• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Exterior Detail Mini Cooper S

GeBas

Detailing guru
22 dec 2019
2.047
178
45
Hattem
Vandaag stond deze Mini Cooper S op het programma.
Auto was onlangs door de eigenaar gekocht en kon wel de nodige liefde gebruiken. De zwarte dakstijlen en het zwarte dak hadden behoorlijke swirls.
Op de motor kap zaten enkele krassen.
Verder was het doel vooral netjes en glimmend maken, denk dat dat gelukt is :)

Voor aanvang:
IMG_9058.jpeg


IMG_9064.jpeg
IMG_9066.jpeg
IMG_9063.jpeg



Als eerste stap heb ik de auto ingefoamed met de voor mij vertrouwde Monello Artico Magico Snow Foam. Deze gebruik ik i.c.m. de Monello 2.0 foamlance en een Karcher K4. Ben daar goed tevreden over en het is lekker dik schuim. Ik had een 1:10 verhouding gebruikt.

IMG_9075.jpeg

Vervolgens heb ik de auto uitvoerige afgespoten met hogedruk en handgewassen met 2 Grid Guard emmers en een vleugje Dodo Juice Born to be Mild shampoo.
Ik voelde dat de lak behoorlijk stroef was. ik heb steeds stukken van ongeveer 50cm2 gedaan om vervolgens deze weer te spoelen. Een 2e washmitt gebruikt voor de onderste delen.

De velgen heb ik in gesprayed met Great Lion Wheel Cleaner. Ik ben daar erg tevreden over.
Voorheen gebruikte ik Non Ferro, echter dit product is wel voordeliger en werkt in mijn beleving net zo goed.

IMG_9076.jpeg


Vervolgens alle naadjes en randjes nagelopen met de nodige kwastjes en borstels. Sommige rubbers en bijv. in de tankdop was het erg vervuild. Ook de sponningen van de deuren en achterklep was erg vuil.
Deze ingeprayd met een 1:10 verhouding Poorboys APC. Vervolgens alles lekker gekwast.

Daarna met een borstel de velgenreiger geboost.

Ik heb de Mini gekleid metMonello klei i.c.m. Dodo Juice Slippy. Dat stuk klei heb ik na de tijd weg gegooid, man man man wat kwam er een vuil af.

Nogmaals alles wassen en afspuiten, drogen met de Monello droogdoek en vervolgens afplakken. Ik gebruik hiervoor de Colad tape.
IMG_9077.jpeg


Vervolgens heb ik eerst meerdere test spots gemaakt, voor het dak kreeg ik het mooiste resultaat met Menzerna 2200 op een oranje Monello pad.
De rest van de auto gedaan met Menzerna 2400. Gelukkig heb ik meerdere pads, dus als hij wat verzadigd pak ik een schone.

Vervolgens een 2e rondje met Menzerna 3800 voor de final touch op witte Monello pad.

Na deze polijststappen is de auto afgespoeld met water en gedroogd.
Vervolgens alles afgenomen met Gyeon Prep.
Als wax heb ik Collinite 845 machinaal aangebracht.
De kunststof trims zijn voorzien van Gyeon Trim.
Ruiten afgenomen met Dodo Clearly.

Het eind resultaat:
IMG_9104.jpeg
IMG_9108.jpeg

IMG_9103.jpeg
 
Laatst bewerkt:
@IceT van vanochtend uur of 9:00 tot 17:00. Had gisteren alle spullen al klaar gezet. Scheelt toch ook altijd een minuut of 20.

@Martin Philippo Zoals in de omschrijving staat, net iets meer bite. 2200 in mijn favoriet als medium, maar soms is lak nog redelijk netjes dat ik de 2400 pak.
 
@Nick1407 ik heb sinds kort een Flex XFE 7-15. Daarmee gaat het toch wat vlotter t.o.v. m’n DAP EVO.

+ als je dit wekelijks doet krijg je natuurlijk de nodige ervaring. Er waren echt nog wel extra verbeteringen mogelijk maar dat viel buiten de tijdsspanne/budget.
 
  • Leuk
Reactions: Nick1407
Toch straf wat de juiste machine kan betekenen.
Ik verjaar binnen 2 maand. Hopelijk komt er dan een cadeaubon van CC oid mijn richting uit
 
  • Leuk
Reactions: GeBas
Vandaag stond deze Mini Cooper S op het programma.
Auto was onlangs door de eigenaar gekocht en kon wel de nodige liefde gebruiken. De zwarte dakstijlen en het zwarte dak hadden behoorlijke swirls.
Op de motor kap zaten enkele krassen.
Verder was het doel vooral netjes en glimmend maken, denk dat dat gelukt is :)

Voor aanvang:
Bekijk bijlage 143220

Bekijk bijlage 143219Bekijk bijlage 143218Bekijk bijlage 143217


Als eerste stap heb ik de auto ingefoamed met de voor mij vertrouwde Monello Artico Magico Snow Foam. Deze gebruik ik i.c.m. de Monello 2.0 foamlance en een Karcher K4. Ben daar goed tevreden over en het is lekker dik schuim. Ik had een 1:10 verhouding gebruikt.

Bekijk bijlage 143222
Vervolgens heb ik de auto uitvoerige afgespoten met hogedruk en handgewassen met 2 Grid Guard emmers en een vleugje Dodo Juice Born to be Mild shampoo.
Ik voelde dat de lak behoorlijk stroef was. ik heb steeds stukken van ongeveer 50cm2 gedaan om vervolgens deze weer te spoelen. Een 2e washmitt gebruikt voor de onderste delen.

De velgen heb ik in gesprayed met Great Lion Wheel Cleaner. Ik ben daar erg tevreden over.
Voorheen gebruikte ik Non Ferro, echter dit product is wel voordeliger en werkt in mijn beleving net zo goed.

Bekijk bijlage 143221

Vervolgens alle naadjes en randjes nagelopen met de nodige kwastjes en borstels. Sommige rubbers en bijv. in de tankdop was het erg vervuild. Ook de sponningen van de deuren en achterklep was erg vuil.
Deze ingeprayd met een 1:10 verhouding Poorboys APC. Vervolgens alles lekker gekwast.

Daarna met een borstel de velgenreiger geboost.

Ik heb de Mini gekleid metMonello klei i.c.m. Dodo Juice Slippy. Dat stuk klei heb ik na de tijd weg gegooid, man man man wat kwam er een vuil af.

Nogmaals alles wassen en afspuiten, drogen met de Monello droogdoek en vervolgens afplakken. Ik gebruik hiervoor de Colad tape. Bekijk bijlage 143216

Vervolgens heb ik eerst meerdere test spots gemaakt, voor het dak kreeg ik het mooiste resultaat met Menzerna 2200 op een oranje Monello pad.
De rest van de auto gedaan met Menzerna 2400. Gelukkig heb ik meerdere pads, dus als hij wat verzadigd pak ik een schone.

Vervolgens een 2e rondje met Menzerna 3800 voor de final touch op witte Monello pad.

Na deze polijststappen is de auto afgespoeld met water en gedroogd.
Vervolgens alles afgenomen met Gyeon Prep.
Als wax heb ik Collinite 845 machinaal aangebracht.
De kunststof trims zijn voorzien van Gyeon Trim.
Ruiten afgenomen met Dodo Clearly.

Het eind resultaat:Bekijk bijlage 143215Bekijk bijlage 143214
Bekijk bijlage 143213
Goed werk en mooi resultaat!!