• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nieuwe Brinkmann?

Rolf

Detailing addict
18 apr 2009
633
65
59
Kwam deze tegen.............iemand al geprobeerd?

Dual LED light will reveal swirls, RIDS, holograms and other imperfections in your paint
Uses 6 AA batteries that are included, making it easy to get back into action. Pivoting heads and CREE LEDs make it a must have for detailers.
 
Dat is een mooi ding, je kan de lampen nu verstellen en andere verbeteringen. Wat is zo ongeveer de prijs weet je dat ook? Ik gebruik nu nog de oude Brinkmann.
 
35GPB in de UK.
En het zijn LED's met hoge lichtopbrengst, gaan denk ik wat langer mee dan die xenon lampjes.

Tim verkoopt geen lampen meer?? zijn geen artikelen in de lampen afdeling................ :weetniet
 
Led geeft een ander licht dan Xenon. Beide lampensoorten geven weer een ander beeld, en laten beiden andere lakdefecten zien.

Het mooiste is een sterke combi van goede en sterke LED's en sterke Xenon. De 'xenon' in de Brinkmann's is volgens mij ook niet echt de felle 'echte' xenon uit b.v auto's :grinning:

de led-lenser-p7-hp8407 (ca. 65 euro) schijnt een klein en erg sterk LED-lampje te zijn die op buitenlandse detailfora erg populair is.
 
Hier nog wat informatie:

Brinkmann® TuffMax™ Dual 300 - lumen Spotlight.

Product Information
•Dual LED light will reveal swirls, RIDS, holograms and other imperfections in your paint
•Uses 6 AA batteries that are included, making it easy to get back into action. Pivoting heads and CREE LEDs make it a must have for detailers.
•Avoid having to use bulky, corded, and hot halogen light stands!
•Get the best polishing results with the proper lighting, no guess work if imperfections have been removed effectively

Ik zie ze voor ongeveer $39,00 kwam een website tegen met een oude inkoopactie en daar waren ze dan tijdelijk $33,00
 
Inderdaad een mooie lamp, maar als je voor eecht echt felle lamp zoals autoxenon wilt gaat zul je waarschijnlijk diep in je buidel moeten tasten.
https://www.Carclean.com/product/3M/Sun_Gun_60-4400-9658-8_101825
 
Rolf zei:
Tim verkoopt geen lampen meer?? zijn geen artikelen in de lampen afdeling................ :weetniet
Zag het vandeweek toevallig, ze staan niet in de categorie inderdaad.
Via de search nog wel te vinden :)

https://www.Carclean.com/zoeken?search=brinkmann
 
Die Sungun is wel erg duur voor mijn hobby, dan ga ik liever een stap lager. De Tuffmax is alleen niet oplaadbaar, je zult dus de batterijen moeten vervangen als ze leeg zijn. Er geen er zes in dus je zult er nog wel een vooraadje batterijen bij moeten kopen.
 
Binnetie zei:
Die Sungun is wel erg duur voor mijn hobby, dan ga ik liever een stap lager. De Tuffmax is alleen niet oplaadbaar, je zult dus de batterijen moeten vervangen als ze leeg zijn. Er geen er zes in dus je zult er nog wel een vooraadje batterijen bij moeten kopen.

Setje oplaadbare batterijen?? :)
 
de led-lenser-p7-hp8407 (ca. 65 euro) schijnt een klein en erg sterk LED-lampje te zijn die op buitenlandse detailfora erg populair is.

De Led Lenser is inderdaad een lampje dat een mooie witte en ronde cirkel licht produceert. Ik heb het een tijdje terug kunnen uitproberen, de opbrengst van licht is ook ok (200Lm)

Een nadeeltje is dat het lampje op 4 normale penlight batterijen werkt.
 
Lamp ziet er goed uit, maar die batterijen is de slechtste oplossing voor dat ding. Ik geloof dat er zelfs 6 stuks in moeten als ik me niet vergis.
En oplaadbare batterijen is ook niet alles.
 
tinus zei:
De 'xenon' in de Brinkmann's is volgens mij ook niet echt de felle 'echte' xenon uit b.v auto's :grinning:
.

Het Xenon (edelgas) is wel nagenoeg hetzelfde in de lampjes, maar de werking is totaal anders.

Xenon lampjes in fietslampen en normale zaklampen werken met een filament/gloeidraad waar het licht vanaf komt.

De "echte" xenon die oa in auto's zit werkt met een boogontlading..
geen draadje meer wat licht geeft, maar meer een soort vlamboog zoals bij het lassen.
Start spanning van enkele kilovolts.

Ik kom tegenwoordig wel meer hand/zaklampen tegen met de gasontladings variant erin.
Het zijn meer spotlampen/zoeklampen.

Wel leuk om je lak mee te bekijken.....dan zitten de beschadigingen niet meer op je lak maar meer op je netvlies :)
 
Net afgelopen maandag een Brinkmann besteld.
Ik heb ooit eens een LED lampje gekregen (behoorlijk fel ding met veel LEDs), maar toch werkt dat niet helemaal lekker.
 
Zag dit ding paar weken terug ook al in de USA, maar kan nergens een vergelijking vinden tussen deze nieuwe en de Xenon-voorloper.
Ik wacht eerst op een vergelijkende test, want blijf een beetje twijfelen bij LED-verlichting.
 
Wat betreft batterijen...........consumptie zal laag zijn, ook deze leds hebben een aanzienlijk lager verbruik dan gloeilampjes.
Ik heb zelf een led lenser, 1tje die werkt op 3 AAA batterijtjes, en daar komt een puist licht uit....... je kunt er niet direct in kijken, nog feller dan de zon.
heb hem alleen nog niet op een auto geprobeerd..........:klap vraag me niet waarom.
Zal het vanavond gelijk ff doen.
 
Rolf zei:
Setje oplaadbare batterijen?? :)

geen oplaadbare batterijen gebruken :no

zo'n apparaat werkt op 9 volt (6x1,5 volt).
Gebruik je oplaadbare batterijen (1,2 volt), dan komt het apparaat vermogen tekort, 6x1,2 volt = 7,2 volt.
Zo zul je merken dat de batterijen sneller leeg zijn}:)w

dit gel.dt voor elk apparaat waar je batterijen in gebruikt. :ja
 
ik heb vandaag als cadeau een led-lampje van stanley gekregen met 3 power-leds erin :)
binnenkort eens even checken wat dat doet :cool: