• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

mothers reflections advance spray wax droogt streperig

bmwhans

Detailing addict
13 mrt 2011
100
65
hallo allemaal,
ik heb de bovengenoemde spray wax maar ik heb het probleem dat het na het opbrengen(ik spuit iets op een doek)meteen vlekkerig opdroogt,ik zie precies de banen van het opbrengen,meteen uitpoetsen helpt ook niet en langer laten drogen ook niet.
ik moet een quik detailer gebruiken om de opbrengbanen en cirkels weer weg te krijgen.
ik heb het forum al afgezocht maar kom er niet achter of en wat ik verkeerd doe.
heeft er iemand een idee?
gr hans

Ik las op het Mothers forum dat, als je dit probleem hebt, het helpt als je het aanbrengt tijdens het drogen, dus als de auto nog nat is. Water helpt dan om deze spray wax gelijkmatiger op te brengen.
Scheelt je ook weer tijd trouwens.

Hallo,

Probeer de spray gelijkmatig op de doek aan te brengen en wrijf na met de achterkant van die doek(droge kant).
Zo zal je geen strepen hebben.
Ook maar heel weinig spray aanbrengen op de doek.
Gebruik je een "goede" oppoetsdoek ?(poorboys mega towel 39 op 39 cm bvb),werkt altijd beter dan een goedkoop doekje :-b

Danny

zoals je het schetst heb ik het ook al geprobeerd maar ook dat werkt niet.op het moment dat je het opbrengt trekt het meteen in de lak waardoor je precies kunt zien waar je het opgebracht hebt en met uitpoetsen blijft die afdruk gewoon aanwezig.
ik moet er wel bij zeggen dat de zon scheen dus de lak was wat warm zou dat uitmaken?
gr hans

Ja, grote kans dat dat ook één van de boosdoeners is. De kans is groot dat het te snel opdroogde, waardoor je het niet goed gelijkmatig kon verspreiden.

Ik gebruik hem bijna steeds na een wasbeurt , nog nooit probs mee gehad zelfs niet in de zon .

gewoon beetje op microvezeldoek of recht op de auto sprayen en uitwrijven , daarna ga ik er nog een keer over met de blauwe doek van dodo

vind het trouwens een super goed produkt

Zojuist gebruikt op een droge zilverkleurige Fiesta in de zon. Direct op de auto gesprayed en gelijk verdeeld / uitgewreven met een Gold Class Applicator Pad van Meguiars. Direct daarna nagewreven met een microvezeldoek.

Auto glimt lekker en van streep- of vlekvorming geen last. Ik heb het dus niet op laten drogen maar gelijk uitgewreven.

ja , ik wrijf het gewoon goed uit over de hele wagen met microvezeldoek van Pb en als de hele wagen gedaan is ga i nog een keertje lekker opblinken met de dodo doek

maar volgens mij gebruik je er veel te veel van , ik doe op de hele motorkap ( en is een vrij grote ) 2 spraytjes meer niet , op een deur één spraytje dat ik dan uiteen wrijf

is gewoon superspul :party