• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nilfisk E150.1

Schiet mij dan maar lek, @Dieter hahaha.
Wij hebben een C120.2 en die heeft een kliksysteem voor het spuitpistool. 120.2 lijkt me nog ouder als 120.3 ??
 
@Quantoxx

Ik kan je deze van harte aanbevelen ->

image.jpeg


Geniaal apparaat, echt!
 
Hahaha, wat een stel mafketels zijn jullie ook. :p

Ik heb toch écht de C120.3 en op het plaatje stond 2010. Overigens staat er nergens 120.3-3, ondanks de slang waarschijnlijk 3 meter is.

Naja, ik ga binnenkort er maar eens goed voor zitten en waarschijnlijk effe die VVS bellen of zij mij meer kunnen vertellen.

Als ik zon 6-7 tientjes moet neerleggen voor een flexibele slang + een ander pistool, is het waarschijnlijk voordeliger om een nieuwe machine aan te schaffen waar al zo'n slanghaspeltje op zit. (Zitten rond de 250 euro, ongeveer)

Thanx voor de help, peeps!



Greetz
 
  • Leuk
Reactions: Dieter
vandaag eindelijk de tijd gehad om mijn Nilfisk E145 te testen. Damn wat een genot tov de 120.3 die ik te leen had. Heb de stoep in een kwart van de tijd schoon gespoten...

Alleen schoot de koppeling tussen de kraan en de machine steeds los bij het loslaten van de lans (zowel bij de kraan als bij de machine tegelijkertijd). Morgen maar eens kijken of ik nieuwe Gardena koppelingen kan halen.

Of iemand een ander idee waarom ze los kunnen schieten?
 
Zal wel versleten zijn ja, ik heb hier geen problemen met de E145 en al wel een paar keer gebruikt.
 
hmm als er stukken plastic uit de buitenkant van de koppelingen weg is (door het vallen denk ik) zijn ze dan versleten?

morgen eens goei spul halen. Gardena de beste, of zijn er andere merken die beter spul leveren?
 
Nou, ik heb een mailtje + foto's gestuurd naar VVS. Die mailde mij terug om te zeggen dat ik effe moest bellen, want hoe mijn Nilfisk erbij stond, dat klopte van geen kant.

Telefonisch werd mij verteld dat de toebehoren totaal niet bij de HD hoorde. Het pistool, lans, etc. kwamen blijkbaar van de 110-115-modellen.

Ik heb deze HD van mijn vader en die gebruikte hem niet meer. Ik uiteraard geconfisqeerd en gebruik hem om af te spoelen en te foamen.

VVS meldde mij dat de machine niet nieuw gekocht zou kunnen zijn omdat er dingen niet klopte. Hoe mijn HD er nu bij stond, zo werd hij niet vanuit de fabriek geleverd. :O

Ik mijn vader bellen en die vertelde mij dat hij 100% zeker wist dat hij de HD zó had gekocht bij de Karwei... Volgens hem was ik daar zelf bij geweest. (Kan ik mij niet herinneren :p)

Ik geloofde VVS uiteraard en deze gaf aan dat ik zo'n 100 euro kwijt zou zijn om passende onderdelen/toebehoren te bestellen en dan zou ik voor 50 euro meer ook dezelfde machine nieuw kunnen kopen. Ook was het advies om voor een E150-10 ofso te kiezen. (€289?)

Vreemd genoeg is de HD dus nieuw gekocht, jaren later knapt de slang en verteld VVS mij dat hij uit onderdelen bestaat die er helemaal niet op horen...... VAAG!
 
@Quantoxx raar verhaal! Ik heb zelf een goede ervaring met vvs.
Hoe oud is de HD van je vader dan? Tja, wordt de keuze van aankijken of vervangen...
Zelf ben ik voor een D130.4-9 gegaan, was in de aanbieding bij Coolblue voor €225.
Heeft alles wat je je kan wensen qua kracht en soort motor&pomp. Al zou de zachte rubberen slang
nog wenselijk kunnen zijn.

@dencoupe Gardena is top, wat duurder dan anderen, maar zeker duurzaam...
 
Laatst bewerkt:
@SlomeDuikelaar - Ja, voel me ook in de zeik genomen. Hoe kan een Karwei nou een nieuwe machine verkopen die bestaat uit onderdelen van andere types?

Het gekke is ook; Google maar eens 'Nilfisk C120.3'. Je zal dan alleen de 'C120.3-6 vinden. Deze "-6" staat alleen voor de lengte van de slang, maar in werkelijkheid heeft hij ook andere/nieuwere aansluitingen/pistool/etc.

Lijkt wel of mijn HD het zwarte schaap is van de familie en er word getracht hem te vergeten ofso.

Ik ga opnieuw een e-mail sturen waarin ik aangeef dat de machine 100% zo is gekocht. Nieuw bij de Karwei. Het feit dat de VVS dan aangeeft dat er niks van klopt en de onderdelen van verschillende andere types komen, is dan gewoon fucking vaag! ... Verkooptricks, schele medewerken die foto's niet goed bekijkt??

Hoe dan ook, mijn HD bestaat niet uit onderdelen van andere machines. Als VVS dit blijft zeggen en mij dus bijna verplicht om dan alles te vervangen om de machine te behouden of simpelweg een nieuwe machine te kopen, dan gaat er een brief naar Nilfisk zelf.


Greetz
 
@Quantoxx je bent natuurlijk zowiezo niet verplicht om iets af te nemen bij vvs...
Je zou natuurlijk op afspraak langs kunnen gaan bij vvs, indien je weer een keer naar CC gaat.
Contact leggen met Nilfisk zou idd verstandig zijn en daar je verhaal neer te leggen...
 
Ben nog nooit een Nilfisk HD tegen gekomen met schroefbaar pistool of whatever jij ook bedoeld. Ook niet de oudere goedkopere types.
 
Zou het een speciaal model zijn voor 1 winkel? In sommige gevallen willen Gamma, Karwei en dat soort winkels speciale uitgaves van machine's hebben om ze goedkoper of completer te kunnen aanbieden zonder dat je kunt kijken bij de concurrent voor exact hetzelfde.

Karwei kan! in dit geval eenn Nilfisk C120.3 pakken en daar om prijs te drukken een ouder of goedkoper pistool met kortere slang opzetten.
 
@Istnogferarie, dat klinkt wel het meest logische. Zelfs de 120.1-6 werd al met klikaansluiting geleverd.

@Quantoxx, ik zie dat een nieuwe C120.6-6 €100 kost, dus dan is een nieuw spuitpistool + slang niet echt rendabel denk ik? Al heb je dan wel rubber natuurlijk.
 
Laatst bewerkt: