• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nieuw hier (en géén poetser....)

Ja hoor daar istie...
Ik doe alles met spulletjes van Poorboys World en dat bevalt prima.
De velgen direct (toen hij nog nieuw was) in Wheel Sealant gezet. Doe dat twee keer per jaar en ze blijven mooi
De auto zelf (zonder Waxoyl laten leveren in de EXP (eerste laagje door dealer, tweede zelf gedaan) gevolgd door Natty's Paste Wax Black (ik heb een donkerblauwe, er bestaat ook een rode variant). Ook dit herhalen na 6 maanden.
Daarna een keer per 1 of 2 weken wassen met Super Slick en Suds en telkens aftoppen met QD+ (binnen uur helemaal klaar).

O, ja; bijkomend voordeel: PBW kan je verwerken wanneer je er zin in hebt; dus ook lekker in het zonnetje als je zin hebt je auto te vertroetelen.
 
Laatst bewerkt:
De auto zelf (zonder Waxoyl laten leveren in de EXP (eerste laagje door dealer, tweede zelf gedaan) gevolgd door Natty's Paste Wax Black (ik heb een donkerblauwe, er bestaat ook een rode variant).
Het lijkt erop dat die ‘blue’ of ‘red’ nix te maken heeft met de lakkleur van de auto, maar dat die meer een indicatie is van de soort wax.

Dus waarom je verwijst naar die rode....?
 
Die zwarte is bedoeld voor zwarte (donkere) lak; is dat red niet speciaal voor rood? Omdat donkerblauw echt donker is heb ik voor de zwarte gekozen.
 
Nattys Paste Wax Variations

1) Nattys Paste Wax Blue
A slightly different formulation of the regular Natty’s, made for dark colored cars ( to give an extra boost in depth and shine ) Some people say that the blue can hide some defects as well , but i would’nt take it as gospel.

PB-NPB08_231a6484-b90e-4976-8b11-e80803647fb6_large-300x300.jpg


2)Nattys Paste Wax Red
Red is not color specific , so can be used on light or dark cars it does not really Matter. I have noticed it also has a slicker , wetter feel when applying it.
PB-NPB08_231a6484-b90e-4976-8b11-e80803647fb6_large-1-300x236.jpg





3)Nattys Paste Wax White
The original Nattys Paste Wax , suited for lighter colored cars.
f-282x300.jpg


4)Nattys Paste Wax Black
Natty’s Black is great for all dark color finishes and is truly exceptional on black paint. The appearance you’ll get with Natty’s Black is dripping wet, highly reflective and it produces the deepest shine that i have ever seen on dark colors at this price point

f-1-300x258.jpg


Not a lot of difference, if any in real terms, in my opinion. When you quantify how much of the overall finish is attributed to the wax anyway, then take that tiny percentage and try and differentiate between these products from the same manufacturer, the differences are going to be miniscule really , so i wouldnt get too caught up in it ( unless you care about the different fragrance of each! )
 
Zoals @Istnogferarie al zegt, staat gewoon op de fles, en is reuze simpel: zo dun mogelijk opbrengen met een handpadje, een poosje wachten tot het voldoende gecured is (zoek even op het forum naar de swipe test), en afnemen met een microvezel doek.
 
Woensdag de auto gehaald, donderdag schoongemaakt, ontvet, in de PBW Exp gezet en een uurtje later er Bathe+ overheen gefoamd. Totaal nieuwe ervaringen voor mij, maar mooi resultaat. Vrijdagochtend lichte regen, maar goed te zien dat het water er afparelt.
Ben er erg tevreden over, hoewel dat voor mij als NOOB ws weinig zegt....

IMG_6109.JPG
 
Mooi gedaan. Nu proberen regelmatig de wagen te onderhouden.
De tijd zal het leren.

Wat me wel opviel en wat ik nog nooit eerder meemaakte: toen ik die dakdragers die op de foto ook staan erop zette, toen legde ik een plastic kapje voorzichtig op het dak, maar dat bleef daar echt niet liggen. Het schoof gewoon van het dak af. Ondanks dat het dak daar helemaal niet zo schuin loopt. glad was het dak dus door alle bewerkingen!

Dat zegt toch wel veel over hoe al die middelen (EXP en Bathe+) hun werk doen. Het vuil zal er dan ws op de zelfde manier niet op hechten, lijkt me....
 
  • Leuk
Reactions: Aficior en PA27506
Je kunt ook aan het patroon van de regendruppels op het dak en de motorkap zien dat de auto een goede bescherming heeft (je ziet strepen waar geen druppels liggen, dat zijn de sporen waar al waterdruppels langs gelopen zijn).
 
  • Leuk
Reactions: Hippe lip
Als je na een wasbeurt dit effect (bijna) niet meer ziet, is het tijd om een keer opnieuw een beschermlaag aan te brengen. Als de auto gewoon aan een wasbeurt toe is, zie je dit parelen van de waterdruppels ook niet of bijna niet, maar een standaard wasbeurt zal dit effect weer terugbrengen zolang er bescherming op zit. Daarom ook geen wasbox: dan wordt die beschermlaag gestript met zware chemische middelen, en heb je dat effect dus ook niet meer (en blijft vuil ook weer sneller plakken).
 
Alleen foamen en afspuiten is alleen een prewash, bedoeld om het ergste vuil op een contactloze manier van de auto te verwijderen, maar zeker niet genoeg om de auto schoon te krijgen. Een "contact wash" met 2 emmers is dan zeker nog nodig om de auto echt schoon te krijgen. Dit zal je ook zien aan dat het water in je spoelemmer dan nog zeker vies wordt.

Alleen foamen, afspuiten en dan drogen is vragen om krasjes te maken.
 
  • Leuk
Reactions: Aficior en Cordoba