• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Miracle Dryer / Carrand Max Supreme, zijn deze identiek?

SkyBuMp

Detailing guru
Tester of Bling
19 mei 2008
1.633
140
Na ruim een jaar de Miracle Dryer (MD) gebruikt te hebben, heb ik onlangs de Carrand Max Supreme Drying Towel aangeschaft. Gister heb ik met het lekkere weer even de Carrand gebruikt om de wagen af te drogen. Nu merkte ik een duidelijk verschil in droog vermogen tussen de inmiddeld "oude" MD en de Carrand.

Ik merk dat de Carrand de auto netjes kan afdrogen zonder echt doorweekt aan te voelen (alsof je makkelijk nog een wagen kan drogen!), dit gevoel had ik ook in het begin met de MD! De MD is nu na het drogen van de gehele wagen n beetje soppig nat en neemt dan niet zo goed meer op.

De MD is ook iets verkleurd als ik deze vergelijk met de nieuwe Carrand, daarnaast voelen de vezels van de Carrand een stukje zachter/fluffier aan dan de MD.

De MD heb ik na elke droogbeurt gewassen in de washmachine op 30 graden, met zeep zonder wasverzachter. Daarnaast gebruik ik de Cobra Micro-Restore om de doeken eens in de twee maanden "grondig" te reinigen.

Nu ik deze vergelijking heb kunnen maken vraag ik me af hoe dit komt, is dit slijtage van de MD? Wat kan ik er aan doen om de MD in elk geval net zo zacht te houden als de Carrand?
 
Ze koken in warm water zou het resultaat moeten verbeteren (LET OP : Dit heb ik gelezen ,zelf nooit getest).

Gebruik je een detailer spray bij het drogen ? De siliconen die bv. in Last Touch zitten ,kunnen de doek ook aantasten waardoor deze minder water gaat opnemen.

De kleur kan je niet veel aan doen ,is net zoals met kleding.
 
Koken!? Nee lijkt mij niet goed aangezien je ze niet eens heter mag wassen dan 40 graden. Plus dat het kunsstof is, en dat zou nog wel eens kunnen smelten of de microfibers aan elkaar laten kleven o.i.d. Zou het eerst eens proberen met een el cheapo doekje
 
Denk ook dat het niet echt heel onredelijk is dat een doek die al een jaar intensief word gebruikt, het wat laat afweten tegenover een splinternieuwe toch?
 
1 x wassen per week van je auto is 52 x per jaar gebruiken, dan mag je wel verwachten dat ie er niet helemaal nieuw meer uit ziet en dat de werking iets minder wordt, toch?
Voor hetzelfde geldt, is de productie van de eerste doek anders dan van de 2e, wie weet? :weetniet
 
Heb het zelf nog nooit gedaan maar blijkbaar kan het wel ,even een google op "Boiling Microfiber" en hupla..
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Heb je de doeken wel eens gewassen met bijvoorbeeld Micro-Rejuvenator?

Eens in de 2 maanden gooi ik al m'n microfiber doeken in de badkuip, beetje van bovenstaand (vergelijkbaar) produkt erbij, half uurtje laten weken en uitspoelen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ga je er zelf dan ook bijzitten??:D
heb een tijdje geleden alle doeken hier ook mee gewassen,en moet zeggen dat ze er heel zuiver uitkwamen.
was ze nu met cobra micro restore. worden ze iets minder zuiver mee
 
SkyBuMp zei:
Nu ik deze vergelijking heb kunnen maken vraag ik me af hoe dit komt, is dit slijtage van de MD? Wat kan ik er aan doen om de MD in elk geval net zo zacht te houden als de Carrand?
Helaas, denk niet dat er een betere manier is dan dat je nu al aan het doen bent. Trouwens de MD=de Carrand doek hoor.
De Miracle Dryer bestaat niet, ze kopen gewoon een partij doeken en noemen ze Miracle Dryer :-"
 
B.K. zei:
Gebruik je een detailer spray bij het drogen ? De siliconen die bv. in Last Touch zitten ,kunnen de doek ook aantasten waardoor deze minder water gaat opnemen.

De kleur kan je niet veel aan doen ,is net zoals met kleding.
Nope ik gebruik meestal geen detailerspray, dus opzich zou dat niet moeten uitmaken.

stimpy68 zei:
1 x wassen per week van je auto is 52 x per jaar gebruiken, dan mag je wel verwachten dat ie er niet helemaal nieuw meer uit ziet en dat de werking iets minder wordt, toch?
Voor hetzelfde geldt, is de productie van de eerste doek anders dan van de 2e, wie weet? :weetniet
Dat klopt uiteraard, daarom was mijn vraag ook of andere mensen dit herkennen bij hun doeken. De verkleuring doet mij niet zoveel, maar dat de doek wat sneller volloopt vind ik wel jammer. Ik heb her en der gelezen dat het opneem vermogen in microvezel doeken achteruit gaat door gebruik van wasverzachters.

nicknameless zei:
Heb je de doeken wel eens gewassen met bijvoorbeeld Micro-Rejuvenator?

Eens in de 2 maanden gooi ik al m'n microfiber doeken in de badkuip, beetje van bovenstaand (vergelijkbaar) produkt erbij, half uurtje laten weken en uitspoelen.
Yes, dat zei ik ook al in de eerste post. Eens per twee maanden leg ik inderdaad de doeken in een tijl met water met een mix van de Corba Micro-restore, misschien moet ik de versie van Pinnancle eens proberen dan. Zou deze erg verschillen met de Cobra versie? Worden jou doeken na behandeling met de Pinnacle Micro Rejuvenator ook weer zacht?

Dibbuz zei:
Helaas, denk niet dat er een betere manier is dan dat je nu al aan het doen bent. Trouwens de MD=de Carrand doek hoor.
De Miracle Dryer bestaat niet, ze kopen gewoon een partij doeken en noemen ze Miracle Dryer :-"
Dat weet ik, daarom ook deze vergelijking ;).. Ik wil de Carrand "versie" zo goed mogelijk behouden, kleur maakt niet zo uit.. maar het droogvermogen wil ik liefst zo hoog mogelijk houden. Ben blij dat ik met de nieuwe doek nu wel de C5 met 1 doek kan drogen:cool:


Goed om te horen dat jullie dit ook herkennen en dat m'n wasmethode voor de doeken goed is. Ik kan misschien de doeken wel op 40 graden wassen ipv 30 en als tip van Patrick de Pinnacle Micro Rejuv testen tov. Cobra die ik nu gebruik.
 
Ik heb de Carrand ook en het is mij opgevallen dat er nog al wat pluizen achter blijven op de auto. Heb de doek nu tweemaal gewassen in handwarm water zonder wasverzachter. maar de doek blijft pluizen. :confused:
 
ja, had ik ook (overigens ook bij de Micracle dryer).

Na 3 keer werd het minder, en na 10 keer helemaal weg (geeeh, thnx...):grinning:
 
Even een correctie tot wat Dibuz beweert : MD = Garrand doek.
Ze hebben wel dezelfde label, maar .....
De lussen van de Garand doek zitten dichter naast elkaar dan die van de MD doek.
De Garand doek voelt ook dikker aan !
De laatst is dan ook kwalitatief effe beter !
 
Carrand is de fabrikant van Miracledryer, orangebabies, max supreme, etc.

Kan dus best zijn dat er iets verschil tussen zit; ik zag hetzelfde tussen de MD en max supreme al was de MD wel 1,5 jaar oud inmiddels.