• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nieuwe Lake Country pads: Kompressor serie

Tim

Master of Bling
Medewerker
2 mrt 2008
10.695
200
Berkel en Rodenrijs
Zojuist is een aantal nieuwe Lake Country pads online gezet: de Kompressor pads.

101434.jpg


Pads uit de Kompressor serie hebben een 'sweetspot'. Deze sweetspot zorgt ervoor langer door kunnen werken met een polish en geven de pad een langere levensduur.

Door de lamellen van de pad is deze zeer flexibel en volgt de pad gemakkelijk de contouren van het oppervlak. De hoeken van de pad zijn afgerond voor nog meer gebruiksgemak. Door de open structuur is de pad bovendien zeer makkelijk schoon te krijgen, ook als polish diep in de pad getrokken is.

De steunplaat ligt verzonken in de pad, waardoor centreren erg makkelijk is en de zijkant van de pad ook effectief gebruikt kan worden om te polijsten. De Velcro is deels gelamineerd, waardoor de Velcro minder kwetsbaar is en een langere levensduur heeft.

De voordelen op een rij:

- Volgt makkelijker de contouren van het oppervlak
- Maakt effectiever gebruik van de gehele pad
- Gemakkelijk schoon te maken
- Houdt polish langer vast dan traditionele pads
- Langere levensduur
- Slingert minder polish van de pad af
- Gemakkelijk te centreren
- Duurzame Velcro

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Very Nice Tim ! :)^

Volgende bestelling komen er wat mee ,ik was aan het wachten tot je ze in de shop kreeg.
 
Vooral dat minder "sling" ben ik zeer benieuwd naar, dat vind ik altijd erg vervelend.
 
pffff.....CSS, Kompressor, Curved, Dual Density.........da gaat moeilijk worden om er nog uit te raken welke pad te nemen! Arme tupperware-bak, steekt nu al zo vol als't maar kan! :-b
 
Het is misschien een leuk idee om de pads naast elkaar te testen in 1 test, het mooist is dan denk ik op een test motorkap, zodat we niet alleen de werking in gemak, maar ook de effectiviteit goed naast elkaar kunnen zetten.
 
Graag, want momenteel heb ik zo iets van....waarom de introductie van die andere pads terwijl de CSS'en toch hun werk naar behoren vervullen!
 
Die dat de compressor's en curved vooral voor rotary's beter werken dan de "gewone"
 
Denk je je pad verzameling bijna compleet te hebben :D

Maar goed volgens mij zijn deze en de andere genoemde Lake Country pads vooral bedoeld voor de rotary.
Hoop ik dan maar anders vrees ik dat ik ze toch ook echt eens moet uitproberen:-"
 
ik heb nog wel een testmotorkap; mag je gratis op proberen...:grinning:

ben wel benieuwd naar deze nieuwe pads, zeker voor de rotary... Zijn ze alleen in 6,5" Tim?
 
Deze pads heb ik Sep '08 al in duitsland op de Automechanica beurs gezien op de stand van Lake Country...
Ben ook zeer benieuwd of deze pads een zekere verbetering voor de rotary pads van LC.

Voor CarClean: volwaardig vervanger, (denk ik :D ) zijn de pads van Buff and Shine uit Amerika. Wellicht hebben die ook interresante pads als alternatief voor LC.
 
tinus zei:
ik heb nog wel een testmotorkap; mag je gratis op proberen...:grinning:

ben wel benieuwd naar deze nieuwe pads, zeker voor de rotary... Zijn ze alleen in 6,5" Tim?

Vooralsnog alleen 6,5" inderdaad, maar de Kompressor pads werken (helaas?) ook goed op een D/A :)
 
Al in de US deze pads gezien, hadden opzich wel m'n intresse. Zien er solide uit, net als de CSS pads.
Heb laatst de Cobra pads geprobeerd (is eigenlijk dus ook LC :)) en moet zeggen dat ik ze erg fijn vond werken. We wachten af, is ff kijken wat de andere 2 opties zijn.
 
Dat dual density zijn dat de CSS pads alleen dan met een grotere dichtheid!!??? dat klinkt wel interessant voor mijn VAG lak, want die heavy green met die grove textuur was zwaar beroerd.. en ik denk hoe groter de dichtheid hoe beter dat is voor een harde lak? Of klopt dat niet?
 
Werkt de Grit Guard met deze pads.

Kan me namelijk voorstellen dat er beschadigingen kunnen optreden aan de pad, aangezien deze uit meerdere lammelen bestaat.
(hoop dat jullie snappen wat ik bedoel)
 
Goede vraag, maar ik denk dat het prima kan.
Niet voor niets worden alle merken en types (bv woolpads) in dit soort padwashers schoongemaakt.