• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nanolex Si3D

Xitra

Detailing trainee
15 sep 2016
22
35
42
Hallo allemaal,

Enkele weken geleden Si3D aangebracht op mijn auto, alles goed verlopen.

Maar toch een kleine opmerking, dat er overal een goede sheeting is, behalve aan de onderkant van deuren net achter de wielen en achter de achterwielen.

Wat zou hier de reden voor kunnen zijn?

Thx,
Xitra!
 
Als het goed is aangebracht zou dit niet mogen gebeuren. Dus idd wat hierboven al gezegd is:

Heb je het dik genoeg aangebracht?
Lang genoeg ingewreven?
Lang genoeg laten drogen?
 
Heb je de auto al eens gewassen? En merkte je daarna nog steeds deze afname in sheeting?

De genoemde plekken zijn natuurlijk wel dé plekken waar je lak op zijn kl*te krijgt.



Greetz
 
Hallo,

Toch een week laten drogen, en evenveel aangebracht als op de andere plaatsen.

Waar de sheeting wel nog héél goed is.

Na het wassen blijft het een serieus verschil tov de andere plaatsen (bv: bovenaan de deur), het zal idd ook wel te maken hebben dat deze plaatsen het hard te verduren krijgen.

Had ik misschien beter meer dan 2 lagen aangebracht op deze plaatsen?
 
Ik breng zelf overal op de auto dezelfde lagen aan, dat mag het niet zijn.
Het is inderdaad wel zo dat die plekken juist het meest te voorduren krijgen vooral nu met de pekel etc. Maar ook echt een week niet nat geweest?
 
Heb hier nooit last van gehad. De eerste plek waar de coating slijtage laat zien is op de motorkap, dak en a-stijlen. De coating houd het aan de zijkant momenteel nog het beste.

Je hebt de plek ook goed vrij gemaakt van residu naderhand?
 
Mijn ervaring met Nanolex - Si3D is goed, maar bij mij vertoonde de coating op korte termijn ook minder sheeting/beading op bepaalde plekken. Auto is 2x ontvet, goede temperatuur en dergelijke, overal 2 lagen aangebracht. Toch liet de coating op (aanneembaar) kwetsbare delen al snel mindere werking zien. (Hydrofobisch) Op een Porsche GT3 was dit dus op de bovenkant van de spoiler, achterkant kofferklep. (Motorkap juist weer niet) ...

Wacht effe.. schiet mij ineens te binnen dat ik met de eigenaar heb zitten brainstormen over deze afname. Na enige tijd leek het ons dat een grote reden kon zijn dat de achterbumper, de kofferklep en daarop de grote spoiler, flink warm worden. Merendeels hiervan is kunststof en dat zal flink werken met warmte. (De motor ligt natuurlijk achterin!) De motorkap zal ook flink wat luchtstroom happen, maar die sheet nog als een bezetene.

Mechanisch slijten zal dus wel meevallen op deze auto, maar misschien krijgt de coating op deze delen wel meer op zijn donder doordat de boel meer uitzet/krimpt als stalen delen én dan ook nog eens mechanische slijtage.

@Ric325i - Aanvullend op jouw PB.
 
Laatst bewerkt:
Dan heb je het over de uitzettingscoëfficiënt van diverse materialen (wordt een technisch verhaal zo), maar geen rekening houdend met het koelend vermogen van de luchtstroom op de spoiler (die speciaal ontworpen is om de luchtstroom te gebruiken voor extra downforce) en het koelend vermogen voor de verbrandingsmotor via de "motorkap'.

P.S. heb (nog) geen ervaring met de Si3D van Nanolex......
 
Dat zal de waterafstotende eigenschappen zeker terughalen, maar ik vraag me serieus af of de coating op die plekken nog wel aanwezig is. Op onze auto zit het sinds half augustus en er is nog geen noemenswaardige afnamen te zien in beading of sheeting. Er is ook geen verschil te zien tussen delen die ik twee lagen coating heb gegeven of maar één laag.
 
Is die Reactivating shampoo niet zoiets als Bathe+? Dan zou je daarna toch weer (tijdelijk) een waterafstotende auto moeten hebben?
 
Dat dacht ik ook. Misschien dat de shampoo reageert op de coating ofso, maar het effect was niet zoals een shampoo met toevoegingen zoals Bathe+.



Greetz
 
Heb nu 2 maal gebruikt gemaakt van Valet Pro Snow Foam combo, een foam met een hoge PH waarde.

Maar dacht dat dit niet schadelijk is voor een coating, maar merk nu toch een pak minder sheeting & beading op de motorkap.

Toeval of toch door de foam?
 
De Mohs heeft een hogere pH-tolerantie als Si3D, dacht ik. Ik zal de test een gaan bekijken straks.

En ik heb inmiddels wel geleerd dat een coating in eerste instantie goede hydrofobische egenschappen heeft, maar deze zeker wel geholpen moeten worden na verloop van tijd. De coating zelf en zijn krasbestendigheid zal echter nog lang zijn ding doen.