• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Na APC nabehandelen?

jvacker

Detailing addict
28 feb 2009
115
62
49
Als ik mijn interieur met verdunde apc heb schoongemaakt vindt ik het resultaat eigenlijk wel prima.
Mag je dat als laatste stap doen of moet je na reinigen met een product erover?
 
Nee, in het interieur is dat niet noodzakelijk. Je kan desgewenst een nabehandeling geven met Poorboys World Natural Look. Dit is puur voor het optische resultaat. Natural Look geeft een mooie zijde glans afwerking.
 
je 'moet' niets maar altijd alleen allesreiniger gebruiken maakt het kunststof 'droog' want het ontvet.
ik behandel altijd alles na de reiniging met apc 1:4 (standaardmengsel) met een dressing en veeg deze na 5-10 minuten na met een doek, een mooie zijdematte glans is het resulaat, geen hoogglans of vette bende oid.

het verschil met een onbehandeld deel is dan goed te zien en de meeste dealers snappen dan pas waarom ik ook een nieuwe auto zo behandel want die kennen alleen een spuitbus met 'cockpitspray' wat juist wel vet aanvoelt en stof aantrekt en vasthoudt
 
ik heb van de week de pb natural look besteld en geprobeerd, supermooi resultaat en inderdaad geen vette bende.
Bedankt weer voor de adviezen!
 
Ik ga mee met Harold, goed reinigen, dressing dr op, en na een tijdje weer met een schone doek afnemen.

Resultaat altijd mooi donker en niet vettig.:)^
 
Ik ontvet inderdaad alles eerste met APC en daarna PB Natural Look erop. Tevens heb ik het idee dat het minder stof aantrekt, maar dat kan aan mij liggen.
 
Idd NL is gewoon top spul kan het iedereen aanraden. Maakt het gewoon af en het belangrijkste misschien wel voor de topic starter het beschermd (tegen UV).
 
@subarufreak

APC: All Purpose Cleaner
Een allesreiniger(ontvetter) voor de auto. Kan zowel interieur als exterieur worden gebruikt.
Bestaat van o.a. Poorboy’s, Meguiar's, Chemical guys, …