• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nanolex Si3D

Ik heb zowel Gyeon Mohs als Nanolex Si3D op onze auto's zitten.

Beide auto's worden gefoamd met Monello Artico en een heel klein scheutje Nanolex PreWash. Beide auto's worden of met Gyeon Bathe of Nanolex Pure shampoo gewassen.

Ik merk weinig verschil qua beading / sheeting tussen die 2.
De Mohs op de OPC zit er nu 2 jaar op en doet nog steeds prima zijn werk.
De Si3D op de Fiat500 zit er nu bijna een jaar op en is ook nog steeds goed aanwezig.
Op de Vito waarvan de motorkap in de Si3D staat geeft deze nog steeds hetzelfde resultaat als de week nadat ik het had aangebracht, ondanks dat die auto 1x per 6/7/8 weken wordt gewassen.

Grote verschil voor mij tussen deze 2 coatings zit hem voor mij in het aanbrengen wat bij de Si3D veel makkelijker gaat. Wel heb ik het idee dat de Mohs wat "harder" is en daardoor meer kan hebben qua mechanische beschadigingen.
 
aanbrengen wat bij de Si3D veel makkelijker gaat

Ik vond het aanbrengen juist geen pretje bij de Si3D omdat je het zo ongelofelijk lang in moet werken. Ik had juist Gyeon Prime gekocht omdat ik had verwacht dat dat makkelijker aan te brengen was en ik dacht dat Mohs ongeveer hetzelfde was als Prime. Product verdelen en afnemen.
 
@Jansen - Lang moet inwerken? Ik vond de Si3D en Mohs eigenlijk wel vergelijkbaar; Crisscross verdelen en afnemen.

Bij beide vond ik tevens ook dat als je het lang inwerkt, het stroever word.



Greeetz
 
Ja, dat is wat Dennis en die kerel van Nanolex in hun video's laten zien. Verdelen totdat je eigenlijk niet meer ziet dat je het product verspreidt.


 
@Jansen - Je ziet het sowieso niet zo heel goed wanneer je het aanbrengt. Wanneer je zo'n 10 druppels op je applicator doet en een vlak crisscross doet, kon ik al snel niet veel meer verdelen omdat het stroever werd. Wél deed ik zoals D. een naastliggend vlak nog even meenemen met het tweede vlak.

Zat ondertussen het Nanolex-filmpje te kijken. Volgens mij zie ik ook dat hij halverwege een schone applicator pakt en nogmaals over het paneel gaat. Vervolgens geeft hij aan dat het afnemen met een doek vee beter gaat wanneer je het eindeloos inwerkt, maar in feite doet hij met die schone applicator hetzelfde als wat ik met mijn Doek 1 doe en dat is afnemen. Vervolgens met Doek 2 nawrijven en dat gaat inderdaad heel soepel.

De Mohs lijkt een stukje stroever qua aanbrengen en het feit dat je de tweede laag pas later kan doen, is voor mij geen nadeel. Bij de Si3D kan je meteen Laag 2 doen, bij de Mohs pas een uur later. Maja, je moet toch de auto nog rond en tegen de tijd dat je weer bij Paneel 1 aankomt kan je Laag 2 doen.

Wel heb ik het idee dat de Mohs wat "harder" is en daardoor meer kan hebben qua mechanische beschadigingen.
Dat gevoel heb ik ook wel. En in theorie is dat ook zo, in de praktijk is mijn ervaring dat Mohs simpelweg het hogere segment is.

Si3D is dan ook wel qua prijs heel aantrekkelijk. Goede eigenschappen en prima standtijd. Mohs is duurder, maar in mijn beleving dan ook wel een stukje beter.



Greetz
 
Dat zal de waterafstotende eigenschappen zeker terughalen, maar ik vraag me serieus af of de coating op die plekken nog wel aanwezig is. Op onze auto zit het sinds half augustus en er is nog geen noemenswaardige afnamen te zien in beading of sheeting. Er is ook geen verschil te zien tussen delen die ik twee lagen coating heb gegeven of maar één laag.
Ik ben benieuwd of dit nog steeds het geval is, kan je dat aangeven? Als dit inderdaad het geval is ga ik ook 1 laag proberen....:cool: