• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Motorruimte schoonmaken Volkswagen E-Up

Gijs463

Detailing addict
29 dec 2016
6
60
31
Goedendag,

zoals de titel al enigzins aangeeft ben ik op zoek naar een manier om te motorruimte van een elektrische vw up schoon te maken. Normaal gesproken maak ik alles schoon met Dasty in combinatie met de hogedrukreiniger. Dit lijkt mij gezien de electronica niet het beste. Alle tips zijn welkom!

Gijs
 
Beste tip: Zoekfunctie gebruiken, rechtsbovenin op het forum. :D

Dasty is alleen een ontvetter die niet al te vriendelijk kan zijn voor materialen en een HD in de motorruimte is overkill. ;)
 
Washandje is vaak makkelijker dan een doek, oude sok gaat ook
Dasty is sterk, naar mijn mening te sterk voor stekkers en bloot aluminium
 
Als petrolhead heb ik 0,0 ervaring met 100% elektrische auto’s, maar ik dacht toch echt dat er geen olie oid aan te pas komt in de motorruimte. Geen bougies etc. Dus “smeer” ga je denk ik niet tegenkomen.
Dan blijft er toch alleen beetje water en stof vervuiling over?

Dasty lijkt mij dan geheel overbodig. Apc of simpelweg wasmiddel, kwastje en doeken lijkt me dan wel voldoende. Misschien zelfs wel alleen een doek met detailer...o_O

Maar zoals gezegd, ik heb er geen verstand van.
 
Bedankt allemaal voor de reacties.
Uiteindelijk heb ik er voor gekozen de motorruimte inderdaad alleen met oude doeken en een spuitbus vloeibare cleaner-wax schoon te maken. Het is uiteraard niet zo fris al normaal gesproken (ja, dasty is wel agressief, maar het maakt schoon als een tierelier) maar het resultaat mag er absoluut wel wezen. En gezien het feit dat ik nog kan reageren betekent dat ik niet geëlektrocuteerd ben haha

Gijs
 
  • Leuk
Reactions: Marcel1973
Dasty is een goede ontvetter voor in de keuken... laten we dit met zn allen alsjeblieft in de keuken houden!
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: M3fan
Ben in het algemeen geen fan van Megs maar hun engine cleaner is goed (wel prijzig vind ik).