• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Monello Ibrido Wax

Als ik alleen de pot zie vind ik hem al mooi, als de inhoud nu ook als altijd toppie is zoals cc is dan kan het niet anders worden dan een bestseller!

Tim,

wat voor materiaal hebben jullie in gedachte. ja aluminium denk ik maar welke soort?

Geen idee, ik ben geen Aluminium-kenner. :no de fabrikant is hier met een uurtje. Wat zijn de mogelijkheden? ;)

We twijfelen er trouwens over om de buitenkant wel of niet te anodiseren. Anodiseren maakt de pot wel harder, maar maakt hem ook matter (meer zoals op de concepttekening) en we vinden die glans die er nu op zit wel erg mooi!

Ow.. Ik vond dat matte eigenlijk wel mooi. Scheelt ook weer met van die vette vingerafdrukken op de pot.
En je kunt nu ook wel goed zien dat de pot gedraaid is.
Borstelen ook een optie?

Misschien een understatement? Maar het gaat om de inhoud, toch ? Prachtig hoor, die potten (voor verzamelaars idd) maar de ervaring leert dat die potten er na jaren niet meer uit zien !
Moet je mijn blik M16 zien..........vol met deuken en blutsen, de Collinite niet anders...zelfs een scheurtje in de Insulator........(plakband)

Tja , het moet gebruikt worden..................:ja

[mod]Deze discussie is genoeg gevoerd. Zie eerdere reacties van Tim:
Tim zei:
Er zijn genoeg mensen die, terecht in mijn ogen, kiezen voor een mooie pot. Beste voorbeeld is denk ik Super Natural 2.0 in plastic of in hout. Waar veel mensen voor hout kiezen.
Het is ook helemaal niet de bedoeling geweest om dit een 'allemans wax' te maken. We willen een bijzondere, exclusieve wax presenteren die topkwaliteit combineert met een uitzonderlijke uitstraling en schaars zal blijven.

Vallen mensen daardoor af? Ja, dat zal zeker zo zijn. Gelukkig hebben we genoeg alternatieven in ons assortiment. ;)
[/mod]

Als we slim zijn, en we kopen zo een pot straks.

Dan van die kleine vilt rondjes onder de pot plakken, krast die ook niet. Én wordt die niet roestig op
de onderkant, wat bij mijn blikje M16 wel beetje begint te komen..

.... Elke pot (vervaardigd uit eerste klas geanodiseerd aluminium) krijgt een unieke nummering.
De pot wordt geleverd in een cederhouten kistje dat hoogglans zwart is afgelakt ....
Wat nu krassen / roesten etc ;)

Hoe de pot eruit komt te zien is me nu wel duidelijk, maar is er al iets bekend over de geur en kleur van de wax?

@Danny:
Tim zei:
De ontwikkeling van de wax is gereed, het wachten is nu op het gereed zijn van de potten, daarna kunnen ze gevuld worden.
De definitieve versie van de wax is nog niet door ons in gebruik, maar wordt momenteel door de fabriek zelf getest.
Lijkt mij dan een beetje voorbarig om al te gaan spreken over geur / kleur etc als ie nog in de ontwikkel/test-fase zit.
Voor zelfde geld zit er een toevoeging in qua geur/kleur die de wax 'om zeep helpt' en verwijderd dient te worden.

Ik zou de pot glanzend laten zoals op de foto als de wax een wat koele uitstraling heeft. Als de wax meer warm is, zou ik de pot laten anodiseren.

Geborsteld effect is een scherpe van Soepergrover, vind ik ook mooier dan het gedraaide effect.

Jeroen zei:
Dan van die kleine vilt rondjes onder de pot plakken, krast die ook niet. Én wordt die niet roestig op de onderkant, wat bij mijn blikje M16 wel beetje begint te komen..

De pot is van aluminium en roest dus niet, bovendien wordt de pot geanodiseerd en dat maakt hem in ieder geval corrosievrij en krasvast.

@SkyBuMp @Soepergrover Hij wordt dan uiteindelijk ook geborsteld, ongeveer zoals op de concept 3D render, in plaats van gedraaid. Hij zal door het anodiseren ook iets donkerder worden en iets matter qua glans.

scenic zei:
Prachtig hoor, die potten (voor verzamelaars idd) maar de ervaring leert dat die potten er na jaren niet meer uit zien !
Moet je mijn blik M16 zien..........vol met deuken en blutsen, de Collinite niet anders...zelfs een scheurtje in de Insulator........(plakband)

Volgens mij ben je een beetje 'typisch' als je een blik M16 en een fles Insulator wax vergelijkt met een aluminium pot. De Ibrido pot hoef je niet elke keer met een schroevendraaier open te trekken en je hoeft er ook niet in te knijpen zoals in de Insulator fles. Ik mag hopen dat kopers met zorg om gaan met de Ibrido pot en dat hij er na jaren nog steeds spik en span uit zal zien. Met wat gezond verstand zorg je ervoor dat je pot niets zal overkomen tijdens gebruik (zet hem bijvoorbeeld op een microvezeldoek in plaats van op de straat of op zanderige ondergronden, gebruik geen hamer en beitel om hem te openen en gooi er niet mee). :-/

Kan je niet normaal en netjes omgaan met zo'n verpakking, koop dan aub deze wax niet. ]d~^

Het aluminium beschermen tegen externe factoren is zeker iets om te onthouden/ iets mee te doen. Zelf ervaring met aluminium in snijmachines o.a en die zien er prima uit(wel wat vlekkerig op een gegeven moment omdat de schoonmaakmiddelen inwerken op de oppervlakte. Echter als je aluminium in de vaatwasser doet(ergo een slede van een snijmachine ff lekker makkelijk door de vaatwasser ipv zelf schoonmaken.Zal het aluminium onder invloed van warmte en plenty van schoonmaakmiddel doen corroderen.... Zal het mijn jongens vaak genoeg gezegd hebben nl. en de makkelijke variant zie je vaak als de kat van huis is zeg maar..... Om nu de pot alleen maar met evt. bijgelverde fluwelen handschoentjes aan te pakken is ook weer zoiets..... :-"

Aluminium roest dan weliswaar niet maar is zeker als het gewoon aluminium betreft zeker wel gevoelig voor externe factoren. Vooral basen en zuren zullen hun verloop op het potje hebben. En dat is toch zonde als je zo'n mooi product in de markt gaat zetten natuurlijk. Anodiseren lijkt mij een manier om het aluminium van een laagje te voorzien(hierdoor minder vatbaar voor externe factoren), maar het mooiste is een pot alla de render die hierboven getoond wordt. Kan niet je zo 123 vertellen of anodiseren en borstelen samen gaat(gok van niet nl.), maar anders zou je een andere klasse/kwaliteit aluminium kunnen overwegen. Alles valt en staat met het gevoel dat je hebt als je de pot ziet natuurlijk. (al geef je een aap een gouden ring, het is en blijft een lelijk ding idee.......... )

Niet dat ik de wijsheid in pacht heb ofzo(op zeker niet), maar samen weten we meer dan 1 natuurlijk. Daarbij komt dat dit voor jullie ook nieuw is :)

Er gebeurt na het anodiseren echt niets mee, er zijn talloze motoren uitgerust met geanodiseerd aluminium en Audi gebruikt ook Alu strips met anodisatielaag.

Er vanuit gaande dat de pot niet in weer en wind zal blijven staan (muv van Scenic, die bewaart hem straks buiten, op de tuintafel of in de vijver), zal de post altijd zijn uitstraling blijven behouden.

Haha geweldige discussie zo...

Geloof wel dat de echte liefhebbers/verzamelaars :) de pot goed zullen bewaren :! en als dat je niet lukt....
(muv van Scenic, die bewaart hem straks buiten, op de tuintafel of in de vijver)
:lol whahaha

Tim zei:
Er gebeurt na het anodiseren echt niets mee, er zijn talloze motoren uitgerust met geanodiseerd aluminium en Audi gebruikt ook Alu strips met anodisatielaag.

Er vanuit gaande dat de pot niet in weer en wind zal blijven staan (muv van Scenic, die bewaart hem straks buiten, op de tuintafel of in de vijver), zal de post altijd zijn uitstraling blijven behouden.

Als ik het goed begrijp dus Tim, wordt de pot dus geanodiseerd na het borstelen? Dan lijkt me dat idd de oplossing om blijvend een mooie pot te houden :-)^ Tuurlijk zal je altijd uitzonderingen op de regel houden, maar een mooie pot wax in een high end alu pot? echt noway dat ik die buiten laat staan. Dat zullen alle detailers ook doen me dunkt, maar het zou toch zonde zijn om de pot straks om wat voor rden dan ook straks lelijk te zien worden, terwijl er nu nog wat aan veranderd kan/kon worden natuurlijk. T is nl. wel een mega mooie pot. als de wax een overeenkomstig product wordt komt het helemaal goed(kan haast niet anders nl.) :jippie En dat is wat we allemaal willen natuurlijk

De pot daarstraks even vastgehouden... dat is toch wel erg bijzonder.
Echt een serieus stukje vakmanschap en kwaliteit! Kan niet wachten tot hij er is :jippie

Sneak preview 1:
ip2.jpg

Ziet er top uit! Kunnen jullie ook al wat meer zeggen over de wax die er in komt? Komt hij in het segment Fuzion, SN, etc?