• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Mijn eerste klus

Reny zei:
Ik zou echt de doeken nemen die Nicknameless je aanraad, en dan ook in de verschillende kleuren (weet je welke doek je waarvoor gebruikt)
Dus niet de cobra maar de poorboys.
Verder de zeem van valma??????? Ik kan natuurlijk niet in je geldbuidel kijken maar als hij bedoeld is om te drogen kun je beter een goede doek nemen. (zelf ben ik gek van de Delirium)

Hou met de Born slippery in de gaten dat je een refill neemt. Misschien eerst de originele nemen (die is met sprayer)

En het is een boel geld maar je auto knapt er waanzinnig van op :)^


Bedankt!

Wat bedoel je met die Born slippy?

Bedoel je dan dat deze erbij moet:
https://www.Carclean.com/product/Dodo_Juice/Born_Slippy_clay_lube_Spray_500ml_DJBS500_101241

En onderstaande eraf:
Dodo Juice - Born Slippy clay lube refill concentrate (1:10) - 250ml

Het is toch precies hetzelfde alleen is het onderste een navulling?
 
matramurena zei:
ik zou de Valma kunstzeem laten vervallen en een Poorboys World - Waffle Weave Drying Towel voor in de plaats nemen. Heb die laatst binnen gekregen en dat werkt echt super!


Staat erbij! Dankje :)
 
Soepergrover zei:
Ik zou gewoon de navulling Born Slippy pakken. Moet je wel zelf voor een sprayer zorgen.


Dan kijk ik nog even wat ik doe. Wil graag even zijn argument horen :) Sprayer heb ik hier nog wel liggen :)

In huis:
Shampoo (Gold Class)
Wax (NXT Generation
Scratch

Bestellijst:


[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ziet er goed uit, enkel zou ik de Bone spons vervangen door de Meguiars Wash Mitt, werkt prettig en de kans dat hij op de grond valt is nihil :)

Maar deze keuze is natuurlijk persoonlijk.
 
Stofke zei:
Ziet er goed uit, enkel zou ik de Bone spons vervangen door de Meguiar's Wash Mitt, werkt prettig en de kans dat hij op de grond valt is nihil :)

Maar deze keuze is natuurlijk persoonlijk.

Die paar euro maakt me niet meer uit ;) Het is toch al €80 meer dan ik had verwacht. Maar als het resultaat er is dan heb ik er geen spijt van! :)

Over de producten heb ik voldoende duidelijkheid.

Graag wil ik even wat duidelijkheid/bevestiging over de volgorde.
Ik kwam in een topic tegen dat er tussen sommige producten 12 uur of 24 uur moet zitten om het goed te laten drogen?

Ik dacht eraan om op een avond de auto te wassen en te kleien en met de scratch aan de slag te gaan. Dan kan die nacht de auto goed drogen, water blijft vaak hangen/steken achter kunststof gedeelten. (auto staat overdekt in een open carport.)

Dan op de 2e dag beginnen met de pre wax cleaner, meteen door met de Poorboys BH en afmaken met de wax van NXT Generation. Deze stappen kan ik meteen achter elkaar door doen?
 
let op, NXT-wax heeft milde cleaners in zich, waardoor het effect van de Black Hole bijna teniet wordt gedaan...!
 
Het gaat overigens om deze auto:

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Mocht het allemaal zijn gelukt dan moet mijn motor er ook aan geloven:

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
 
het zal wel effect hebben maar ik denk dat je na de BH best de EX-P of een wax zoals Natty's Blue erover zet, of gewoon alle 3, dus na de BH de EX-P en dan aftoppen met de Natty's, nu ge toch al over uw budget bent :-b

Er bestaat ook zo'n sample met kleine flesjes van Poorboy's ter info
 
Stofke zei:
het zal wel effect hebben maar ik denk dat je na de BH best de EX-P of een wax zoals Natty's Blue erover zet, of gewoon alle 3, dus na de BH de EX-P en dan aftoppen met de Natty's, nu ge toch al over uw budget bent :-b

Er bestaat ook zo'n sample met kleine flesjes van Poorboy's ter info

Ok, dan hou ik dat in mijn achterhoofd voor de toekomst. :) Als ik na de BH mijn NXT Generation KAN gebruiken of evt. zonder de BH dan is het voor mij nu even goed. Eerst naar eens een keer gaan proberen en mogelijk heb ik over enkele jaren kasten vol met spullen ;) :)^
 
Stofke zei:
het zal alleen maar erger worden, op den duur heb je plaatsgebrek voor je spullen :)


Ik kan het me voorstellen ;) . Ik moet de eerste "echte" keer nog gaan uitvoeren maar loop al bij meetlampen en poetsmachines etc te kijken...
 
Ik zit even te malen over mijn pads. Heb ik het juist in mijn onderstaand lijst?

Scratch X icm Monello - White Polishing Euro Foam Hand Applicator
Mothers Wax - California Gold Pre-Wax Cleaner icm Monello - Black Soft Finishing Euro Foam Hand Applicator
Poorboys Black Hole icm Monello - Black Soft Finishing Euro Foam Hand Applicator
Meguiars NXT Generation (wax) icm aanwezige pad (paars gekleurd)

Bestaat er daarnaast een soort "allround" pad? Deze als reserve..


Huidige lijst (Ik wil zondag gaan bestellen :) )

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
voor de scratch-X eventueel nog de Orange Light Cutting CCS Euro Foam Hand Applicator, vooral omdat je handmatig swirls wil wegwerken en deze pad een hogere cuttingsfactor heeft.

Voor de NXT wax gebruik ik de Concorso UltraSoft Finishing CCS Round Foam Hand Applicator, vind hem beter dan de bijgeleverde pad van Meguiars.
 
Stofke zei:
voor de scratch-X eventueel nog de Orange Light Cutting CCS Euro Foam Hand Applicator, vooral omdat je handmatig swirls wil wegwerken en deze pad een hogere cuttingsfactor heeft.

Voor de NXT wax gebruik ik de Concorso UltraSoft Finishing CCS Round Foam Hand Applicator, vind hem beter dan de bijgeleverde pad van Meguiars.


Ok, duidelijk. Bedankt!
 
Zo,

Ik heb mijn bestelling geplaatst! Nu ga ik aanstaande vrijdag en zaterdag aan de slag. Ik heb er echt zin in! Ben razend benieuwd!
Ik ga een topic openen en ga fotos van mijn werkzaamheden maken. Ik zal destijds hier een link naar het juiste topic zetten voor de liefhebber!
 
Succes :)^

Enne , heb je ook iets tegen de spierpijn in huis?? Na de eerste auto die ik handmatig had gedaan (2 dagen) heb ik 4 dagen spierpijn gehad :s
;)
 
Vrijdagavond:
Auto wassen in de wasbox


1. Auto wassen:
2 emmers
Cobra - 'The Bone' Spons
Poorboys World - Super Slick & Suds Concentrated Wash - 946ml

2. Afspoelen

3. Kleien:
Dodo Juice - Supernatural Detailing Clay - 3x80=240g
Dodo Juice - Born Slippy clay lube refill concentrate (1:10) - 250ml

4. De auto goed afspoelen

5. De auto drogen met: Poorboys World - Waffle Weave Drying Towel - 60x90cm

6. De auto op krassen en steenslag nalopen met Meguairs Scratch X 2.0 samen met een Monello - Orange Light Cutting CCS Euro Foam Hand Applicator

7. De auto overdekt zetten en afdekken met plastic.


Zaterdag:

1. Kunststof gedeelten afplakken met tape.

2. De auto voorzien van: Mothers Wax - California Gold Pre-Wax Cleaner - Ultimate Wax System - Step 1 - 473ml. Deze wax voorzien icm Monello - Black Soft Finishing Euro Foam Hand Applicator

3. De auto voeden met : Poorboys Black Hole icm Monello - Black Soft Finishing Euro Foam Hand Applicator

4. Daarna de auto waxen met Meguairs NXT Generation icm Monello - Concorso UltraSoft Finishing CCS Round Foam Hand Applicator

5. De kunststof gedeelten worden gevoed door Mothers Wax - Back to Black (Naturally Black) - 236ml icm Meguiars Gold Class High Tech Applicator Pad

6. Genieten van een mooie auto icm een Heineken.
 
Reny zei:
Succes :)^

Enne , heb je ook iets tegen de spierpijn in huis?? Na de eerste auto die ik handmatig had gedaan (2 dagen) heb ik 4 dagen spierpijn gehad :s
;)


:D Ik zal mijn vriendin op pad sturen om iets te kopen ;)