• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nieuwe wax witte auto

martin78

Detailing rookie
26 jun 2010
197
0
een vraag voor de detailers met ervaring (die ik niet echt heb vergeleken met sommige hier)

Ik heb sinds 2 maanden geleden een nieuwe (2e hands) auto gekocht, een Renault Twingo (wit)
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Hiervoor heb ik een Golf V gehad met een groen/grijze lak, daarvoor gebruikte ik altijd mijn PB's natty's blue of Pinnacle - Signature Series II Carnauba Paste Wax

Nu wil ik graag een nieuwe wax proberen voor deze witte lak, ik dacht aan de Supernatural Wax Kit Panel Pot (incl fingermitt en doek)
Deze wax is wel een iets moeillijker wax voor beginners lees ik
Maar voor dat geld heb je ook 3 andere panel pots van Dodo, dat vind ik ook wel interessant

Kan iemand mij hier een advies over geven

Tsja , je hebt het eigenlijk zelf het beste verwoord:

Je denkt aan de Supernatural Wax Kit Panel Pot (incl fingermitt en doek). Deze wax is wel een iets moeillijker wax voor beginners, omdat deze heel soms nog kan nazweten.
Maar voor dat geld heb je ook 3 andere panel pots van Dodo, dat vind je ook wel interessant.

Mijn advies is: Wil je het gevoel hebben dat je met een hoge kwaliteitswax aan het waxen bent, en wil je er meteen een mooie doek en fingermitts bij, dan is de SN kit een goede keuze. Wil je meer ervaring opdoen met meerdere Dodo kwaliteitswaxen, dan zijn andere panel pots ook een optie. Dodo heeft geen slechte waxen, dus er is denk niet echt een optie die mijn voorkeur heeft, dat is heel erg een gevoelskwestie.

In dat opzicht is deze optie misschien ook wel goed: De SN wax kit kopen én andere waxen erbij. ;-p (Het uitbreiden van een wax collectie mag natuurlijk ook over meerdere jaren verspreid worden.)

Met de SN wax heb ik geen ervaring, met de 'normale' waxen van Dodo Juice wel. Misschien is Diamond White of Light Fantastic iets voor je? Er zijn natuurlijk heel veel waxen die geschikt zijn voor alle kleuren dus denk dat er keus genoeg is. Hard Candy van Dodo Juice vind ik het ook goed doen op lichtere kleuren.

Wel minstens eerst kleien vooraleer te waxen, maar dat was je toch al van plan dacht ik? Indien niet: het is echt niet moeilijk en het geeft een wereld van verschil! Mijn eerste wax, en nog steeds enige, is Rainforest Rub van DJ. Zalig om mee te werken, echt.