Hallo iedereen,
Vandaag voor het eerst met mijn DAP aan de gang gegaan. Ik had deze sinds sinterklaas, en kon dus ook niet wachten om ermee aan de slag te gaan. Gisteren mijn bestelling binnengekregen, ik was er klaar voor.
Ik kon mooi binnen staan, hoewel het goed te doen was uit de wind en in de zon.
Zo stond de vlag er ongeveer voor.
Links voor.
Ook links voor.
Achterklep, dat krijg je hé met 225/45 17":-b
Dus eerst maar eens met de hogedruk het grove vuil eraf. Daarna met APC 1:4 (ook voor het eerst) en een kwast alle hoekjes langsgelopen.
Tankdop
Zo gaat ie goed!
Voorbumper.
Binnenkant van de deuren ook meegenomen.
So far, so good!
Toen helemaal gewassen en gedroogd, en hup naar binnen. 12 keer steken, maar is toch gelukt.
Met Mothers klei en Mothers Showtime en Meguiar's Quick Detailer helemaal gekleid.
Laatste keer kleien is ongeveer een half jaar geleden, dit kwam uit de motorkap. Bijna niets dus. Overigens was er geen enkele bescherming meer te vinden op de lak. Het water bleef echt aan de lak 'plakken'. De droogdoek kreeg het goed voor zijn kiezen.:ja
Koplampen ook maar even gedaan. Haalt geen hol uit geloof ik, maar goed.
Voor de velgen een apart stukje klei gemaakt, en hier ook eens goed op zitten zwoegen. Buiten al goed geborsteld met mijn nieuwe Mothers velgenborstel, wat apc en Meguiar's all wheel cleaner.
Hiermee dus.
Ik aan het kleien:-b :-"
Kijk, dat lijkt er meer op!
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
Tsjah, en dan het echte werk! Voor het eerst (met een beetje gezonde spanning) met de dap aan de gang! Als eerste een stukje afgeplakt (och och wat is dat trouwens tobben zeg, afplakken. Op rechte stukken gaat dat wel, maar de bocht om! )
en begonnen met SSR 1 op de witte pad (cutting factor 2).
Maar toen...
Met de SSR1 op de witte pad de testspot gedaan. Zonder resultaat. Niks aan de hand hé, gewoon nog een hit. Nauwelijks tot geen verschil. In de lamp in het plafond waren de swirls en wat diepere krasjes nog duidelijk zichtbaar.
Geen punt bij Raoul hé! Gewoon SSR2.5 op de oranje pad (cutting factor 4) daarmee een keer de testspot gedaan, ook niks geen verschil8-()). Daar snapte ik nou eens niets van. Eens denken, beetje op de pad, eerst verdelen, dan wat sneller op standje 1 inwerken, en dan op standje 6 horizontaal en verticaal de runs langzaam maken. Nog eens over hetzelfde stukje. Met iets meer druk op de dap, misschien was is gewoon te bang? Maar nee hoor, niks nada niente noppes nihil. Ik de tape eraf gehaald, en nog eens goed gekeken. De swirls waren wat minder dat wel, maar niet weg. Ook iets diepere krasjes zijn ook nog duidelijk zichtbaar.
Ik heb geprobeerd om het goed op de gevoelige plaat te leggen, maar op een foto lijkt het alsof er geen swirl meer te bekennen is!
Met mijn humeur begon af te nemen, ik zou toch niet iets gruweijk verkeerd doen? Ik nogmaals met SSR 2.5 op de oranje pad erover, schoongemaakt, en met SSR1 op de witte pas erover. Misschien was dit de oplossing? Maar nee hoor, imperfecties wel minder zichtbaar, dan een geheel onbehandeld deel, maar nog volop aanwezig. Nou brak mijn klomp ofja, lol, zoveel lol vond ik er niet meer aan. (Vandaar ook de plotselinge foto-stop)
Ik mijn moed bij elkaar geraapt, het polijsten even gelaten voor wat het was, en de velgen in de (ook al nieuwe) Poorboy's wheel sealant gezet. Dit ging super!
Het moest aan de motorkap liggen:weetniet anders zou ik het ook niet weten.
Ik ongeveer hetzelfde gedaan, als op de motorkap, maar dan op de achterklep. Hierop zat een redelijk zichtbare kras, al tijden een doorn in mijn oog. Deze er uitpoetsen zou me vast weer happy de peppy maken. Jij raadt het al. Geen verandering in te krijgen. Intussen moest ik opschieten, het liep op het einde van de dag. De auto nog helemaal in de NXT 2.0 gezet. (Mijn stekkie ging om half 6 sluiten) Alles in de auto getrapt en naar huis gereden.
Al met al niet zo'n succes dus. Alle investeringen en goede inspanningen ter spijt, de auto swirl en krasvrij zat er dus niet in.]-0
Wat ik verder nog had willen doen: Ramen scrubben+rain x, banden zwart maken, ramen binnenkant met Meguiar's glass cleaner en (óók al nieuw) soort ramenpoetsding voor de binnenkant, uitlaat goed schoonmaken, deuropeningen drogen en waxen, stofzuigen, interieur met apc doen, en nog veel meer. Maar dit komt de volgende keer weer.
De golf staat er weer netjes gekleid en in de wax bij, helaas was het al donker, foto's maak en plaats ik morgen nog even.
Nu maar info inwinnen hier op het forum, en volgende keer meer succes.
Bedankt voor het lezen, en als je tips hebt hoor ik het graag.
Groeten, Raoul
p.s. en nu ga ik alles nog netjes opruimen en schoonmaken.
Vandaag voor het eerst met mijn DAP aan de gang gegaan. Ik had deze sinds sinterklaas, en kon dus ook niet wachten om ermee aan de slag te gaan. Gisteren mijn bestelling binnengekregen, ik was er klaar voor.
Ik kon mooi binnen staan, hoewel het goed te doen was uit de wind en in de zon.
Zo stond de vlag er ongeveer voor.
Links voor.
Ook links voor.
Achterklep, dat krijg je hé met 225/45 17":-b
Dus eerst maar eens met de hogedruk het grove vuil eraf. Daarna met APC 1:4 (ook voor het eerst) en een kwast alle hoekjes langsgelopen.
Tankdop
Zo gaat ie goed!
Voorbumper.
Binnenkant van de deuren ook meegenomen.
So far, so good!
Toen helemaal gewassen en gedroogd, en hup naar binnen. 12 keer steken, maar is toch gelukt.
Met Mothers klei en Mothers Showtime en Meguiar's Quick Detailer helemaal gekleid.
Laatste keer kleien is ongeveer een half jaar geleden, dit kwam uit de motorkap. Bijna niets dus. Overigens was er geen enkele bescherming meer te vinden op de lak. Het water bleef echt aan de lak 'plakken'. De droogdoek kreeg het goed voor zijn kiezen.:ja
Koplampen ook maar even gedaan. Haalt geen hol uit geloof ik, maar goed.
Voor de velgen een apart stukje klei gemaakt, en hier ook eens goed op zitten zwoegen. Buiten al goed geborsteld met mijn nieuwe Mothers velgenborstel, wat apc en Meguiar's all wheel cleaner.
Hiermee dus.
Ik aan het kleien:-b :-"
Kijk, dat lijkt er meer op!
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
Tsjah, en dan het echte werk! Voor het eerst (met een beetje gezonde spanning) met de dap aan de gang! Als eerste een stukje afgeplakt (och och wat is dat trouwens tobben zeg, afplakken. Op rechte stukken gaat dat wel, maar de bocht om! )
en begonnen met SSR 1 op de witte pad (cutting factor 2).
Maar toen...
Met de SSR1 op de witte pad de testspot gedaan. Zonder resultaat. Niks aan de hand hé, gewoon nog een hit. Nauwelijks tot geen verschil. In de lamp in het plafond waren de swirls en wat diepere krasjes nog duidelijk zichtbaar.
Geen punt bij Raoul hé! Gewoon SSR2.5 op de oranje pad (cutting factor 4) daarmee een keer de testspot gedaan, ook niks geen verschil8-()). Daar snapte ik nou eens niets van. Eens denken, beetje op de pad, eerst verdelen, dan wat sneller op standje 1 inwerken, en dan op standje 6 horizontaal en verticaal de runs langzaam maken. Nog eens over hetzelfde stukje. Met iets meer druk op de dap, misschien was is gewoon te bang? Maar nee hoor, niks nada niente noppes nihil. Ik de tape eraf gehaald, en nog eens goed gekeken. De swirls waren wat minder dat wel, maar niet weg. Ook iets diepere krasjes zijn ook nog duidelijk zichtbaar.
Ik heb geprobeerd om het goed op de gevoelige plaat te leggen, maar op een foto lijkt het alsof er geen swirl meer te bekennen is!
Met mijn humeur begon af te nemen, ik zou toch niet iets gruweijk verkeerd doen? Ik nogmaals met SSR 2.5 op de oranje pad erover, schoongemaakt, en met SSR1 op de witte pas erover. Misschien was dit de oplossing? Maar nee hoor, imperfecties wel minder zichtbaar, dan een geheel onbehandeld deel, maar nog volop aanwezig. Nou brak mijn klomp ofja, lol, zoveel lol vond ik er niet meer aan. (Vandaar ook de plotselinge foto-stop)
Ik mijn moed bij elkaar geraapt, het polijsten even gelaten voor wat het was, en de velgen in de (ook al nieuwe) Poorboy's wheel sealant gezet. Dit ging super!
Het moest aan de motorkap liggen:weetniet anders zou ik het ook niet weten.
Ik ongeveer hetzelfde gedaan, als op de motorkap, maar dan op de achterklep. Hierop zat een redelijk zichtbare kras, al tijden een doorn in mijn oog. Deze er uitpoetsen zou me vast weer happy de peppy maken. Jij raadt het al. Geen verandering in te krijgen. Intussen moest ik opschieten, het liep op het einde van de dag. De auto nog helemaal in de NXT 2.0 gezet. (Mijn stekkie ging om half 6 sluiten) Alles in de auto getrapt en naar huis gereden.
Al met al niet zo'n succes dus. Alle investeringen en goede inspanningen ter spijt, de auto swirl en krasvrij zat er dus niet in.]-0
Wat ik verder nog had willen doen: Ramen scrubben+rain x, banden zwart maken, ramen binnenkant met Meguiar's glass cleaner en (óók al nieuw) soort ramenpoetsding voor de binnenkant, uitlaat goed schoonmaken, deuropeningen drogen en waxen, stofzuigen, interieur met apc doen, en nog veel meer. Maar dit komt de volgende keer weer.
De golf staat er weer netjes gekleid en in de wax bij, helaas was het al donker, foto's maak en plaats ik morgen nog even.
Nu maar info inwinnen hier op het forum, en volgende keer meer succes.
Bedankt voor het lezen, en als je tips hebt hoor ik het graag.
Groeten, Raoul
p.s. en nu ga ik alles nog netjes opruimen en schoonmaken.