• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Monello Yellow na 1 keer gebruik.

Bugatti

Detailing rookie
17 apr 2014
17
0
Hallo allemaal,

Gisteren ben ik voor het eerst aan de slag gegaan met mijn nieuwe DAP900 V3, wat een erg fijne machine is! Alleen heb ik hierbij de combinatie Monello yellow pad met Monello inizio gebruikt. Nu is na 1 keer gebruiken de pad in het midden al ingeduikt en voelt de pad al zachter aan dan de orange pad die ik ook gisteren heb gebruikt. Dus hij lijkt nu al aardig onbruikbaar... Heb ik iets fout gedaan?

En wat zouden jullie mij adviseren om een zwaardere correctie uit te voeren op de DAP900, een wolletje? En zo ja, welke en met wat voor polijstmiddel?

Bedankt alvast!

Uit je tekst kan ik niet goed opmaken wat er aan de hand is met de gele pad, en ik weet niet op wat voor lak je bezig bent geweest. Een wolletje is echt voor diepe krassen, uitgebeten vogelshit en dat soort lokale zaken: niet domweg met wol beginnen, als er geen goede reden voor is.

Als ik je bericht zo lees, zou ik zeggen óf doe eerst een clinic bij CC, óf lees je eerst goed in op het forum óf doe beiden.

Ehm nou ik ben al een aardige tijd aan het detailen dus dat zit wel goed, alleen gewoon een nieuwe machine. Vandaar dat ik ook graag een keer aan een wolletje wil. Hier thuis alleen harde VAG-lakjes dus wat extra kracht ik wel gewenst ;).

De gele Monello pad heb ik gebruikt voor de zwaardere correcties icm inizio. Maar is nu dus gewoon ingeduikt in het midden. Hij is daar nu dunner dan aan de buitenkant zeg maar. Daarnaast is de pad ook zacht geworden. Zachter dan de oranje nu is, die ook aardig goed gebruikt is gisteren. Beide zijn gebruikt op een oranje Focus ST en een blauwe BMW Z4. Waren ook aardig harde lakken...

Na hoeveel hits reinig je de pad? Persoonlijk maak ik een cuttingpad i.c.m. Inizio/ M105 (=compound) na iedere 3 hits weer schoon in de padwasher.

Ik denk ook dat je te lang hebt doorgewerkt zonder de pad te reinigen. Een cutting pad reinig je zeker 3-4 keer per auto tussendoor. Doe je dat niet dan ontstaat er veel "build up" van oude polijstmiddel op de pad.
Deze veroorzaakt veel meer wrijving en frictie waardoor de bovenkant van de pad waar de steunplaat op gaat nog wel 8mm uitslag heeft maar de kant die de lak raakt dat niet meer gaat halen.
Pad gaat wringen en kan kapot gaan. Sowieso heb je dan veel minder resultaat dan in het begin.

Weet je ook zeker dat het Inizio is geweest en niet Veloce?

Ah ok dan moet het zo iets geweest zijn. De pad leek helemaal niet vuil. Misschien dat er dan toch meer in de pad gedrongen was dan met het oog waarneembaar. Het gaat inderdaad echt om Inizio, had nog wat staan wat ik op wilde maken. Stap nu over op Veloce, heb je daar dan minder last van?

En welke combinatie raad je mijn aan op de DAP900 voor de wat diepere defecten op een harde lak. Welk wolletje is daar geschikt voor of misschien iets anders?

Ik heb zelf monello paars (wol) voor mijn auto gebruikt en dat gaf ook icm veloce wel wat resultaat echter vind ik reguliere pads wel fijner werken op de dap. Ik hoor goede dingen over microfiber pads en ga die eerstvolgende keer maar eens gebruiken wellicht zou dat ook wat voor jouw zijn?

Veloce is sowieso beter te verwerken dan Inizio. Inizio hoopt nog sneller op. Ook met Veloce tijdig schoonmaken dan heb je geen problemen.
Microfiber pads zijn goed maar je moet de warmte goed in de gaten houden. Ze maken nog meer wrijving en tussen pad en plate wordt het dan echt bloedheet wat kan resulteren in velcro wat los komt.
Tijdig koelen en je hebt daar geen problemen mee.

Ah ok helemaal helder, dan weet ik dat voor de volgende keer. Bedankt voor de tip! De microfiber pads had ik inderdaad ook al gezien. Er staat bij tussen door schoonhouden met een borsteltje. Wat voor borstel gebruik ik daar het beste voor? En gebruik je deze dan met water of gewoon droog?