• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nieuwe velgenreiniger

als de zuurgraad niet uitmaakt, dan die goedkope velgenreiniger van de kruidvat erop spuiten. Kost geloof ik 1 of 2 euro de fles .....
 
Ik heb een review geschreven over de Wolfs - Fallout Remover.

Ja, hij is veeeeel goedkoper.
Ja, hij is minder krachtig als Monello/DDJ.

Hij is bijv. de helft goedkoper, maar je moet meerdere hits doen. Dus ja... Waar ligt je voorkeur?

Ikzelf gebruik de Monello/DDJ als velgenreiniger en ijzerverwijderaar, maar soms zou een velgenreiniger misschien wel voldoende zijn en zijn bovenstaande middelen duur in gebruik.
Aan de andere kant vind ik het wel fijn om hoe dan ook ijzerdeeltjes aan te pakken die na het afspuiten met de HD nog aanwezig zijn tussen kiertjes/remschijf/blokken/etc.

Ik heb dus ook geen ervaring met pure reinigers.



Greetz
 
@deasha Ik heb vandaag de Nanolex weer gebruikt en na heeel lang testen heb ik toch een stand gevonden waarbij het inderdaad een soort van vernevelt. Hij is nu bijna op, en ik ben er niet helemaal tevreden over, dus ik ga toch de non-ferro proberen.
 
  • Leuk
Reactions: deasha
@Jansen
Ik heb de nanolex gekocht omdat er meer producten van het merk me bevallen of aantrekken!
Heb geen idee of ik hierna de nanolex of de monello neem!
 
@Jansen - De Non-Ferro bevalt mij prima. Net zoals de vergelijkbare Ferrous Dueller. Echter onderhoud ik niet echt auto's en vind ik dus de ijzer verwijderende functie super. Ook weet ik niet meer of Non-Ferro een wax naar de knoppen zal helpen als deze toevallig op een velg zit... Jij een idee?

(Zal vast wel aantasten, lijkt mij. Maja, scherpe ijzerdeeltjes zullen ook door een wax of sealant heen prikken, lijkt mij, en is een reiniger alsnog nodig)



Greetz
 
DJ Ferrous Dueller zal wel wax of sealants aantasten maar is veilig voor coatings was ooit het antwoord van Dom.... Ik gok/denk dat voor Non-Ferro hetzelfde geldt
 
Ik vermoed inderdaad dat een degelijke coating wel een goede pH-tolerantie heeft en de ijzerverwijderaars aankan.

Ik heb eind Mei mijn velgen in de 476s of 915 gezet. Ook heb ik een liter Non-Ferro binnen. Zal binnenkort eens kijken of ik na de Non-Ferro duidelijk verschil zie in beading en dergelijk.



Greetz
 
Ik denk er sterk over om de Wheel Brightner van Meguiar's of de gallon van Mother's te kopen. Voor mij alleen is 19 liter velgenreiniger wat veel, dus ik vraag me af of er mensen zijn die met mij willen delen. Liefst in de regio Utrecht, want dan hoeft er niks heen en weer te worden verzonden. Stuur me maar een pm als je interesse hebt.
 
- Welke sprayer kan ik hierbij gebruiken? Dit product is kennelijk berucht voor het slopen van sprayers. Als ik elke maand een nieuwe sprayer moet kopen wordt het alsnog een duur grapje.

Ik gebruik deze van Megs al langer en gebruik de two way triggers.
Wanneer je die spoelt na gebruik gaan die lang mee hoor.
Ik steek die dan in water en sproei die zo proper (leg ik het goed uit?)
Dus even water mee sproeien zeg maar...
 
  • Leuk
Reactions: Jansen
Ik heb besloten om de Wheel Brightner van Meguiar's te kopen en daar heb ik zeker nog geen spijt van. Het werkt enorm goed, ook op hele vuile of lang niet gewassen velgen. Na het insprayen zie je gelijk het remstof van de velg lopen. Daarnaast is het enorm goedkoop met een prijs van iets meer dan 2 euro per liter. Even kijken hoe lang de sprayer het uithoudt (momenteel 6 keer gebruikt), maar als dat ook in orde is dan is dit zeker een blijvertje.
 
Sprayer zeker doorspoelen na gebruik van Wheel Brightener... Echt een sprayer killer...
Verder wel topspul qua cleaning, maar slecht voor je gezondheid (let op hoe de wind staat als je t gebruikt dus..!!!)
 
  • Leuk
Reactions: Jansen
Ben ook wel benieuwd naar de wheel brightener dan, elke keer non-ferro gebruiken is erg prijzig.

Ben jij in de gelegenheid een filmpje te maken voor de werking @Jansen?

Ben van de filmpjes op internet nog niet overtuigd.
 
Let wel, Megs WB is NIET wax-safe, en een flink zure reiniger...
Gepolijste velgen is dus een NO-GO...
 
Ik moet zeggen dat ik de Non Ferro op dit moment 1 v/d betere vind.

Sinds kort gebruik ik de Non Ferro 1/1 verdund en dan nog werkt hij extreem goed. Ik tip de velgen toch helemaal aan met kwast/borstels/mitt dus de 1/1 verdunning scheelt mij enorm in verbruik en de cleaning eigenschappen zijn alsnog meer dan voldoende! :)