• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Mijn starterskit, feedback...

Van hoe je het eerst deed een hele verbetering. Er blijft altijd ruimte voor uitbreiding.

Om over na te denken:
Borstel of separate handschoen voor de velgen?
Dressing voor de trims?
Een bandengel?
Paar extra pads, om niet tussentijds te hoeven schoonmaken?
 
Ik heb al een deel van de lijst aangekocht en doorgehaald in mijn beginpost.
De rest is voor september.
Het zijn voornamelijk producten voor het wassen van mijn auto's, alles begint met een goede wash dus logisch dat eerst deze producten eerst in huis komen.
 
De Monello Crastaline uitgeprobeerd na het wassen van mijn auto. Wat werkt dat spul goed zeg, waarom heb ik al die jaren met Instanet zitten kloten:neutral: Het werkt streeploos en je moet er amper op boenen. Ik bracht het eerst direct aan op mijn ramen maar het vervliegt zeer snel en nu spray ik het op mijn wafeldoek en breng het zo aan wat stukken beter en zuiniger werkt.
 
Ik droogde altijd mijn auto's af met een zeemlap van goede kwaliteit en nu na het inlezen hier met een Peluche Bianco. Dit heeft mij nog niet echt overtuigd. De droogdoek was vrij snel verzadigd en nam het water minder goed op. Een zeemlap werkt beter en heb je een mooier resultaat mee maar ik begrijp wel wat erachter zit en je met een droogdoek minder kans op krassen maakt. Het kan ook zijn dat dit minder goed werkte omdat de auto niet gepolijst is en geen waxlaag of coating heeft. We wachten het eindoordeel nog af tot na het polijsten en waxen.
 
Voor gebruik van de droogdoek en eigenlijk alle doeken wordt er geadviseerd om ze eerst te wassen. Uiteraard met dedicated microfiber wasmiddel. En niet samen met andere was. Hou er rekening mee dat de eerste wasbeurt er kleur kan afgegeven worden. Daarna zou de doek beter water moeten kunnen opnemen.

Het werkt uiteraard beter op een gepolijste wagen. Eens je een beschermlaag hebt aangebracht kun je na een wasbeurt vooraleer je gaat drogen de wagen gaan "droog" sheeten. Met de tuinslang dus zoveel mogelijk water van de auto doen lopen. Maakt het alweer wat makkelijker om je droogdoek te gebruiken.

Je kan ook eens jezelf inlezen in verschillende droogtechnieken. Zelfde geldt voor de sheeting. YouTube is your best friend.

Moest je dan nog niet tevreden zijn heb je hier wat alternatieven kwa droogdoeken:
https://www.carclean.com/nl/q-m-silk-dryer-xl-70x90cm.html
De Gyeon is mijn persoonlijke favoriet.

https://www.carclean.com/nl/rapid-xl-drying-towel-75x90cm.html
Deze is ook zéér goed.
 
  • Leuk
Reactions: Matsu
Dit heb ik allemaal incl. de aankopen vandaag op SSS;

WASSEN
- 2 emmers + grit guards
- Shampoo: California gold car wash Mothers
- Foam lance Monello kit met artico magico
- Washandshoen: Gyeon Q2M acqua
- Droogdoek: 1x Monello senza acqua 70x80 en 1x piazza 45x45
- Foam lans: Monello voordeelpakket
- Velgen: Poorboy's iron remover + spray and rinse wheelcleaner
- Kunstof-motorruimte-uitlaat: Poorboy's world APC+D

CLAY
- Mothers kit

POLIJSTEN/CLEANEN
- Ontvetter: Gyeon Prep
- DAP900 V3 2-step scholl concepts-monello starterskit
- Peluche bianco's
- Peluche Verde's
- Geyon Prep

WAX
- Sollinite 845 (om machinaal aan te brengen)

Trim
- Autoglym Vinyl & rubber

GLASS
- Cleaner: Monello Cristalino
- Turtle wax rain clear

Interieur
- Maguiars Ultimate interior detailer
- Maguiars Ultimate leather balm
- Maguiars Gold class rich leather cleaner and conditioner

Geef gerust commentaar of tekorten aan.
Ik heb ook nog velgenborstels, applicators, tal van MF doeken e.d.m.
 
  • Leuk
Reactions: Brad
Ik hou wel van een diepe glans op een auto en nu vraag ik mij af of ik nog een glaze zou moeten aanbrengen na het machinaal polischen alvorens af te werken met wax? Welke raden jullie mij aan voor een zilverkleurige lak? Of is dit niet nodig na het machinaal polishen?
 
Een glaze is niet nodig na het polijsten; aangezien alle imperfecties in dat geval al uit de lak zijn en glaze enkel imperfecties opvult. Dus na het polijsten gewoon waxen :)
 
  • Leuk
Reactions: Matsu
Oh, zover ik begrepen had vulde elke glaze en wordt het afgeraden na polijsten. Weer wat geleerd!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Waarom zou een glaze ná het polijsten afgeraden worden?
Deze wordt juist gebruikt om de lak te voeden en net even dat beetje extra glans te geven.

Een pure glaze zoals Meguiar's Step 2 of Meguiar's M7 zijn pure polish/ glaze zonder fillers erin.
Poorboy's World Black Hole vult juist wel een beetje op.
 
Ik hou wel van een diepe glans op een auto en nu vraag ik mij af of ik nog een glaze zou moeten aanbrengen na het machinaal polischen alvorens af te werken met wax? Welke raden jullie mij aan voor een zilverkleurige lak? Of is dit niet nodig na het machinaal polishen?
Glaze=optioneel en er zijn voor en tegenstanders van.
Ikzelf vind een glaze niet nodig (past niet binnen mijn visie betreffende detailing) bovendien heb ik (momenteel) een voorkeur voor Sio2 waxen en die breng ik liever op een brandschone lak aan.
 
Ik begrijp wel waar het punt vandaan komt. Je lees het veel op het forum. :D

Net als Ric aangeeft zijn er voor-en-tegenstanders. Ikzelf ben ook een tegenstander omdat na het polijsten ik geen effect meer zie van een glaze.

Zo zijn er ook tegenstanders die aangeven dat een glaze niet de poriën van een lak vult, omdat deze er niet zouden zijn. De glaze zou alleen een laag over de lak leggen. Enzovoorts... :p Ik dacht zelf dat een lak wel degelijk poriën had.
 
  • Leuk
Reactions: Giltix
Ik was inderdaad in de veronderstelling dat glaze na polijsten niet nodig was, omdat ik het meerdere mensen had zien posten. De invalshoeken van de discussie zijn me nu redelijk duidelijk. Thanks @Quantoxx