• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Mitsubishi Colt '99 (het beest)

De Autofinesse Revolution is een shampoo, die reinigt ;) Niks bijzonder, ruikt wel erg lekker :yum
Even de tegenvallers; De Snow Foam maakt niet erg dik schuim, de Feeder is zeik dun had dik goedje verwacht.
Maar ook de meeste producten van Waxaddict ruiken zo ontzetten lekker :yum:yum ik bleef maar ruiken.
De Feeder ruikt zo lekker, de Shampoo ook. Zelfs de glas reiniger ruikt lekker als je deze op de ramen spuit. :heart: Waxaddict!
 
Haha die 19 ruikt naar Pumkin Spice. Snowfoam word pas dik bij 1:4, werking blijft hetzelfde daarin tegen.

Wat vond je van de verwerking van de 19?

Vandaar die geur, de lucht verfrisser met die naam meurt als een malle.

Hij werkt wel goed die snow foam... geen opmerking qua verwerking

Ik had me even vergist in de cure tijd van de 19. Ik had het dak gedaan en ging lekker bakkie doen. Op het potje staat 10 minuten of meer maar na 10 minuten was het ellebogen werk. Daarna enkele minuten aangehouden en dat ging perfect. Werkt lekker maar is wel wennen. Ik heb het idee dat DJ wax makkelijker is qua uitpoetsen maar de 19 is wel erg makkelijk aan te brengen. Paar likjes en je doet bijna het hele dak.
 
Ja dat is de grootste "fout" van de meeste. Houd die cure tijden niet aan. Want elke situatie is anders, wind snelheid, buiten temp, vochtigheid etc etc. Gewoon swipen. Ik heb soms dat ik met dezelfde wax een paneel kan smeren en zo goed als gelijk weer kan afnemen. Soms kan ik met diezelfde wax bijna een hele auto insmeren alvorens af te nemen.

Nu nat maken en genieten
 
Haha. Ik geniet ook erg van de glans...
Hij glimt toch echt meer dan wanneer ik er Cure of Red Mist op spray.

Nu nog de 18 en vooral de CandyGloss proberen :) Die laatste ruikt zo lekker. Kijken of Truus er mooi van gaat glimmen ;)
 
  • Leuk
Reactions: tembaco en RbL
Heb eens globaal je topic door gelezen. Maar die is me een partij opgeknapt zeg! geweldig om te zien. Datis pas eer hebben van je werk. Ik las dat je op gegeven moment een paar panelen de ene dag had gedaan en een andere dag weer andere. Mijn vraag hierover is het volgende; Werk je het paneel wat je die dag hebt gedaan dan ook helemaal af dus ook al finishen met wax? of je laat je het na het polijsten voor wat het is? en doe je dat pas als je de hele auto hebt gedaan?
 
Bedankt voor je compliment.

Je werkt een heel paneel af. stel je voor dat je een paneel polijst maar niet beschermt. De week erop kun je dan weer polijsten.

Ik maak een inschatting wat ik kan/wil doen die dag en ga dan de hele auto wassen, kleien. Dan bijvoorbeeld motorkap, dak en achterklep polijsten en waxen. Volgende keer weer wassen, beoordelen of er gekleid moet worden en dan de linkerzijkant polijsten en waxen
 
Als jij het polijsten verspreid over bijvoorbeeld twee dagen dan hoef je de ene kant echt niet onmiddellijk te waxxen. Dat kan prima de dag erna als je de andere kant van de wagen afrond.

Ik ga er dan wel vanuit dat er tussentijds niet mee gereden wordt.
 
  • Leuk
Reactions: Istnogferarie
@Timm daar heb je helemaal gelijk. Ik werk in een pand wat 60 km rijden is van mijn huis en ik doe alleen op zaterdag klussen dus dan zit er altijd ene week en 120 km tussen beurten door in
 
Vandaag het beestje in de CandyGloss gezet. Wat een heerlijk ruikend goedje.
Mitsubishi Colt 2017-07-09-2.jpg


Maar eerst nog even de Edition 21. Waarschuwing vooraf; geluid is erg hard
 

Vergelijkbare onderwerpen