• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nieuweling met vragen

Wittereus

Detailing addict
25 jan 2012
467
65
45
Melick
Hallo allemaal,

Ik ben Rik uit Roermond en poets al jaren mijn auto met de hand.
De 2 emmer methode en een poetsmachine grbuik ik ook al, maar ik behaal niet de gewenste resultaten (swirls en krasjes verwijderen).
Ik wilde wat professioneler spul kopen en kwam op deze site.
Na jaren van "gewoon"de auto poetsen en in de was zetten wil nu eens gaan beginnen aan het serieuzere werk; swirls en kleine krasjes verwijderen. :party:
Ik heb verschillende auto's gehad, maar momentel rij ik in een Citroën C4 grand picasso uit 2008 die nogal was poetstraat krassen heeft]-0

Hier de motorkap na een polijst en wax beurt met turtle wax op machine;

p4pb7635893.jpg

p4pb7635892.jpg

p4pb7635891.jpg

p4pb7635889.jpg


Zijscherm na wax beurt met turtle wax op machine:
p4pb7635888.jpg

p4pb7635886.jpg


Deur wel weer gepolijst en gewaxt:
p4pb7635887.jpg

p4pb7635885.jpg


Achterklep na alleen een wax beurt:
p4pb7635883.jpg

p4pb7635882.jpg

p4pb7635881.jpg

Deze is er nog het ergst aan toe}:)w

Machine is een automaterialen merk met zwarte (zeer zachte), oranje (harde) en witte (medium harde) pads.

Tips over welke polijst middelen ik hiervoor moet aanschaffen zijn welkom!

Voor mijn vader had ik graag wat info over het sealen van redelijk nieuwe lak op een oudere auto:)^
 
Welkom Rik.
Je zou al heel wat info kunnen halen uit dit topic: https://forum.Carclean.com/cc_postst5922/Volledig-exterieur-stappenplan-machinaal-DAP500.aspx
 
Welkom...

Check ook even of er cc leden bij in de buurt wonen:

http://batchgeo.com/map/7a41ee6cfc407abecd59c69c69350eeb

Er zijn vast leden die je graag op weg willen helpen en het een en ander willen demonstreren
 
Soepergrover; bedankt voor de tip, maar heeft mijn citroën een harde of juiste zachte lak? Ik schat zacht!

Paulus; ook bedankt! Ga ik zeker eens opzoeken.

Iedereen; bedankt voor het warme welkom!
 
Als het weer beter is kun je bij mij best eens wat producten uitproberen... Ik heb er behoorlijk wat.