• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nieuwe velgenreiniger

Jansen

Detailing guru
Tester of Bling
13 apr 2015
4.384
193
Utrecht
Dag Carcleaners,

Ik ben op zoek naar een nieuwe velgenreiniger. Ik heb nog een restje Nanolex Wheel Cleaner and Iron Remover en Angelwax Bilberry wheelcleaner, maar over allebei ben ik niet echt tevreden.

Een groot aantal mensen denkt natuurlijk gelijk 'Non-Ferro', en dat ga ik waarschijnlijk ook aanschaffen. Echter, dat is een beetje duur voor regelmatig gebruik, dus ik zoek nog een andere reiniger voor (twee)wekelijks gebruik. Het hoeft niet veilig te zijn voor wax of sealant, zolang het maar flink z'n best doet, want ik was regelmatig hele vieze velgen.

Meguiar's Wheel Brightener is erg voordelig (ongeveer 19 L voor 45 euro). Ik heb hierover twee vragen:
- Hoe lang is het houdbaar? Met 19 L ga ik wel even doen, dus als het kort houdbaar is heb ik er geen jota aan.
- Welke sprayer kan ik hierbij gebruiken? Dit product is kennelijk berucht voor het slopen van sprayers. Als ik elke maand een nieuwe sprayer moet kopen wordt het alsnog een duur grapje.

Vergelijkbare producten zijn volgens mij PB Spray and Rinse, en Mother's Professional Wheel Cleaner.


Wolf's Chemicals Fallout Remover is voor een ijzerverwijderaar erg voordelig, maar werkt ook iets minder goed dan Non-Ferro heb ik hier op het forum al gelezen. Voordeel is wel dat het ook mag opdrogen, dus dat is wel een voordeel bij gebruik op de lak.

Wolf's Chemicals Nano Wheel Cleaner Clean and Coat. Dit product ben ik nog niet eerder tegengekomen in de webshop. Naast het schoonmaken van de wielen zorgt dit er ook voor dat er bescherming wordt achtergelaten. Er staan nog geen reviews bij, maar is er al iemand die ervaring heeft met dit product? Ook is de beschrijving tegenstrijdig, want die vermeldt dat het een pH-neutrale reinigers is met een pH-waarde van 2-3.

Graag hoor ik al jullie bevindingen/tips/aanbevelingen.

Jan
 
Ik denk niet meteen aan Non-Ferro Jan :p
Wel aan Dodo Juice Ferrous Dueller ;)

Volgens mij is Wheel Brightener toch meer een zure velgenreiniger i.p.v. een ijzerverwijderaar basis?
 
  • Leuk
Reactions: Jansen
Het hoeft ook niet per se een ijzerverwijderaar als Non-Ferro te zijn. Een zure velgenreiniger pakt remstof ook aan, en dat is waar het bij mij om gaat.
 
Ik gebruik de PB spray and rinse al jaren 1 op 1 verdunt. Bevalt gewoon goed.
Al is die bijna op, en twijfelde om op zoek te gaan naar een andere,..

Blijf hier ook even hangen ;)

Tenminste, ik was eerst de velgen mee, dan met de reiniger, en dan indien nodig non-ferro'en.

Ik vind dat teveel mensen zich te sterk aantrekken tot enkel de non ferro in combinatie met de paarse verkleuring als een enkele reiniger,... En dat blijft toch altijd zonde van het product.
 
  • Leuk
Reactions: m@rio
Aah oke.

Ik gebruik wel soms DJ Mellow Yellow. Deze ruikt bijna lekker :yum en doet zijn ding echt is deze best wel duur.
Ook in de navulling betaal je nog 24 euro voor een liter.

Je zou die nieuwe Voodoo Ride eens kunnen proberen....
Kun je gelijk een review schrijven :p
 
In hoeverre ben ne eigenlijk niet tevreden over de Nanolex Wheel cleaner?

Ik neig zelf steeds meer naar de Nanolex kant,.. Mijn velgenrenigeriger en glasreiniger zijn bijna op, dus binnenkort moet er weer wat komen :pensive:
 
Het is veel te dik, dus het is superonpraktisch in gebruik. Ik heb verschillende sprayers geprobeerd, maar óf er komt niks uit, of het is één dikke straal. Dan moet je dus met een kwastje of iets dergelijks het product nog gaan verdelen. Ook werkt het niet zo snel als bijvoorbeeld Non-Ferro, van wat ik in video's heb gezien.
 
Heb zelf ook de Nanolex, dat het dikker is vind ik juist een voordeel!
Blijft langer 'hangen' op de gespoten plek.
Verder is de non ferro gewoon ook een super product!

Prijs word ook al beter van alle producten als je bulk verpakkingen koopt!
Ik kan niet oordelen over de wolfs producten. De Megs ben ik geen fan van..
Pak dan liever apc 1:4 oid!
 
Ik heb lange tijd de Imperial Wheel Cleaner van Auto Finesse met tevredenheid gebruikt.
Ik ben van plan om een extra emmer te kopen en over te stappen op de Revolution Wheel Soap van Auto Finesse.

Gewoon een lekker sopje maken en alles in de emmer gooien om je velgen te kunnen insoppen en borstelen.
Daarna als dat nog nodig is de Non-Ferro.
 
Mmh oké,.. Dat is inderdaad ook zo ja zie ik net het is natuurlijk een reiniger met ijzerverwijderaar. Even vergeten,... Lijkt me ook lastig 1 op 1 te verdunnen. Maar misschien zou dat best wel kunnen. Al zou ik deze dan wel vooraf combineren met eerst het wassen van de velg.

Maar als het zoals je zegt niet werkt met verschillende sprayers,.. (Krijg ik Wheel Brightner sprayerproblemen voor me in beeld)En qua dikte, tja,.. Heb je bv. Na gebruik wel altijd de sprayer eens doorgespoeld met water? Doe ik eigenlijk altijd tegenwoordig met die vloeistoffen. En zo nooit meer last met de velgenrenigerigers. Want ook de PB variant en de wheel Brightner kan voor verstoppingen zorgen.

Maar voorkomen lukt het niet, na lange tijd tast het toch je sprayers aan, zie je de werking gewoon minder worden.
Nu zijn mijn velgen helemaal zwart met de voorzijde blank metaal. Dus zie je er niet alles op. Toch wil ik nog steeds de Nanolex wel gaan onderwerpen aan een test.

De Wheel Brightner kan lang blijven staan, en werkt ook heel goed hoor! Zelf gehad. En enorm zuinig ook qua verbruik. Bij mij duurde het echt superlang voordat ik de gallon half leeg had haha. Jammer dat ze geen liter versie verkopen, kocht ik hem zo weer!
 
@deasha Krijg jij het wel verneveld dan? Ik krijg echt alleen maar een straaltje. Dus ja, het blijft dan langer hangen, maar als ik een hele velg sprayend zou moeten bedekken zou ik 200 ml verder zijn.

Gewoon een lekker sopje maken en alles in de emmer gooien om je velgen te kunnen insoppen en borstelen.
Daarna als dat nog nodig is de Non-Ferro.

Ik spuit de velgen eerst af met de HD. Dan spuit ik een velg in met Bilberry Wheel cleaner dan pak ik een derde emmer met een sopje waar al m'n borstels in liggen. Dat werkt prima als de velgen niet al te vies zijn, maar soms is het handig om wat meer hulp te hebben van de velgenreiniger. Ik zou de Wheel Soap niet kopen trouwens. Het ruikt heerlijk, maar ik vind de werking niet beter dan de normale shampoos die ik ook wel eens gebruik om de velgen schoon te maken (DDJ BtbM, Adam's, Gyeon Bathe)

@Jeroen Welke sprayer heb jij gebruikt met de Wheel Brightner?
 
Pfoeh, volgens mij had ik de Wheel Brightner voor het eerst halverwege 2008. Had er de Meguiar's Wheel Brightner fles bij met de "oude versie" grijze sprayer van Meguiar's. Deze heeft het echt jaren volgehouden zonder doorspoelen van de sprayer na gebruik. Vervolgens hield die na jaren gewoon op. En kocht ik een nieuwe Meguiar's sprayer. Alleen was die maar zo kapot. En bij lange na niet zo sterk meer als de eerste sprayer die ik had. Vervolgens wat "heavy Duty" sprayers geprobeerd die cc had. Maar geen enkele overleefde het eigenlijk langere tijd.

Weet ook niet hoe de huidige sprayers het doen maar de zwarte spoel ik altijd door. En geeft hier niet echt problemen, al moet je hem soms wel eens vervangen,...

Als ik lege flessen heb met een welke sprayer dan ook, bewaar ik de sprayer. En wordt deze meestal gebruikt voor de velgenreiniger. Tot die weer sneuveld, en pakken we weer een ander. Scheelt heel veel los gekochte sprayers :joy: bewaar ook die slangetjes die aan de sprayers zitten. Kunnen nog wel eens van pas komen. Soms vervang je een sprayer. Soms een slangetje.
 
Voor een ijzerverwijderaar is de Wolfs erg goedkoop geprijsd t.o.v. non-ferro. Hebben wel een aantal mensen ervaring mee. Deze vertelde mij toen dat het iets minder optisch is, dus minder paars spul over je velgen. Maar dat het best wel aardig werkte alleen soms hadden ze een tweede keer sprayen nodig wat bij de non-ferro niet zo is. Maar het is op de 5liter verpakking wel de helft goedkoper. Ik zit ook nog steeds te twijfelen om volgende keer de wolfs erbij te nemen.
 
soms hadden ze een tweede keer sprayen nodig wat bij de non-ferro niet zo is

Gebruikten ze het dan zonder te borstelen met kwasten en borstels? Ik zal een velgenreiniger nooit gebruiken zonder ook te borstelen, omdat je toch nooit alles weg kan halen zonder ook borstelen.
 
Gebruikten ze het dan zonder te borstelen met kwasten en borstels? Ik zal een velgenreiniger nooit gebruiken zonder ook te borstelen, omdat je toch nooit alles weg kan halen zonder ook borstelen.
Dat deden ze wel, maar daar was wel enigzins kritiek dat de wolfs niet zo her-activeerbaar was als de non-ferro.
 
  • Leuk
Reactions: Jansen
De Wolfs falout remover heb ik ook gehad. Zat vorig jaar in m'n mistery box, alleen vond er niks aan. Werkt gewoon niet zo lekker. Zo prettig en zo fijn als de Non Ferro. Ook is die gewoon een heel stuk minder sterk,...

Was blij dat die eindelijk leeg was :D
 
Ik heb de wolfs falout hij valt zeer zeker tegen.
Op de remschijf zelf verkleurt het spul direct paars maar op de velgen zelf totaal niet goed.
En het reinigt gewoon minder goed dan de non ferro.
Dus ik ga de non ferro maar weer voor de velgen bestellen.
En de fallout van wollfs op de auto voor dat ik ga kleien want dan doet hij zen werk wel best goed.