• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

(My) Golf Mk7 GTI

Mik, ben nog steeds benieuwd hoe hij nu klinkt! Zo uitgebreid gefilmd als je eerste filmoje hoeft niet, effe starten in je garage is ook leuk! :p

Zal ik mijn dikke 1.8i starten in m'n faptent! :)
 
  • Leuk
Reactions: Tomas
Afgelopen weekend had ik weer vrij gemaakt om een deel te polijsten.

Het idee is om de auto in 4 delen te polijsten, en in de de Cancoat te zetten, en dan voor de zomer wanneer de gehele auto naar mijn zin is, in een mooie coating te zetten.

Er een beetje van uitgaande dat de nieuwe Gyeon lijn dan al gelanceerd is.

Vandaag stond het deel op het progamma waar ik me het meeste druk over maakte. Namelijk stuurboords kant.. uhhh of noem je dat… de passagiers kant :yum

Dit is het minst strakke gedeelte van de Golf. Over het algemeen is de lak super strak, behalve aan deze kant. Zo erg dat ik heb getwijfeld hem naar de spuiter te brengen, maar natuurlijk wou ik het eerst zelf proberen.

Ten eerste miste ik een stukje lak op de deur, precies een vouw van een deur. Deze heb ik een week geleden opgevuld. Wat het een stuk minder zichtbaar maakte. Omdat het precies op de vouw zat durfde ik het verder niet op te schuren en heb besloten het zo te laten.
38168035702_c37eea955b_c.jpg

De auto natuurlijk eerst gefoamed en gewassen, maar dat is allemaal niet zo spannend. Wat wel nieuw was voor mij, was dat ik voor het eerst een klei handschoen gebruikt heb. Nou zat er niet veel vervuiling op de auto, dus werkte dat prima. Wel kwam ik een stukje hars tegen, wat ik goed voelde met de klei handschoen, maar ik kreeg het er niet mee weg. Dus dit weg gehaald met Valma, maar ik heb een beetje een gemengd gevoel bij de handschoen. Ik denk dat als er wel wat meer vervuiling op een auto zit, en stuk traditionele klei beter werkt.
37489217474_b052f2d0d6_c.jpg

Toen was het tijd om de lak goed te inspecteren. Waar ik het meeste mee in mn maag zat, waren de krasjes op de “a-stijl”. Hier zaten onwijs veel kleine krasjes. Hoe die er zijn gekomen? Ik heb geen flauw idee, want ze zitten echt alleen daar. Ik heb geprobeerd een filmpje te schieten, maar kwam er achter dat dit niet zo goed gelukt was. Maar even voor het idee de foto hier onder, en dan zeker 25 van dit soort krasjes.
38168035832_93e1cede54_c.jpg

En ook op het achter scherm zaten wat diepere krasjes.
38168035332_d2c76b3f9c_c.jpg

Ik had vol goede hoop geprobeerd de A-stijl een goede hit te geven, maar kwam er al snel achter dat het op deze manier niet ging lukken helaas. Dus vroeg dit om wat heftigere stappen.

Eerst natuurlijk de lak opgemeten. En toen zag ik ook dat de lak op de A-stijl veel dunner was dan de rest van de auto. Rondom kwam ik op een gemiddelde dikte van 130 micron. Maar op de a-stijl kwam ik niet hoger dan 96. (soms zelfs in de 80) Hier onder het verschil tussen de linker en de rechter a-stijl.
38168033652_e8ea2283cb_c.jpg

Als dit de auto van een ander was, had ik het bij laten zitten. Maar bij mijn eigen auto wou ik de gok wel nemen, met het risico dat ik eventueel naar de spuiter zou moeten. Vooral al de vouwen in de a-stijl maakte het spannend.

Voor het gevoel heb ik alles met de hand in 3 stappen op geschuurd. (1500/2000/3000)
38168037582_f171677363_c.jpg

En het zelfde op het achter scherm.
24347146248_4391bcfe99_c.jpg

Toen de auto nog even afgespoeld, gedroogd en afgeplakt.
38200134581_d9fda674ae_c.jpg

Toen was het mooi geweest voor de zaterdag avond, en ben ik de volgende ochtend meteen begonnen met polijsten.

Vandaag heeft de iBrid zijn waarde echt bewezen.

Eerst al het dunne werk en de spiegels aangepakt met de iBrid in 3 stappen. Als eerst roterend met een blauwe pad en S2. Op sommige plekken 2 of zelfs 3 hits.

Deze foto is na de roterende stap.
24347146648_f9cd90dbd6_c.jpg

Daarna ook met een blauw pad, maar in DA stand (kleine uitslag) en met S3. En uiteindelijk met een gele pad en S30.

Zeker geen 100% resultaat, maar de krasjes zijn een stuk minder zichtbaar. Laat ik bescheiden zijn en zeggen dat het zo’n 65% verbetering is. Ik heb er tenminste vrede mee.

Daarna de grotere vlakken aangepakt met als stappen, roterend met een spiderpad en S2, DA (verschillende machines) met een paarse (Scholl) pad en S3 en Een gele (Rupes) pad en S30.

Ik heb laatst 2 auto's aangepakt, waarbij ik met de Monello producten een beter resultaat haalde. Maar op deze lak deed Scholl het echt weer fantastisch.

Deze foto is gemaakt na de roterende stap.
38143800176_d950978c33_c.jpg

Hier een toen ik dacht klaar te wezen met polijsten.
38168035172_6485902884_c.jpg

Want toen ik na een korte pauze weer terug kwam, en de auto wilde ontvetten, schepte mijn verbazing dat rechts achter nog een doffe plek waar het eerder geschuurd was. Dit was me niet eerder opgevallen, terwijl ik de lak toch behoorlijk vaak inspecteer. Dit gebeurd me niet zo heel vaak.:mad::mad::mad:

Na een paar keer goed vloeken, dit deel weer in de zelfde 3 stappen aangepakt. En toen was ik tevreden met het resultaat.
37489219664_f5963f893a_c.jpg

Toen de auto ingefoamed met Nanolex prewash, en de rubbers ontdaan van de laatste spetters met een stoomreiniger en een kwast.
38143798496_8c739320b8_c.jpg

En toen de auto weer droog was, nog 1 stap Gyeon primer gedaan, de auto ontvet en toen was hij klaar voor de Cancoat.
38200133921_106c70cbdd_c.jpg

Ik heb alles 2 lagen gegeven. Incl de raamlijst en al het onbewerkte kunststof.

Hier nog een filmpje na de coating.

Uit eindelijk de auto een dagje binnen gehouden en voor hij naar buiten ging afgetopt met een laagje Cure.
24361046218_c64ca9704e_c.jpg

En nu is het wel weer mooi geweest voor de aankomende tijd :)
 
Laatst bewerkt:
@Zluytr Waar haal je de grote stukken plastic om delen van de wagen af te dekken? En geeft deze plastic geen krassen op de autolak (ook al is de auto proper gewassen)?

On topic: prachtig resultaat kerel :cool:
 
  • Leuk
Reactions: Zluytr
@Zluytr Waar haal je de grote stukken plastic om delen van de wagen af te dekken? En geeft deze plastic geen krassen op de autolak (ook al is de auto proper gewassen)?

On topic: prachtig resultaat kerel :cool:
De action... kost geen drol :blush:

Het plastic is super dun en zacht, op een schone auto zou dit zeker geen schade aanrichten.
 
Heerlijk! Is hij qua polijstwerk nu voorlopig 'af'?

Ben wel benieuwd welke coating je voor gaat :D.

Onder welke noemer wordt dat plastic verkocht bij de action, lijkt me ook ideaal!
 
Heerlijk! Is hij qua polijstwerk nu voorlopig 'af'?

Moet de linkerkant, Dak, (ecl pano dak) achterklep en bumper nog.

Maar die zijn een stuk strakker, dus zal niet zo veel tijd kosten.


Ben wel benieuwd welke coating je voor gaat :D.

Ik ook! Ik ben benieuwd of ze met nog meer op de proppen komen, zit al een hoop interessants bij.

Onder welke noemer wordt dat plastic verkocht bij de action, lijkt me ook ideaal!

Ligt bij de schilder spullen
9ADDFA06-E655-4D31-A381-2B96B5999DEB.jpeg
 
Het heeft even geduurd maar ik ben door je topic heen! :joy:

Wat een geweldig topic!, prachtig om te zien met hoeveel passie je aan je auto werkt! Alles tot ver in detail, van spullen tot het detailen zelf:heart_eyes:✨✨

Zoals al vele mij voor zijn gegaan, wat een gruwelijke garage heb je!! Poaah✨✨

Benieuwd naar je volgende post!:rolleyes:
 
  • Leuk
Reactions: Zluytr
Afgelopen weekend weer eens wat tijd aan de GTI besteed.

Zoals al gecoverd in dit topic heb ik de auto al in delen gepolijst, en wou er deze keer de laatste hand aanleggen, en in een mooie coating zetten.

De auto was eigenlijk wel schoon, maar had de voorgaande 2 dagen buiten gestaan, dus ben ik begonnen de auto te wassen. De velgen waren nog brand schoon, en ik had geen zit in verroeste remschijven, dus deze maar afgeplakt, en het zelfde ging voor de uitlaat sierstukken die pas gecoat waren.
27027445958_aeb8274047_c.jpg

Daarna de auto gekleid met de Supernatrual fine klei en Gyeon clay lube die ik van @Istnogferarie had gekregen. Overigens een heerlijke lube! Ruikt heerlijk fris, en beetje te vergelijken met Prep, en liet geen vettige laag achter wat ben Born Slippy wel het geval is.
40856022752_7e039e62bc_c.jpg

Kwam wel erg weinig vervuiling van de auto af, maar dat is niet zo gek aangezien hij al een paar keer gekleid was.

Toen de auto afgeplakt, en de volgende ochtend op mijn gemakje begonnen met polijsten.
39088420870_12f2054d84_c.jpg

Ik ben begonnen met het dak, die op een onverklaard bare reden een fijne lange kras had, die er niet zat toen ik deze keer dat ik het dak gepolijst had.

De kras liet zich ook erg moeilijk corrigeren, die na 2 hits had ik deze maar licht op geschuurd met 3000gr. en daarna alles weer afgewerkt, waarna er niks meer van te zien was.
26025576767_69cb58f1a3_c.jpg
39088419760_65e28e9468_c.jpg

Toen verder met de enige delen die nog niet gepolijst waren, namelijk de achterklep en bumper. En dat was goed te zien ook, aanzien die goed onder de swirls en marring zat.

Hier onder 2 voor en na’s als voorbeeld:
39088419570_1f940a9345_c.jpg
39088419690_d8e5ef9438_c.jpg

Alleen voor het dak en achterklep heb ik de rotary gebruikt met S3 en een witte spiderpad, en daarna heb ik die weer fijn opgehangen.
40004289865_d1bbd327a8_c.jpg

Toen deze 2 delen weer helemaal strak waren en uiteindelijk afgewerkt met S17 op de oranje Scholl pads. Ben ik verder geen met de rest van de auto. Ik had het idee deze alleen te polijsten met de zelfde medium combi, maar dat viel vies tegen. Zo vond ik toch nog wat swirls op andere delen. Niet zo schokkend als sommige swirls die hier wel eens gedeeld worden. Maar meer swirls die alleen ziet als je de inspectie lamp in de ene hoek zet. en van uit de andere hoek goed over de lak heen kijkt.

Op sommige delen kwam ik met S17 en een oranje pad weg, maar voor de meeste moest ik toch nog uitwijken naar S3 op een paarse Scholl pad, waarna ik weer finishte met S17 oranje.

Alleen de linker deur was iets ander omdat deze een paar maanden geleden gespoten was. Ook hier was de lak redelijk hard, veel beter dan ander spuitwerk wat ik gezien heb, wel iets zachter dan de originele lak. Met 2 hits S17 op een paarse Scholl pad had ik deze mooi strak.

Toen de hele auto tot de medium gepolijst was, was het tijd deze te ontdoen van alle residu en de (vele) spetters. Dit gedaan met Nanolex Pre Wash en Batch Essense.
27027447128_78f5d24e62_c.jpg

Toen ik de auto gedroogd had, was het wel weer mooi geweest voor die dag.

De volgende ochtend ben ik begonnen de gehele auto nog 1 rondje licht te polijsten met Gyeon Primer. Hiervoor op de valreep nog een paar nieuwe doeken gescoord. Dat was toch wel even genieten. Ik vind mijn doeken altijd best zacht, maar dit is andere koek.
40004289895_cfe56c11f3_c.jpg

Ik ben echt verliefd geworden op de Primer. Wat is dit een fijn middel. Super zuinig in gebruik. Ik heb nu meer dan 2 autos gedaan met een klein flesje en er zit nog best wat in. En de glans ervan is geweldig.

Nu kan ik wel een paar fotos schieten, maar een filmpje leek mij meer op zijn plek.

Dit filmpje is gemaakt voor dat de coating erop ging:
(en ja dat geluid zijn mijn knieën)

Ik had nog even getwijfeld een dag te wachten met aanbrengen en dan zonder prep toegebruiken aan te brengen, maar de detailer in mij moest gewoon nog even met die doek over de lak heen dus meteen maar door met de coating.

De coating in kwestie is Prime geworden, omdat dit in mijn ogen nog steeds de mooiste coating van Gyeon is. En dat is na het aanbrengen van Pure zeker niet veranderd. (geen goede vervanger in mijn ogen)
39088420080_c2302b5e8f_c.jpg
Ik pak toch graag nieuwe doeken voor een coating, en de Nanolex doeken zijn van de echt doek doeken het meest betaalbaar in 5 pack.

Nog genoeg Prime over voor de T-Roc die we over 2 maanden gaan ophalen :)
40856022662_5db4c30ae9_c.jpg

Na de laag Prime heb ik de auto toch zeker 18 uur mer rust gelaten, en de volgend ochtend het geheel nog een keer afgetopt met een laagje Cancoat.
39089374390_f3a873c10b_c.jpg

Deze als probeersel niet op de voorgeschreven manier aangebracht, maar op de zelfde manier als een andere coating. En ik moet zeggen dat ik dit veel fijner vind werken.

Sowieso is er niks fijner dan de Cancoat aan te brengen op een auto die in de Prime staat. Zo supersmooth! Echt genieten gewoon.

En dan het eind resultaat :)

Eigenlijk kon het al niet veel beter dan het vorige filmpje, en na dat youtube de kwaliteit van het filmpje naar beneden heeft gehaald is het verschil lastig te zien, maar de 2 coatings geven de auto toch echt dat laatste beetje extra gloss wat het nodig had.

Nu laat ik de auto nog lekker een dagje binnen staan, en dan ga ik hem toch weer even gebruiken waar de auto eigenlijk voor bedoeld is :imp:
 
Altijd genieten van je verslagen - de ruimte, het werk en het resultaat! :heart_eyes:

De cancoat spray je dus gewoon in een maatbekertje?

En wat is het merk van je "detail"(?)-kar of waar heb je die gekocht? Edit: al gevonden (Datona) staat er gewoon op natuurlijk :rolleyes:
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: Zluytr