• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Mijn stappenplan

BMWE91

Detailing rookie
11 apr 2011
77
0
Hallo allemaal zoals jullie al lezen wil ik graag weten als mijn stappenplan een beetje goed is. Met deze stappen wil ik mijn auto's onder handen nemen :

1 wassen met meguaiers NXT en wash mitt en natuurlijk 2 emmer methhode

2 kleien met Mothers klei kit

3 polijsten met Festool RAP 150 met oranje pad en 5000 polijstmiddel.

4 glaze poorboys black hole

5 wax van Meguaiers NXT 2 laagjes en dan nog 1 of 2 laagjes Meguaiers gold class carnauba wax voor de perfecte glans :party:

Als er iets mist of niet goed is hoor ik het graag!

Alvast heeel erg bedankt voor jullie reacties!
 
Stap 5 wat anders voor nemen.

Want in de Megs die je aangeeft zitten milde cleaners , dus dan haal je je Black Hole weer weg.


Kan je beter poorboys EXP nemen na de Glaze.En mischien aftoppen met een Natty`s wax?
 
Bedankt voor je snelle reactie !

Van die milde cleaners kan inderdaad wel kloppen ja helemaal niet aan gedacht. Zal dus die wax kopen die jij als voorbeeld gaf.

Maar verder klopt alles toch wel ?
 
Ben alleen niet bekend met de producten die je aangeeft bij punt 3 , maar voor de rest ziet die er aardig uit.

Maar doeken??Heb je die wel voldoende?Beter iets te veel dan misgrijpen.En per verschillende stap zekers een doek , vaak al 2 per stap;)
 
Met stap 3 zit het wel goed ik heb al op een oude auto een testje gedaan en alle krasjes waren verdwenen en de lak zat er ook nog op. :-b

Ik heb nu 3 doeken en ik heb er nog 3 van meguiers in bestelling staan op Carclean.com
En nog even wat even coat applicators van meguiers bestellen en dan zal het wel goed moeten komen denk ik. :ja
 
Weet niet wat voor een polijstmiddel het is , maar is het een wat grofferre vergeet dan niet dat je dan ook weer moet afbouwen voor een mooi resultaat;)
 
RST-Smurf zei:
Stap 5 wat anders voor nemen. Want in de Megs die je aangeeft zitten milde cleaners , dus dan haal je je Black Hole weer weg.
Ho ho ho, het is verwaarloosbaar en onmeetbaar wat je aan BH weghaalt.

Festool MPA 5000 Speedcut is een 1 staps polijstmiddel.

Let wel dat dit product i.c.m een oranje pad zéér a agressief is, zeker met het gebruik van een rotary.
Veel beter is het om met een minder grove combinatie product/pad te beginnen en indien gewenst, opschalen naar grover.

Soms kunnen 2 hits witte pad en product genoeg resultaat geven dan 1 keer een (te) grove combinatie.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dus ik kan net zo goed mijn meguiars NXT opmaken en Poorboys Natty's blue er bij kopen ?

Ik heb even op Festool gekeken en ze hebben een witte pad dan zal ik die er bij kopen en kijken als dat wat is. En dan kan ik toch nog wel mijn MPA 5000 speed cut gebruiken ?

Ik heb met de Festool met oranje pad en MPA 5000 speed cut en inwerken op 1 en dan 5 de motorkap van een grijze auto gedaan en het is mooi opgeknapt en ook geen hologrammen van het polijsten zonder af te bouwen. :cool:

Weet iemand ook waar die tube MPA 11000 van Festool voor is ? Is dit een soort glaze omdat er keramisch hoogglanspoetsmiddel opstaat. :schaam
 
En de lak van de BMW zal waarschijnlijk ook hard zijn... ]-0 Met de Cherokee heb ik zelfs met de hand nog swirls op de motorkap verwijderd... (auw) :roll
 
Festool heeft ook een automotive afdeling.

De producten zijn ook specifiek gericht op harde Duitse VAG lakken.

De MPA 11000 is voor keramische (knetterharde) lakken.
 
Dan komt mijn stappenplan er zo uit te zien:



1 wassen met meguaiers NXT en wash mitt en natuurlijk 2 emmer methhode

2 kleien met Mothers klei kit

3 polijsten met Festool RAP 150 met witte pad en 5000 polijstmiddel

4 glaze poorboys black hole

5 wax van Meguaiers NXT 2 laagjes en dan Poorboys Natty's blue ( ook 2 laagjes ? )


Is de witte pad die bij de DAP machines zitten hetzelfde als van de Festool ? Want Festool vraagt er euro 66 voor !! 8-o
 
Nog een keer stappenplan gewijzigd zekere voor onzekere genomen omdat ik hoorde dat Meguiars milde cleaners er in heeft zitten en Poorboys EX-P gekocht in plaats van Meguiars NXT 2.0





1 wassen met meguaiers NXT en wash mitt en natuurlijk 2 emmer methhode

2 kleien met Mothers klei kit

3 polijsten met Festool RAP 150 met witte pad en 5000 polijstmiddel ( Toch maar euro 66 betalen altijd handig 5 pads... )

4 glaze poorboys black hole

5 sealant van Poorboys EX-P 2 laagjes en dan Poorboys Natty's blue ook 2 laagjes

6 En de velgjes ff in de Meguiars NXT 2.0 zetten. Werkt mooi en zal toch op moeten want weggooien is ook zonde.



Niks vergeten ?