• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Moet je glaze afnemen? Of kan je het laten zitten zonder uit te poetsen?

Deebo

Detailing addict
6 mrt 2014
93
55
Ik heb net een filmpje gezien van /drive clean, en hij zei precies dat hij de sealant liet "curen" en dan gewoon wax aanbrengt,
is het niet de bedoeling dat je de glaze afneemt en dan wax er op of hoeft dat niet zoals hij zei?

In je topictitel heb je het over glaze, terwijl je het in je bericht over een sealant hebt. Wat bedoel je nou precies? Overigens moet je zowel een glaze als een sealant na een bepaalde tijd afnemen, voordat je een nieuwe laag gaat aanbrengen.

Volgens mij verwar je enkele termen: een glaze breng je aan voor de wax (voor een betere hechting en meer glans). Een sealant is gewoon de chemische variant van wax (sealants hebben meestal ook een iets langere levensduur). Zowel sealants als wax laat ik curen. De glaze echter moet je gewoon opwrijven met een pad en daarna weer uitpoetsen met een (liefst langharig) microvezeldoek.