• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nieuwe auto -> hoe lang wachten voor je gaat behandelen?

Wat ik vreemd vind... Producten zoals Waxoyl en Diamondbright (dus beschermlagen op basis van teflon) die jaren blijven zitten MOETEN binnen 3 maanden na aflevering worden aangebracht. Dit zijn producten zo stellen de advertenties die de lak volledig afsluiten voor vervuiling van buiten af.

Als deze producten wel op nieuwe fabriekslak mogen worden aangebracht, waarom zou het met een waxje of sealant niet mogen (die zijn na 3-4 maanden weer verdwenen)

Rara Politiepet
 
een wagen die uit de fabriek komt is "afgebakken" dit wil zeggen de lak is op hogere temperatuur gedroogt en bij aflevering mag deze dan ook gewoon gewaxed worden. Anders is het bij een wagen die overgespote is, hier moet zeker enkele weken gewacht worden om de lak uit te laten harden en te drogen aangezien deze niet gebakken kan worden.
 
Centoquarantasette zei:
Wat ik vreemd vind... Producten zoals Waxoyl en Diamondbright (dus beschermlagen op basis van teflon) die jaren blijven zitten MOETEN binnen 3 maanden na aflevering worden aangebracht. Dit zijn producten zo stellen de advertenties die de lak volledig afsluiten voor vervuiling van buiten af.

Als deze producten wel op nieuwe fabriekslak mogen worden aangebracht, waarom zou het met een waxje of sealant niet mogen (die zijn na 3-4 maanden weer verdwenen)

Rara Politiepet

Dat mag ook hoor! Consensus is dat een fabriekslak al hard genoeg is bij aflevering. Alleen met overgespoten delen moet je even voorzichtig zijn.

MBT het laatste is het advies over de wachttijd niet eensluidend, maar m.i. kun je dit het beste met het betreffende schadebedrijf bespreken. Die geven ook de lakgarantie, dus als je je aan hun advies houdt zit je wel safe lijkt me.