• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Na quick wax en last touch 'zomaar' opnieuw waxen?

jitzzzze

Detailing addict
5 dec 2012
360
62
Hoi,

Ik heb mijn wagen in de PB EXP en PB natty's paste wax blue staan. Na het tweewekelijks wassen doe ik hem boosten met Meg's Ultimate Quick Wax en daarna met Meg's Last Touch.
Dit geeft een enorme glans, maar toch heb ik het idee opgevat om hem nog een laagje natty's te geven.

Ik weet niet zo goed waarom, want ik heb geen idee hoe het staat met de EXP en de natty's na ruim drie maanden. Hoe kan ik dat zien en voegt het wel iets toe, zo'n extra laag?

Natty's heeft niet zo'n enorme standtijd, heb ik me laten vertellen. Ik heb daarom zelf ook twee(dak) en drie (flanken, achterklep) laagjes aangebracht. Er zat ook een wasbeurt of twee tussen. Ik gebruik dan autofinesse finale als drooghuis en waxbooster. Ik ben zeer te spreken over de glans.

Dat zou misschien dus wel een goed idee zijn; als het maar direct erover heen kan.

Hoe kan ik zien of de EXP en de huidige laag Natty's het nog 'doen'?
En wat vinden jullie van mijn gebruikte stappen en producten?

Die zit er nog genoeg, al het stof is opgedroogd in druppelvorm. Maar of dat nog komt door de EPX, Natty's, Quick wax of Last touch is mij een raadsel.

Als er nog genoeg beading is, en de wagen glimt nog genoeg (naar jouw gevoel) na een wasbeurt... Niets om je zorgen over te maken, toch ?

Tenzij je een onweerstaanbare drang tot waren hebt, en dan ga ik je ook niet tegenhouden

Gezien het feit dat het de afgelopen 3 maanden zulk lekker weer is geweest, zou ik 'm goed wassen, kleien, ( wellicht paintcleanertje ) en nieuwe deklaag aanbrengen.
( met de EXP, natty erbij mag je zelf bepalen, maar als 'tijd over' hebt dan gewoon wel

Een paintcleaner moet ik eigenlijk nog kopen. Een full detail staat voor het komende half jaar niet op het programma, daar heb ik simpelweg geen tijd voor. Dus het blijft bij bijhouden.

Als zover is dan raad ik de Poorboys Professional Polish aan .... voor alles te gebruiken en krijgt wat mij betreft 10 sterren

jitzzzze;321636 zei:
Die zit er nog genoeg, al het stof is opgedroogd in druppelvorm. Maar of dat nog komt door de EPX, Natty's, Quick wax of Last touch is mij een raadsel.

Hmmm zowel de EXP als Natty's vereisen een paint cleaner voor optimale hechting, doe je dat niet dan is de standtijd veel korter.

Waxen over Last Touch heen is geen goed plan. Last Touch heeft bepaalde siliconen waardoor hechting nog verder vermindert.

Ik dacht dat Autoglym SRP ook een paintcleaner was en na kleinen een goede voorbereiding voor EXP en Natty's. Maar dat is dus niet zo?
Aangezien ik het komende half jaar geen tijd heb voor een full detail, wat kan ik dan het beste doen nu?

Niet helemaal,het bevat wel een cleaner, maar ook een filler en die laatste is nou juist iets waardoor de hechting van ex-p en nattys niet optimaal is. Onder ex-p gebruik ik eigenlijk altijd lime-prime light.

SRP is inderdaad ook een goede paintcleaner. Er wordt tot nu toe nergens gemeld dat dit niet goed zou zijn. Wel raad men diverse keren aan om een paintcleaner te gebruiken, omdat je hiervoor nooit duidelijk hebt aangegeven dat je er een had gebruikt. ;)

Voor Nattys wax is SRP een perfecte basis, maar srp bevat ook een sealant en is dus wellicht niet ideaal voor exp. Misschien vullen de twee sealants elkaar aan? ? maar misschien zorgt de sealant in de srp ervoor dat exp niet goed hecht? dat antwoord weet ik helaas niet.

toevoeging: de fillers in srp zijn op basis van acryl, net zoals bij black hole van poorboys world. Dit levert dus totaal geen problemen op voor de hechting van Nattys wax. Lime prime Light is anders, bevat veel meer oliën en zou ik dus afraden icm met een sealant.

Ik hoor het antwoord graag :)
En ook wat ik kan doen om het komende half jaar toch iets van bescherming te houden.

Collinite is ook een prima wax, net zoals Natty's. De meest relevante verschillen:

- Natty's ruikt veel lekkerder en is makkelijker af te nemen.
- Collinite 845 is vloeibaar (in de winter = schudden voor gebruik) en makkelijker op te brengen (verspreid makkelijker)
- Collinite staat erom bekend dat de standtijd langer is.

Beiden zijn prima waxen.