• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Mijn eerste auto

patbeton

Detailing rookie
28 mei 2011
7
2
Binnenkort begin ik aan mijn eerste wagen
de auto heeft (renault Megane cabrio 2010) weinig swirls
aangezien ik de auto maar 7 uurtjes heb is dit mijn stappenplan
1- wassen en drogen
2- kleien
3- Poorboy's black hole (dap900)
4- PB exp-p
5- Natty's Paste Wax Red

Wat denken jullie, is dit haalbaar?

avast bedankt
 
Bedankt voor uw snelle reactie Juffer1
Is het nodig om de auto af te plakken tijdens het waxen
of enkel tijdens het polijsten?
 
Voorkomen is beter dan genezen, ik zou het tape gewoon laten zitten en pas verwijderen na het waxen.
 
Polijsten zie ik niet in de door jou genoemde stappen terug komen. Een cleaner is zeker aan te raden na het kleien. Bijvoorbeeld PB Professional Polish. Moet makkelijk kunnen in 7 uur. Succes! :)^
 
Ik heb hier enkel paint cleaner van Meguairs liggen,kan dat ook?
anders moet ik het bestellen maar dan heb ik het niet op tijd hier in belgié
 
Hoi Picasso bedankt ik ben van antwerpen
maar als ik het vanavond nog bestel heb ik het nog mischien donderdag

Toffe gasten hier ség hier heb je tenminste wat aan
 
Hey!
Antwerp is the place to be!!
Na het wassen ,gelijk kleien!! Heeft totaal geen zin om te drogen vermits je de auto toch deel per deel kleid en dan ook nog moet droogvegen!!
Heb vandaag een peugeot 207 volledig gekleid en ben erna ff met een natte doek langs gelopen en onmiddelijk gedroogd.
2 laagjes wax gegeven en was in totaal 5 uur bezig.
Heb ook de ramen binnen en buiten met spray en wipe behandeld en de lichtblokken in de jetseal gezet .
Was eerder toevallig dat ik deze deed ,was een buur die z'n auto net gewassen(met een spons!!!!:bad ) had en ik kwam net buiten om eigenlijk bij de mijne de velgen er ff af te halen om in de wheelwax te zetten.
Zei mijn buur: "ik zou hem eigenlijk nog ff in de wax moeten zetten" ,maar ik heb hem dat wijselijk afgeraden ,vermits de lak net schuurpapier was(5 jaar oud en nooit iets op gesmeerd!!)
Ik heb dan maar een stukje gekleid om hem te overtuigen van de kracht van het kleien en ik mocht gelijk heel de wagen doen:-b
De velgen zal dus voor een andere keer zijn,maar mijn buur is uiterst tevreden nu!!:)^
Heb mijn buur dan ook maar direct een mf-handschoen gegeven met 2 doeken bij,zo heb ik nog wel 5 sets liggen in de kelder:-"

Groeten uit Deurne en succes met de cabrio!!

Danny
 
Of course is Antwerp the place to be!!
Twijfel nog steeds of ik er over zou gaan met dap900 met ssr1 op LC groen voor de lichte swirls er uit te polijsten,
denk door gebrek aan ervaring dat ik het dan niet gedaan krijg in die 7 u,het afplakken alleen al ben je een tijdje mee bezig
 
He patbeton , voor zo iets moet je rustig je tijd nemen (indien mogelijk) , je kan er beter wat langer aan werken en goed , dan snel en dan tot het besluit komen dat het niet goed is gedaan . ;)
 
Ja idd,ik wil het rustig en beheerst doen, perfect moet het zijn,
maar dan kom ik er niet met 7 uurtjes denk,
de vorige wagen(zwarte mercedes 220 d) heb ik alles met de hand gedaan(dap900 was in bestelling)
wassen,drogen,kleien,paintcleaner 2x wax, ultimate detailer,velgen met weelwax
banden in totaal 16 u mee bezig geweest en top resultaat bij deze auto was er geen haast bij
dus zal ik polijsten achterwege moeten laten denk ik
ik reken voor het polijsten ongeveer 4a5 minuten voor een oppervlakte van 50 op 50 cm
of is dit niet realistisch