• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Moeilijk weg te krijgen swirls

Technics

Detailing rookie
18 dec 2012
32
0
Ik heb toch wel veel last van swirls, krassen eigenlijk niet.
Nu wou ik hem morgen een kleine make-over geven.
Eerst wassen, daarna clayen.
Polieren met monello finale op wit, daarna lime prime lite op zwart.
Een laagje reload en dan nog 2 laagjes purple haze.
Zou dit voldoende zijn?
mvg

Om wat voor auto gaat het? En hoe diep zijn de swirls?
Voor swirls heb je bijna altijd Monello Mezzo of een andere medium polish minimaal nodig.

De combi Reload en Purple Haze zou ik andersom doen.
Dus twee laagjes Purple Haze en pas de volgende dag de spraysealant anders verwijder je deels de wax weer met de spraysealant.

Dibbuz;352105 zei:
Om wat voor auto gaat het? En hoe diep zijn de swirls?
Voor swirls heb je bijna altijd Monello Mezzo of een andere medium polish minimaal nodig.

De combi Reload en Purple Haze zou ik andersom doen.
Dus twee laagjes Purple Haze en pas de volgende dag de spraysealant anders verwijder je deels de wax weer met de spraysealant.

swirls zijn vooral oppervlakkig.
Opel astra j.
Ik heb monelle mezzo ook staan, deze op een witte pad of oranje? dan afbouwen met finalle op wit?
Over reload kan ik niet spreken want deze heb ik nog niet gebruikt.
mvg

Ik heb Monello mezzo ook staan, deze op een witte pad of oranje? dan afbouwen met finalle op wit?

Testspot! Begin met Mezzo op wit. Lukt dit niet. Dan Mezzo op oranje. Lukt dit niet. Dan heb je iets zwaarder nodig.

Gebruik een goede inspectiespray (bijv. Monello Spruzzo) om de polijstresten volledig te verwijderen, zodat oliën en dergelijke niet de swirls opvullen deze dus tijdelijk verbergen.

Hierna afbouwen met een finishing pad (zwart of lichtgroen) en een finishing polish (finale).

heb vandaag verschillende testspots gemaakt en geprobeerd.
Mezzo op oranje haalt nog niet het gewenste effect.
Wat kan ik hierna doen, inizio op wit proberen of inizio op oranje.
Heb maar schrik dat ik teveel zou weghalen.

Heb ook nog een gele pad liggen.
Blijkbaar is de opel lak toch harder als gedacht.

Stel dat ik inizio op wit of oranje nodig heb, dan afbouwen naar mezzo op wit dan naar finale op wit?

Pak eerst maar eens Inizio op oranje, desnoods 2 hits.
Mocht dat nog geen soelaas bieden, is opschalen naar geel nog een optie

dan maar is inizio op oranje proberen.
Moest dit voldoende zijn kan ik dan direct afbouwen met finale op wit? Of is dit een te grote stap?