• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nieuwe Hogedrukreiniger: nieuwe Karcher K7 of 2ehands Kranzle?

Teun

Detailing guru
18 jul 2008
2.050
190
Mijn oude vertrouwde Niksfiks hd is eindelijk kapot.

Nou heb ik de keuze tussen een nieuwe Karcher K7 of voor hetzelfde geld (400-450) een 2e hands Kranzle 1150t of 160tst. Voor 325 weet ik een Kranzle 1050 te koop, maar mindere specs.

Karcher nieuw, garantie, 600l/u, 180 bar.
Kranzle's 10 jaar oud, 600-660l/u, 130-140 bar, garantie tot aan de stoep ;). De vrij nieuwe 1050 heeft nog garantie.

Ik kan gerust een nieuwe Kranzle 1152t of 160tst kopen, maar dat heb ik er niet voor over.

Ervaringen?
 
Ik weet niet in hoeverre je in Duitsland hebt gekeken of connecties hebt, maar voor een klein beetje meer heb je daar een nieuwe 1152 tst.

400 tot 450 ga ik dan niet neerleggen voor een tien jaar oude. Als ik zie hoe veel auto's jij er doorheen jaagt ben ik van mening dat een kranzle best gepast is
 
Iedere consumenten hogedrukreininger is gemaakt voor een max aantal draaiuren(slijtage), ga na hoeveel uren op jaarbasis je hem gebruikt, en heb je 180 bar nodig voor een auto.. Een hogedrukreiniger van 10 jaar oud zou bij mij voor die prijs sowieso afvallen.
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba
Een normaal tappunt levert net iets boven de 10L per minuut
Dus dat is 600L per uur met open uitgang
De HD gebruikt aanzienlijk minder dan 10L per minuut

Om het debiet zou ik mij dus niet druk maken
Overigens is een Kranzle met vlotterbak wel heel handig
Heb je ook nooit terugslag in de leiding (geen risico bacteriële vervuiling)
En zo'n type kan ook opzuigen uit een tank
 
Kranzle heeft prima HD-apparaten, maar meer dan 300 euro voor een 2e hands apparaat waarvan je maar af moet wachten hoe intensief ie is gebruikt, is voor mij een absolute no-go. Ik denk dat je je niet blind moet staren op de specs alleen, maar ook kijken naar kwaliteit/levensduur, en dan vraag ik me af of een Kärcher beter is dan een Nilfisk uit dezelfde prijsklasse.
 
400/450 euro voor een 2dehands Kranzle waarvan je de historie niet weet of +/- 400/450 euro voor een nieuwe, al dan niet een basic apparaat.... ik zou het wel weten.

Ik zou dan voor een Kranzle K 1050 P gaan als je niet al te veel eisen stelt aan een HD maar je wilt wel kwaliteit.


1368231.jpeg
 
  • Leuk
Reactions: Teun
+1 Kranzle. Ik heb hem ook uit Duitsland laten komen (een 1152tst voor 600). De 1050p is daar al rond de 280 te krijgen ex verz. reken op 50 extra. Nog steeds een stuk goedkoper dan koelblauw. Ze versturen niet allemaal naar NL dus soms moet je even contact met ze opnemen voor de mogelijkheden. Vergelijkingssite Idealo werkt goed.
 
  • Leuk
Reactions: Teun
Ben benieuwd naar je bevindingen! Ik heb mijn oogje ook al een tijdje op kranzle HD's.
Eerst maar even afwachten totdat mijn k2 stuk gaat...
 
  • Leuk
Reactions: Teun
Alleen tijdens het gebruik moet hij plat liggen voor een goede smering van de aandrijving en de pomp, als het toestel rechtop staat tijdens gebruik wordt de olie niet goed verspreid wat schade aan de pomp kan veroorzaken
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba en Teun
Wat @pterz zegt @Cordoba

De Kranzle hogedrukreiniger reinigers worden gekoeld door olie in plaats van water zoals veel andere machines.
Zet je 'em rechtop, dan kan de olie niet rond gepompt worden met als gevolg dat de boel niet gekoeld wordt en zo in de soep loopt.
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba en Teun