• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

natty's blue toppen op nxt 1.0????????

wwac

Detailing addict
2 feb 2009
48
52
hi

ik wil natty's blue aan gaan schaffen als wax en heb als sealant de nxt 1.0. Gaat dat samen? ik heb begrepen dat de 2.0 wel gaat, maar de 2.0 is er schijnbaar niet voor niks gekomen. Nxt 1.0 scheen dus niet met andere (merken) samen te gaan en getopt te worden..
Ook al gaat het, is het dan uberhaubt wel een goede combinatie of raden jullie wat anders aan?

Wil de auto overigens eerst wassen uiteraard, daarna kleien (1e keer!!! :grinning: ) , daarna m7 glaze van megs, daarna dus de sealant om met natty's blue af te sluiten (idd geen paintcleaner, geen goed idee of???)
 
Zou zeker een paint cleaner gebruiken. En volgens mij gaat natty's gewoon op NXT 1.0?
 
oke, zou mooi zijn als natty's zou kunnen op nxt 1.0. Dus alleen de paintcleaner nog dus. heb die stappen zelf nooit gedaan (kleien en paintcleaner) en was best tevreden met het resultaat. 2 x wassen, m7, en nxt. Besef nu wel dat het toch niet helemaal super was, en dat kleien toch wel nodig is. Maar heeft de paintcleaner echt een zichtbare toegevoegde waarde ?
 
Yep, kleien verwijderd de oppervlakte vervuiling en de paintcleaner de vervuiling IN de lak. ;)
 
Het probleem van de NXT lijn is dat er wax opstaat ,terwijl het eigenlijk meer een sealant is. Dat maakt op zich niets uit ,maar de benaming wax doet vermoeden dat je een wax nog zou kunnen toppen met de NXT.
Nu heeft de NXT1.0 (blijkbaar ook de 2.0 ,maar daar heb ik nooit mee gewerkt) lichte cleaners aan boord. Moest je nu een andere wax toppen met de NXT dan zou je deels de onderliggende laag verwijderen. Maar als je eerst de NXT zet en daarna een wax zonder cleaners (Natty's) dan heb je geen probleem.
 
:cool: Bedankt voor de antwoorden mensen, ik weet wat me te doen staat. :cool: