• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

NFS vs Poorboys ?

NissanNewbee

Detailing trainee
20 dec 2023
30
20
Hoi allen! Ben weer terug van geweest:grinning: En klaar voor de volgende stap voor mijn oranje koetswerk. Afgelopen maanden als beginner vertrouwd geraakt met handwassen. Echter krijg ik hardnekkige vervuiling die er (zag ik later op de aankoopfoto) al op zat in december er met geen mogelijkheid af met de spullen die ik nu heb:

- BH TL
- Kenotek Insectenreiniger
- BTBM
- Monello Perfetto
- 1 washmitt
- 1 wheelmitt

Boterhamzakjes test is geheel niet nodig: ik voel met mijn handen al allerlei vervuiling zitten ook na de wasbeurt. Ook helemaal onderaan de portieren krijg ik zelfs 'nieuw' vuil er soms niet af (ik vermoed dat dit komt omdat ie nog geen wax heeft?). Op het dak kan ik vuil voelen maar niet zien. Op de voorkant van de auto is het oudste vuil van voor de aankoop, heel voelbaar en ook héél zichtbaar (onderstaande foto heb ik al eens gepost):
photo-output 2.jpg


Waxen heb ik sinds aankoop nog nooit gedaan want het leek me niet zinvol om een vervuilde auto te waxen. Ik durf ook niet met een pad met wax over de auto te gaan cirkelen als ik ondertussen nog vuil meepak. Aan de andere kant koekt nieuw vuil zo zonder bescherming wel heel snel aan merk ik. Vicieuze cirkel.

Gisteren CarClean gebeld voor advies. En dit is nu mijn winkelmandje:
Schermafbeelding 2024-07-26 om 17.36.35.png


Het idee obv het advies van CarClean + jullie tips:
- Velgen eens extra behandelen: Non Ferro. Velgen tot nu toe altijd brandschoon met emmertje BTBM. Behalve een paar mini hoekjes vd voorwielen met wat aangekoekte remstof laagjes. Dus ik denk eens goed met NonFerro + evt klei en daarna weer bijhouden met sop en heel af en toe Non Ferro.
- Auto verder wassen zoals ik nu gewend ben (BH TL > Afspuiten > Sop met BTBM > Afspuiten > Drogen)
- Non Ferro op de autolak.
- Daarna wil ik voor het eerst gaan kleien! Ik heb nog Monello Perfetto staan die ik dan 1:1 wil verdunnen als lube.
- Daarna DodoJuice NFS met de Monello Easy Detailing Polish Hand Pad.
- Daarna niks. Losse stappen wil ik nog niet toevoegen, eerst even simpel leren.

Het doel: Hardnekkige vervuiling eraf krijgen. Ook alvast íets van bescherming meegeven. En nog niet te ingewikkeld voor deze newbee.

Nadat ik ophing besefte ik me dat CarClean behalve NFS ook de Poorboys Polish with Carnauba, en with Sealant had genoemd. Allen aangeraden. Besefte ik me achteraf dus nu twijfel ik nog welke ik het best kan nemen? Ik zie van Poorboys de Polish with Carnauba en de Polish with Carnauba Blue, ook goede beschrijving en reviews. Maar NFS ook goede reviews echter gaan die meer over glans en zie ik weinig mensen die 'm hebben getest om te cleaner.

Over NFS lees ik ook positieve ervaringen op het forum echter zijn de meeste topics die ik daarover vind al meer dan 10 jaar oud en ben ik benieuwd wat nu de mening is?
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: Jurjenz
De Need For Speed is een heel leuk product waar je zeker geen miskoop aan doet.
Werkt erg prettig en ruikt ook nog eens geweldig.

Nadeel is dat je 2 soorten producten in 1 flesje hebt zitten. Dat is net als met bijvoorbeeld all season banden net geen winterband en net geen zomerband.


Bij NFS zit hem dat vooral in de duurzaamheid.
Die is wat minder lang als wanneer je bijvoorbeeld een “echte” wax gebruikt.
Om mee te beginnen is het een prima product en zeker een aanvulling voor je assortiment.
Mocht je later willen uitbreiden met een wax of sealant dan kan je NFS ook nog prima gebruiken.
 
  • Leuk
Reactions: NissanNewbee
Ik zou NFS prefereren boven Pb polish met carnauba.
Destijds heb ik na NFS nog een extra laagje DDJ wax eroverheen gezet ,viel mij niet tegen.

Wat zei CC van de vervuiling?
Nu is het slecht te beoordelen maar zou dit hars/boomsappen kunnen zijn?
De vervuiling lijkt wat “gelig” klopt dat?

Mocht je in de buurt van Vlaardingen wonen ben ik bereid om eens mee te kijken als je dat zou willen.
 
  • Leuk
Reactions: NissanNewbee
Ik zou NFS prefereren boven Pb polish met carnauba.
Thnx! En ook qua cleaning/vervuiling (na de klei)?

Wat zei CC van de vervuiling?
Nu is het slecht te beoordelen maar zou dit hars/boomsappen kunnen zijn?
De vervuiling lijkt wat “gelig” klopt dat?
CarClean zei dat het waarschijnlijk ingebeten insectresten zijn wat er niet meer helemaal af zal gaan. Alles wat ik voel en erop ligt kan er waarschijnlijk nog wel grotendeels af. Hij zei het kan gewoon vuil zijn of insecten maar miss zit er ook teer of asfalt tussen en evt nog remstof. Hij raadde aan sowieso te kleien + daarna een all-in-one omdat ik nog niet teveel losse stappen wil, en evt een tar remover. Die laatste laat ik ivm de totale kosten nog even zitten. Eigenlijk een raadsel de door de vele mogelijkheden dus. Die ingebeten insecten weet ik wel zeker.

Boomhars durf ik niet te zeggen. Bij mij staan geen bomen en ik weet niet waar die bij de vorige eigenaar heeft gestaan.

Gelige kleur is me nog niet per se opgevallen. Ik zal straks eens met die wetenschap ernaar kijken!
 
@Ric325i zojuist naar de auto gekeken maar er zit een te dichte film met stof en zand op nu, zie het vaste vuil heel slecht nu . Zal na de wasbeurt een nieuwe foto maken, maar de shampoo is op dus eerst bestellen en dan kan ik weer aan de gang
 
  • Leuk
Reactions: Ric325i