• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Mini Clubman: wrap verwijderen + detail

Nasa

Detailing addict
4 apr 2012
201
65
Gisterenavond de auto opgehaald en vandaag begonnen aan het project: wrap verwijderen, interieur en exterieur detail.

dscf0183dl.webp


dscf0185ne.webp


Na twee uurtjes werk:

dscf0187g.webp


Iemand tips hoe ik de kleine stukjes wrap die onder de rubbers/deurklinken/plastic/... uitsteken wegkrijg? Ik zie het niet echt zitten om alles van de auto te strippen.
 
Vreesde ik al voor... Ik zie alles wel zitten, enkel de deurklinken zien er niet simpel uit om te demonteren. Ik heb 'professionals' het al met een breekmesje zien doen, maar dat ben ik niet van plan.

Update na 4 uur werk: (het begon te regenen, morgen doe ik verder)

dscf0190b.webp


dscf0189z.webp


dscf0188rr.webp
 
Het is inderdaad eens een speciaal klusje. Ben er wel eventjes zoet mee... niet dat ik dat erg vind hoor, een uitdaging is altijd leuk :|~*

Op het eerste zicht zal er niet moeten gepolijst worden. Auto is onmiddellijk na aankoop gewrapt en die wrap komt er nu pas af. De lak heeft nooit echt afgezien denk ik dan.

Na wrap veriwijderen wordt hij dus gewassen, gekleid, eventueel een glaze erop (of een hitje finale) en gewaxed (iemand een idee wat beste zou uitkomen? Gold Class Carnauba Liquid Wax, Ultimate Wax of Collinite 476s? Heb nog nooit een witte wagen gedetailed). Daarna wordt ook het interieur volledig onder handen genomen en de zomervelgen gemonteerd.
 
De colllinite 845 doet het ook goed op wit.
Tijdje terug onze witte bedrijfsbus gedaan,en zag er netjes uit.
 
Grappige klus. Komt de wrap er een beetje in grote stukken af, en wat is je voorbehandeling? Maak je de wrap warm?
 
Idd ivo's en BP. De wrap wordt eerst verwarmd met een haardroger. Vandaag nog een uurtje bezig geweest en kan alvast meedelen dat de buitentemperatuur echt wel een invloed heeft. Het is een stuk kouder vandaag en de wrap komt heel moeilijk los. Vaak breekt hij in kleine stukjes en dat is echt een prutswerk. Op 1 zijpaneeltje na is nu de gehele linkerflank, koffer en rechterflank gedaan. Dan nog het dak, motorkap, voorbumper en die paneeltjes aan de zijkant van de motorkap.

Met wat experimenteren heb ik ook een ongevaarlijk middeltje gevonden die, niet geheel vlot, maar toch de lijmrestjes kan verwijderen. Ik gebruik een gewone keukenontvetter/reiniger. Ook heb ik even getest of het niet met klei te verwijderen was, maar dat werkte niet echt prettig (en haalde ook geen al te goed resultaat).

Ik rij morgen maar even naar de verwarmde garage van mijn oom om daar nog wat verder te werken. Ik gok toch op een 12 à 15 uur werk om de hele wrap eraf te halen. Ik heb geen idee of dat snel of traag is aangezien dit de eerste keer is :)
 
Gebruik anders een verfbrander, die verwarmd veel sneller. Pas wel op in de buurt van kunststoffen, die kunnen smelten.

Als de folie in kleine stukjes breekt is de folie nog te koud. Als je deze goed verwarmd kan je hem er zo in zijn geheel aftrekken. Liever langer verwarmen, dan kleine stukjes folie eraf te moeten peuteren.
 
Het verwarmen op zich is niet zo'n probleem hoor. Als je verwarmt vervormt het plastic en wordt het veel weker waardoor het veel sneller scheurt. Soms is het beter van zonder verwarmen verder te verwijderen. Dat laat dan wel weer meer lijmresten achter...
 
Weet niet wat voor fohn je gebruikt, maar anders een instelbare regelen ;)

Veel succes nog met het verwijderen van de wrap. Ben benieuwd naar het eindresultaat!
 
Kheb een instelbare hoor. Maar vanaf het moment dat de wrap warm genoeg wordt om los te trekken scheurt hij veel gemakkelijker. Je moet exact de juiste balans vinden. Al bij al valt het wel nog mee hoor, morgen ga ik mij er nog eens aanzetten. Ik hoop het grootste deel van de voorkant verwijdert te hebben dan (als het weer wat meevalt).
 
Ik wou even proberen of de lijmrestjes van de wrap er niet met klei af te halen waren :) Bleek dus van niet (toch niet in efficiënte mate).
 
Update: 8 uur ver in het verwijderen van de wrap

dscf0191m.webp


dscf0192yt.webp


Motorkap was geen lachertje om te doen. Ik ben wel perfect rond de voorlichtlijstjes kunnen gaan dus dat zijn 2 dingen minder te demonteren straks :)