• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Newbie detailler for fun

AWP

Detailing rookie
2 aug 2020
3
15
Beverwijk
Hi,

Ik stel me voor als AWP, persoonlijke redenen betreft volledige naam op het WWW kan wel eens nadelig zijn. (Dank voor het begrip)

In het dagelijks leven ben ik een accountmanager van een IT/Telecom bedrijf. Daarnaast 1 kers verse zoon en passie voor voertuigen (auto,s/motoren/scooters)

Om de voertuigen beetje ‘clean’ te houden, heb ik op het forum zitten struinen en ben ik op een DAP EVO Monello pack uitgekomen. Dit heb aangeschaft en wat producten van Meguiars

Mijn hoofdzakelijk vervoer is een Renault Megane Estate 4. Daarnaast voor de vrouw een A160 W169 en voor de zonnige dagen een Vespa GTS 300 in het park.

De wagens die ik heb aangepakt en eigenlijk op geoefend heb zijn van famillie leden.

De volgende stappen die ik op het forum heb gevonden en uitgevoerd heb zijn :

Stap 1:

Wassen met behulp van een hogedruk reiniger en foamgun Meguiars Ultimate Snow Foam. Daarnaast de voertuigen met de hand gewassen met behulp van een microvezel handschoen.

Stap 2 :

Heb ik de Auto‘s gekleid met Meguirs clay bar en detail spray.

Stap 3:

Voor de Polish heb ik een finish en een oranje cutting pad van Monello Gebruikt. Na het polijsten heb ik nogmaals een handwas om de vetten van de Finish af te spoelen.

Als laatste stap In de wax gezet met Meguiars hybrid Wax.

Zie foto’s voor eind resultaat. Voor nu was het leren hoe de machine werkt en glans terug halen van de wagens.

Volgende doelstellingen zijn carwash swirls en kleine krasje weg halen dmv compounds en diverse cutting pads.

Bedankt voor de duidelijke uitleg van diverse forum leden!
097181C6-720B-415A-B030-9E3657D97036.jpeg
2DD8FA8D-6DFA-4088-AA00-506A16974BA8.jpeg
4CEAD7CB-9E3F-4D7D-8CFF-B9707B8100D5.jpeg
AA54CF27-6519-4E07-A5D2-4445F5F511D3.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Dank je wel voor het delen.
Altijd leuk om te lezen! En mooie resultaten :)
Welkom op het forum.
Welkom op het forum! :grinning:
Welkom op het forum @AWP


Bedankt voor een warm Welkom guys!


Next post, word een post dat ik meerdere stappen wil gaan uitvoeren met als doel het wegwerken van carwash swirls en kleine krasjes.