• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nieuwe producten nodig als uitbreiding op mijn huidige collectie.

Black Lion

Detailing addict
16 mei 2008
404
65
Deze week of volgende week krijgt mijn auto een grootte beurt. Nu heb ik alleen het een en al nodig en ik ben zeer benieuwd wat jullie me hier aanraden.

Nodig:
-wax
-polish
-iets tegen vliegjes
-gel voor mijn bandjes
-rim wax
-niet direct nodig maar later is shampoo

Onder een grootte beurt versta ik:
-wassen auto + velgen (gebruik nu nog de PB shampoo, maar wil eens wat anders proberen)
-vliegjes verwijderen
-kleien (cc klei met spray and whipe 1:1 verdunt)
-polijsten om alle swirls er uit te krijgen
-glaze (gebruik lime prime dodo)
-waxen auto+velgen
-bandjes zwart maken
-embleempjes (PB polish)
-ruiten (Meguiars nxt glass cleaner)

Wat tussen haakjes staat zijn producten die ik nog heb.
 
Vliegjes:

Klik

Polish:

Klik

Banden:

Klik

Velgen:

Klik

Polijst:

Afhankelijk van je lak, PB of Monello. Harde lak: Monello.
 
Kun je er nog uitleg geven wat er goed is aan de producten die je noemt.
Trouwens Polish bedoel ik een polijstproduct mee en geen Polish van PB wat eigenlijk de verkeerde naam heeft ;)
 
Black Lion zei:
Kun je er nog uitleg geven wat er goed is aan de producten die je noemt.
Trouwens Polish bedoel ik een polijstproduct mee en geen Polish van PB wat eigenlijk de verkeerde naam heeft ;)

Nee Danny, de PB polish is echt een polish, een polijstmiddel, je bent in de war ,met Step 2 van Meguiar's, dat heet een polish, maar is een glaze...
 
Ik ken de producten wel, maar ik zou ook wat feedback willen hebben van mensen die ze gebruiken.
Daarnaast heb ik nog niks over polijstproducten gehoord van welke nemen en waarom.
 
Van Poorboys World kan je voor de professional polish gaan, dat is meer een alround product.
Voor goed polijsten kan je beter voor de SSR serie gaan van Poorboys, SSR is er varierend in
zwaartes, SSR 1, SSR 2, SSR 2.5, SSR 3.
 
Alle bovenstaande producten gebruik ik zelf ook. Werken zeer goed. Ben zeer te spreken over de prijs/kwaliteit verhouding van PB. Een blijvertje!
 
Ik zat zelf te denken aan

Insecten: PB Bug Smash
Wax: Dodo Purple Haze
Polish: SSR probeer kit
Banden: Meguiars Long Endurance tire gel
Velgen: Chemical guys rim wax misschien
Shampoo: Meguiars Gold of Dodo Juice

Kunnen mensen mij hier wat feedback over geven?
 
Black Lion zei:
Ik zat zelf te denken aan

Insecten: PB Bug Smash

Het is Poorboy's Bug Squash... niet smash ;) Prima spul werkt perfect, 1:3 verdunnen en insprayen voor je de auto gaat wassen. Eventueel even daarna waxen aangezien het je waxlaag aantast.

Shampoo: Meguiar's Gold of Dodo Juice

Ik zou gaan voor Dodojuice Born To Be Mild, deze is wat mij betreft beter dan de gold class van Meguiar's
 
Rimwax bedoel ik. Alleen volgens mij zijn smartwax en chemical guys van dezelfde fabrikant. Ik kreeg laatst iets mee bij een Peugeot meeting waar Smartwax stond.
Stimpy waarom is de Dodo Shampoo beter?
 
Danny, doe eens gek en gebruik de zoekfunctie en lees wat rond op het forum :D Je wilt alles op een presenteerblaadje hebben zonder er moeite voor te doen :grinning:

Lees even dit topic: https://forum.Carclean.com/threads/wat-is-je-favoriete-shampoo.3579/.aspx

Ook is er een test van de verschillende velgenwaxen, gebruik de zoekfunctie even ;) En dat geldt voor de meeste producten die je wil gebruiken.