• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Motorruimte reinigen 1e keer

Jahe

Detailing guru
1 okt 2017
732
153
Vleuten
Hi all,

Binnenkort ga ik aan mijn eerst detail klus beginnen. Niet mijn eigen auto maar eentje die veel meer behoefte heeft aan wat TLC. Er volgt nog een topic in de loop van volgende week in projecten. Voor ik begin wou ik eerst wat info inwinnen.

ik zit met 2 vragen:

1. Ik heb alleen de mogelijkheid om in een wasbox te werken. Maar ik werk liever niet met een HD in de motorruimte. Wat denken jullie, HD kan geen kwaad of liever een andere methode hanteren... ?

2. Uit andere details en wat filmpjes online begreep ik om een aantal componenten af te dekken. Onderstaande foto is van de desbetreffende motorruimte. Wat ik denk af te moeten dekken is rood omcirkeld. Zijn jullie het er mee eens, of moet ik meer/minder afdekken?

IMG_4798.jpg


Thnx voor de comments alvast!
 
Een HD in de motorruimte. Het kan, maar aan te bevelen is het zeer zeker niet. Nooit recht op “onderdelen” spuiten in elk geval!

Alles waar water in kan lopen in combinatie met elektra zou ik voorzien van boterhamzakjes en tape. Waarom de ene accupool niet?
@Nikita heeft het recent nog gedaan, zie haar topic, die heeft er ervaring mee.
 
thnx voor je reactie.
Liever ook voor de deur met een normale tuinslag in lichte spray stand, maar is helaas geen optie.
Andere accupool leek beter beschermd met het kapje maar dat is waarsch BS, dus wellicht ook beter om mee te pakken

ik zal het topic van Nikita even doorlezen, en ze is vrij om hier te reageren met bevindingen natuurlijk
 
De garage waar ik regelmatig details deed, die heeft mij laten zien dat water in de motorruimte prima kan. Het enige waar je goed op moet letten is dat de dynamo niet zeiknat wordt en uiteraard met gezond verstand werken. :D

Waarom een HD in de motorruimte? Die druk is helemaal niet nodig. Mocht er iets heel vet zijn, dan ga je dit met een HD ook niet weg spuiten. Met beleid reinigen met de juiste producten is simpelweg logischer. ;)
 
Maar ik werk liever niet met een HD in de motorruimte.

Ik ook niet ;) echter zit ik vast aan een wasbox... dan maar een emmer wat ernaast en met een borstel bevochtigen?

Het zal ook vooral een zaak van doen worden verwacht ik... zal niet heel veel ergs kunnen gebeuren.
Hoop ik..
 
In het ergste geval start ie niet meer. Kun je lopend naar huis.
Smelten of ontploffen doet ie vast niet van een beetje water.
 
  • Leuk
Reactions: Jahe
Hoi Jahe ik heb inderdaad mijn motorruimte vorige opgeknapt! Ik zal als ik tijd heb morgen al mijn stappen met je delen en wat en hoe ik alles heb afgedekt. En HD is niet nodig hoor!
Fijne avond en ik kom er nog op terug.
 
  • Leuk
Reactions: Jahe
Vanavond de tijd genomen om de motor ruimte te doen. Viel inderdaad erg mee! Drukspuit meegenomen en de kwetsbare delen afgeplakt.

Werkwijze was:

  • Alles inspuiten met pb apc+d
  • Met kwastje er overheen
  • Afspuiten met drukspuit
  • Stap 1tm 3 herhalen zonodig
  • Ingespoten met 303 Aerospace
  • Afgenomen met MF doek
  • Voorste deel kunstof met autoglym bumper & trim gel

Voor:

BF5EF55B-F916-4D6A-9A81-D98852C49B0B.jpeg


Na:

01BFB3F3-5BCA-401B-AAB2-C0C412915CE2.jpeg