgen.

lijstje is terug aan het groeien :rules een dap en nu dit rofl
 
damn... is toch wel erg prettig zo drogen, vooral bij ons thuis is het erg stoffig af en toe en dan droog ik mijn auto liever niet :weetniet

denk denk denk :D