• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Monello pads scheuren kapot

Heeft dit niet met warmte te maken tussen je backingplate en je pad? Onze eerste gele "test"pad van Monello gaat nu al 6 auto's mee, het enige wat wij met deze pad hebben is dat het midden is ingedeukt door de druk die wij erop hebben gezet. Normaal gesproken is het velcro ook iets hoger dan de eigenlijke pad zelf voor zover ik mij herinner. De velcro op jouw pad is helemaal gelijk met de pad.
 
Bel CC even en vraag om info. (Vertel even dat er op het forum teost en uitleg staat)

Na 3 hits en zelfs minder bij de witte pad hoor je niet uit je foam te happen. Dat happen is wat je op de foto's ziet. Zo erg heb ik het alleen wanneer ik een te kleine backingplate gebruik en de velco kán happen.
 
Ik zelf draai nooit zo hard onbelast. Ik lees standje 6.
Ik kom nooit boven stand 3 met mijn DAP V3.
Ik zoek het probleem in het te hard onbelast draaien na reinigen.

Ik moet dit verduidelijken.
Ik draai droog in mijn Padwasher. Dat betekent dat ik eerst op stand 1 reinig.
Daarna op stand 1 droog spoelen op het rooster van de Padwasher.
Daarna vrij draaien op standje 1, dan 2 en soms maximaal stand 3.
Dit kortstondig. Meeste water moet er uit.
 
Laatst bewerkt:
Heeft dit niet met warmte te maken tussen je backingplate en je pad? Onze eerste gele "test"pad van Monello gaat nu al 6 auto's mee, het enige wat wij met deze pad hebben is dat het midden is ingedeukt door de druk die wij erop hebben gezet.
Het midden is ingedeukt omdat je pad is geïmplodeerd door de warmte .Pads niet op tijd reinigen zou bv een oorzaak kunnen zijn.
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba
Het midden is ingedeukt omdat je pad is geïmplodeerd door de warmte .Pads niet op tijd reinigen zou bv een oorzaak kunnen zijn.
Dat is ook hetgeen wat bij ons de eerste keer fout is gegaan. We gebruiken nu nieuwe pads en die hebben het na 4 auto's nog niet :p - maar die reinigen we ook vrij vaak tussendoor, net als de paarse pad.
 
Daarom ook de foto erbij vanaf de zijkant. De pads van mij zijn nog helemaal recht. Zijn dus niet te warm geweest. Ik zal eens contact opnemen met CC, kijken wat zij ervan zeggen. Want heb nou niet het idee dat ik ze ondeugdelijk gebuikt heb.
 
Tja, als alle tips en aangedragen oplossingen zoals je zegt niet van toepassing zijn, lijkt het alsof je ondeugdelijke pads hebt. Nu kan ik me dat best voor een keertje voorstellen, maar als dat bij al je pads is...:confused:

Als ik foto drie zie, lijkt het alsof ik toch een geimplodeerde pad zie, de binnenkant is “weggebrand” zo lijkt het althans op de foto te zien.
 
Ik heb het niet met alle pads. Alleen de gele, en de witte slechts matig. De oranje is gewoon nog goed, net zoals mijn zwarte pads.

Zover ik kan inschatten zijn ze niet geïmplodeerd. Misschien dat de foto een vertekend beeld geeft?
 
Meermaals door verschillende forumleden met ervaring aangegeven dat stand 6 teveel van het goede is.
Bij normaal gebruik heb je dit niet.
Ik heb zelf ook het gevoel dat het daarmee te maken heeft, hè. Ik ben er daarom ook over begonnen ;)

https://forum.carclean.com/index.php?posts/349133

Toch is dit iets wat meer mensen doen, en wat niet zo snel problemen geeft bij hun. Ik heb de info om de pads zo te drogen ook van hier. Misschien zegt CC wel dat er meerdere klachten zijn over pads die in die tijd verkocht zijn. Ik heb 1 auto kunnen doen met de gele pad.

Maar ik neem het allemaal mee hoor. Ook ik leer elke dag bij.
 
Laatst bewerkt:
Ik hoorde een poosje terug ook dat dit bij de recessed pads vaker voorkomt bij verkeerd belasten, mijn gewone pads van 5 jaar oud zien er beter uit dat deze exemplaren.

Mogelijk dat je teveel op de rand van de pad werkt, om bijvoorbeeld bumpers of andere randen te doen, waardoor de backing plate door scheve belasting in de pad gaat snijden.