• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Natty's paste wax blue, hoe lang wachten voor je mag opwrijven?

Loxy

Detailing trainee
31 jul 2016
77
20
Auto aan het waxen, mag ik hem als het zo is afwrijven? Of hoe lang wachten?

34abfd6c2dae4ea5cb5dce7fad086012.webp

1 deel al gedaan:

3d635d316d0465c9c96aa31a1a79c81a.webp

Als je voorzichtig met je vinger een schone streep op het aangebrachte deel kan trekken kun je hem afnemen, als het residu nog zichtbaar is kun je beter even wachten.

En je mag zeker wat minder gebruiken. "Less is more" bij detailen

Nog minder? Leek alsof ik nu al zo weinig gebruikte. hij is "klaar", wax en ramen (2 dagen geleden gewassen en gepolierd). Naar de banden en rubbers nog niet gekeken aangezien ik daar nog producten voor moet kopen en van velgen is nog geen sprake.

b9b814126116f699cce62cdaacf2b0ca.webp

b5fda2dd44c28370d863fa4d417d251d.webp

• Leuk
Reacties: Tim
Ziet er al goed uit!
Betrap mezelf er ook altijd op om teveel wax te gebruiken, vindt het nou eenmaal leuk haha.

Voor de banden en rubbers kan ik je slickrims tyre dressing adviseren.

• Leuk
Reacties: Loxy
@Loxy ,Mooi resultaat!
Natty's is vrij vergeeflijk als je het er (te) dik opzet maar bij sommige andere waxen heb je een uitdaging.
-Haal je foampad 1 keer licht door de pot en als je begint met smeren begin dan niet bij de rand van een paneel maar werk daar naar toe.
-Ga door met opzetten van de wax tot je pad de wax niet meer goed af gaat geven. Voorbeeld: als ik de pad licht door de pot haal doe ik daar +/- een halve motorkap van een e92 mee.
-afhankelijk van het waxtype is curen/swipetest heel belangrijk zeker bij wat lastigere waxen.
Hoe dunner der op hoe makkelijker de wax afneemt.

@Loxy ,Mooi resultaat!
Natty's is vrij vergeeflijk als je het er (te) dik opzet maar bij sommige andere waxen heb je een uitdaging.
-Haal je foampad 1 keer licht door de pot en als je begint met smeren begin dan niet bij de rand van een paneel maar werk daar naar toe.
-Ga door met opzetten van de wax tot je pad de wax niet meer goed af gaat geven. Voorbeeld: als ik de pad licht door de pot haal doe ik daar +/- een halve motorkap van een e92 mee.
-afhankelijk van het waxtype is curen/swipetest heel belangrijk zeker bij wat lastigere waxen.

Ok, dan gebruikte ik idd veel te veel! Volgende keer dus wat zuiniger te werk gaan. Hopelijk heb ik nu lang genoeg gewacht voor het afhalen.

Een tip voor dit donker kleur is voor de wax Poorboy's Black Hole aan te brengen, met als resultaat een nog diepere glans en wetlook, een aanrader.

Is dat een polish of een glaze? Ook te gebruiken op een donkerblauwe wagen?

Is een glaze. Na het kleien aanbrengen, laten curen en uitbuffen. Zeer makkelijk in gebruik, daarna je wax aanbrengen om je glaze te sealen en voila een showglans. Black Hole is speciaal voor donkere kleuren dus ook donkerblauw.

• Leuk
Is een glaze. Na het kleien aanbrengen, laten curen en uitbuffen. Zeer makkelijk in gebruik, daarna je wax aanbrengen om je glaze te sealen en voila een showglans.

Dus geen polish erna? Wat is het verschil tussen beide? Ik dacht dat een polish hoorde voor de krassen?

Polish is om krassen te verwijderen, een glaze om krasjes op te vullen.

Heb zelf eens een glaze gebruikt op de tank van mijn motor, als je goed polijst heeft het eigenlijk geen toegevoegde waarde.

Als je je auto hebt gepolijst heeft het inderdaad geen meerwaarde want er valt normaal niets meer te vullen. Maar wanneer je niet hebt gepolijst is Black Hole een prima alternatief om lichte krasjes, swirls te verbergen totdat het wel past voor een polijstbeurt.

• Leuk
Reacties: Loxy en Ferdy
https://forum.Carclean.com/threads/...ig-met-videos-20-11-15-update-geplaatst.4266/

Hier staat alles duidelijk uitgelegd met filmpjes en al.

• Leuk
Als je de auto met de hand polijst kan het zeker van meerwaarde zijn...
Ik heb vandaag de Natty's met een Monello disco Rosso opgezet en vorige week met een Monello disco duo. De Rosso is een stuk beter met deze wax vind ik en kan je de wax echt veel fijner mee opzetten! Een echte aanrader vind ik!

• Leuk
Een glaze heeft in mijn ogen zeker wel een meerwaarde na het polijsten. Je kunt de lak zelden 100% maken door te polijsten, meestal 80-90%, als je dan de glaze gebruikt zul je nog net 1 of 2 procent mee pakken richting de 100% en je creëert nog iets meer wetlook...en het is een kleine moeite voor de hobbyisten.