• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Mijn eerste klus

Nog even een vraag:
Hoelang moet ik de middelen laten zitten/drogen? Ik lees dat de BH prima 2 uur moet blijven zitten?

Kan iemand mij vertellen hoelang ik (alle) producten moet laten drogen?

Overigens, kan iemand mij vertellen wat 'hazen' is? Betekend hazen gewoon drogen ofzo?
 
De BH:
Inpoetsen tot je weer glans ziet en dan kun je meteen afhalen. Staat ook op de fles trouwens ;)
Je wax: swipetest (en even zoeken naar de ervaringen op het forum)
Hazen: ook even zoeken, staat vast ergens uitgelegd (beter dan dat ik het zou doen :D )
 
Ok, bedankt!

Nog twee vragen;

Die kleiglijmiddel moet ik verdunnen. Is het maximaal 1:10 of minimaal 1:10 of precies 1:10? Kan je daar wat mee spelen?

Kan ik mijn ruiten ook kleien hiermee?
 
bvandeb zei:
Dodo Juice - Born Slippy clay lube refill concentrate (1:10) - 250ml

RTFM :-"

Ik zou gewoon de 1:10 verhouding aanhouden. De sterk geconcentreerd kan een vettige laag achterlaten, te dun geconcentreerd en de boel glijdt niet lekker.

Uiteraard kun je ook je ruiten kleien ermee.
 
Ok bedankt!

Als ik op dag 1 de auto heb gewassen, gekleid, scratchX en de Pre-Wax Cleaner heb gebruikt. Dan wil ik op dag 2 verder gaan, maar kan ik dan de auto ook eerst weer wassen om daarna verder te gaan met de Black Hole en wax? Kan ik dus de auto na deze stappen wassen?
 
In principe kun je de auto zo veel wassen als je wil natuurlijk :-b
Als deze binnen blijft zou ik hem niet wassen, indien buiten en lichte vervuiling even afnemen met een spray of als je wil even vlug wassen.
Ik zou die black hole en wax niet meer aanbrengen na die pre-wax cleaner (ik veronderstel dat je deze bedoeld), als ik mij niet vergis is deze laatste een all in one (cleaner, glaze en wax). Persoonlijk zou ik die pre-wax cleaner weglaten en de dag erna die black hole en sealent en/of wax aanbrengen.
 
Stofke zei:
In principe kun je de auto zo veel wassen als je wil natuurlijk :-b
Als deze binnen blijft zou ik hem niet wassen, indien buiten en lichte vervuiling even afnemen met een spray of als je wil even vlug wassen.
Ik zou die black hole en wax niet meer aanbrengen na die pre-wax cleaner (ik veronderstel dat je deze bedoeld), als ik mij niet vergis is deze laatste een all in one (cleaner, glaze en wax). Persoonlijk zou ik die pre-wax cleaner weglaten en de dag erna die black hole en sealent en/of wax aanbrengen.


Nee, ik gebruik deze:

https://www.Carclean.com/product/Mothers_Wax/California_Gold_Pre-Wax_Cleaner_Ultimate_Wax_System_Step_1_473ml_07100_100215

Deze gebruik ik na het kleien. Hierna ga ik de BH aanbrengen en daarna de wax. Zo moet het toch?

De auto staat half overdekt. Ik kan alleen vrijdagavond en zaterdag aan de slag gaan. Het leek me wel goed om vrijdagavond nog de cleaner te gaan gebruiken, zodat ik zaterdag 'alleen' de BH en wax hoef te doen. Maar omdat er vooral veel stof/stuifmeel in de lucht zit, denk ik dat ik zaterdagochtend de auto weer moet wassen. Dus ik kan na de cleaner gewoon de auto even wassen met Gold Class shampoo(meguairs)?