• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nieuwe velgenreiniger

@Ferdy Ik zal m'n best doen. Volgende keer als ik enorm vieze velgen schoon moet maken zal ik er proberen aan te denken.

@ivo's Het is inderdaad een zure velgenreiniger, maar de pH-waarde is 'slechts' 5,5, dus zo extreem is het ook niet als je het vergelijkt met andere zure reinigers (Mellow Yellow, Spray and Rinse, Blue Gel) die allemaal een pH-waarde hebben van rond de 1. Ik gebruik ook regelmatig Aquafobia op mijn velgen en dat is na gebruik van Wheel Brightner zeker niet gelijk verdwenen.
 
  • Leuk
Reactions: Ferdy
Ja ik snap dat non-ferro de beste is, dat vind ik ook.
Maar ben ook van mening dat het niet nodig is om het wekelijks te gebruiken.

Ik gebruik nu ook een shampoo voor de velgen van autofinesse. Maar ook dat is niet goedkoop.

Als de wheel brightener goed werkt voor die prijs, is het voor mij een goede uitkomst voor tussen de non-ferro behandelingen door.
 
Als je de Meg's WB behoorlijk verdunt, zou het denk ik ook een prima 'onderhoudsproduct' kunnen zijn...
 
Ohja, dat was ik nog vergeten te vermelden. Ik heb het vooralsnog alleen 1:4 verdund, volgende de aanwijzingen van Meguair's.
 
Heb van @Jansen wat wheel brightner gekregen. (Nogmaals dank) Vorige week voor het eerst gebruikt. 1:4. Vond het na 800 km-er (een week bij mij) niet echt bijzonder schoon worden . Heb nu de wheel brightner wat sterker aangemengd. Kijken of morgen de velgen wat beter schoon worden.
 
Even een update. Blijf niet heel enthousiast over het product. Het blijft vuiligheid achter laten. Heb het idee omdat het te"vloeibaar" is dat het product niet goed kan hechten op de velg waardoor het niet goed kan reinigen. Ik pak a.s. weekend de non ferro weer mee.
 
Nooit problemen gehad dat het niet goed reinigde... Had je wel pure WB meegekregen? Niet dat je de al verdunde versie nog verder verdund hebt ofzo ;)
 
Ben nu een nieuwe aan t testen:
image.jpg