• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Monello!

Klopt, maar als je net een machine hebt gekocht (lees 3 weken geleden) dan is dit gewoon een zeer mooie uitkomst, ik ben er zeer tevreden mee.
 
Quattro;n391690 zei:
Nog weer een vraagje van mijn kant, hoe zit het met de Monello Artico en Magico, komen daar ook nog 1 liter verpakkingen van?
Op termijn, maar niet op korte termijn. Luxeprobleem, de 5 liters lopen al zo hard dat onze fabriek nu al het tempo niet bij kan benen. En we hebben momenteel de opslag niet om nóg meer foam op voorraad te nemen.

Ander leuk nieuws, de Monello reeks is weer verder uitgebreid:

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Met Senza Arancia Denim pads (orangepeelpads) in 4", 5" en 6,5"

Komen volgende week beschikbaar in de shop, prijzen nog niet helemaal bekend, maar min of meer gelijk met vergelijkbare pads.
 
Top toevoeging van Monello! Heb soortgelijke pads op mijn Golf gebruikt en kan zeggen dat het meer dan de moeite waard was. Oké..het is wel even een werkje maar het resultaat is meer dan geweldig!
 
Inderdaad een mooi toevoeging. Ik heb alleen een vraagje, zullen deze pads ook werken met de PAW? Omdat het op de DAP niet goed werkt.
 
Tim;n394896 zei:
Ander leuk nieuws, de Monello reeks is weer verder uitgebreid:

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Met Senza Arancia Denim pads (orangepeelpads) in 4", 5" en 6,5"

Komen volgende week beschikbaar in de shop, prijzen nog niet helemaal bekend, maar min of meer gelijk met vergelijkbare pads.

Weliswaar maar 1 paneel, maar getest en goed bevonden!
Had helaas mn fles Veloce niet thuis, dus met een mix van M205 en Inizio Forza aan de slag gegaan:

Let in het filmpje vooral op de reflectie van het dak van het huis, en kijk even fullscreen op hoge resolutie.

[URL]http://i264.photobucket.com/albums/ii182/Eelco3/Ibiza%206J/_DSC1106.jpg

[video=youtube_share;JbvjVdaQ45Q]http://youtu.be/JbvjVdaQ45Q[/video]
 
  • Leuk
Reactions: Tim en Bdw
Erg mooi! Ook voor deze pads hebben we geprobeerd om de pads net wat beter te maken dan de concurrerende pads. iets sterkere vezel, iets meer 'groef' en toch genoeg demping.
 
Mooi resultaat! het is inderdaad de moeite waard!
Ik heb de de kleine cpro pads wel een keer gebruikt, die liepen redelijk snel vol.
Is er een soort richtlijn om te bepalen hoeveel pads je nodig hebt voor een bepaald oppervlak?
kun je de pads ook gewoon uitspoelen oid?
 
Zeer zeker de moeite waard, kan niet wachten om verder te gaan!

Ik heb op het gebogen deel ook de 75mm Carpro pads gebruikt, is met grote pads niet verstandig.

De pads lopen idd vrij vlot vol, met M205 minder snel dan met Veloce oid, maar dat werkt dan ook een stuk sneller (lees: korte tijd, meer lak weg).
Tussendoor borstel ik ze schoon met deze borstel:

100749.jpg

Gewoon borstelen in de richting van de groeven in de pad, eventueel nog even voorzichtig borstelen over de draaiende pad.
Als ze na 1 paneel echt vol zitten (of je merkt een verminderde werking) leg ik hem weg en spoel ik hem later samen met de andere pads gewoon uit.
Na drogen zijn ze dan weer prima bruikbaar, maar tussendoor schoonmaken en verder werken met een vochtige pad vind ik niet ideaal, ik zorg altijd dat een nieuwe/schone voor het grijpen heb.

Wanneer ze echt af zijn zie je dat wel (vergelijk ze maar met een nieuwe), en je merkt het tijdens het werken ook wel.

Ik denk dat als ik een hele auto aan 1 stuk door zou gaan doen dat ik in ieder geval 15 grote en 10 kleine pads zou hebben liggen, dan kun je doorwerken en de pads later waarschijnlijk nog wel een keer gebruiken.
 
Prachtig mooi resultaat Eelco! Echt een verademing om te weten dat de sinaasappel die op mijn (nieuwe!) Fiesta is gevallen weer weg gehaald kan worden. Hoe gaat een dergelijke behandeling op de kunststof bumpers? Dit i.v.m. warmteontwikkeling. Kunnen de pads ook op een DA (DAP900) gebruikt worden of werkt het dan niet?
 
Bumpers zou ik nog steeds roterend doen, maar iets kalmer met de toeren, moet goed gaan.
D/A heb ik nog niet geprobeerd, maar kan ze voor de test tzt wel eens op een Rupes plakken om te kijken hoe dat gaat.
 
Als het op de Rupes werkt zou ik dat erg interessant vinden, aangezien je dan veel minder risico hebt. Ik ben dus ook erg benieuwd naar je test.
 
Staat op youtube ook een filmpje van een kerel die de Flex 3401 met danim pads gebruikt.
Bij Autogeek gebruiken ze zelfs een portercable (dap) icm met danimpads.

Was ook al even aan het googlen geweest op dit onderwerp. Maar helaas nog geen gelegenheid gehad om te testen
 
@cc crew, ik vroeg mij af of in de toekomst de spruzzo ook in een nieuwere fles ka a la perfetto en non ferro.? Staat toch iets netter als alle flesjes dezelfde vorm hebben. En ik vroeg mij of er ook in glaze gepland staat voor de toekomst?