• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Mini Classic 1991

Sharif78

Detailing addict
24 apr 2013
40
52
46
Goedenavond,

Ik heb zaterdag een klusje, ik moet voor een vaste klant zijn pasgekochte Mini Classic uit 1991 onder handen nemen. Dus de echte Mini.
Auto is volgens de eigenaar in zeer goede staat, alleen zitten er wat lichte krasjes op. Hij heeft deze auto gekocht om vervolgens op een classic veiling deze auto weer te kunnen verkopen.
Heeft iemand van jullie wel eens een zo'n Mini Classic gepolijst ? Wat kunnen jullie over de lak zeggen ? Harde lak of juist heel zacht ?

Ik heb de auto alleen op foto's gezien, mijn ingeving was om Monello Finale te gebruiken, om voornamelijk glans te creëren, en als er lichte krasjes op zitten die met de Mezzo en een witte pad er uit te proberen te krijgen.

Graag advies.
 
Hey Sharif,

Elke auto kan zomaar anders zijn als de ander. Soms zelfs zelfde type/bouwjaar/etc. Een testspot maken is dan ook verstandig om te kijken wat voor een vlees je in de kuip hebt.

Finale op Wit is de finishing polish en als je hier een enorm verschil mee maakt, dan is de lak heeel zacht, lijkt mij.
Maar, mocht dit genoeg zijn, dan inderdaad misschien een stapje opschalen om lokaal defecten weg te halen.

Zoals de eigenaar aangeeft, is de Mini blijkbaar in zéér goede staat. Bij een paar krasjes stel ik mij dan voor dat deze héél minimaal zijn.

Eigenlijk ga je altijd al zo te werk, dus ik vertel je eigenlijk niets nieuws, dacht ik zo, haha!


Greetz
 
heb zelf ook nog een Classic Mini, en gezien hun altijd roestende karakter, durf ik te garanderen dat er delen overgespoten zijn (of wellicht de hele auto). dus zoals hiervoor al aangegeven zul je een testspot moeten maken ;)
 
En als er nu diverse delen gespoten zijn door verschillende spuiters met verschillende soorten lak? Maak je dan meerdere testspots?
 
dencoupe;n434513 zei:
verschillende soorten lak

... Zegt genoeg, lijkt mij.

Elke lak is anders en wanneer een auto door 10 spuiters is gespoten, zal de lak 10x verschillend zijn. Dus 10 testspots zijn dan nodig om te zien welke combi je nodig hebt.
 
Een lakdikte meter kan een goede indicatie geven... Maar over het algemeen is het t best op elk deel een testspot te doen idd... Helemaal als de wagen wat ouders is.