• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nilfisk HD e150

sir_bongiovi

Detailing trainee
22 sep 2019
15
25
Hey forumleden

Ik heb de volgende HDreiniger besteld vandaag nilfisk e150. Nu vraag ik me af wat ik nog allemaal nodig heb om aan de slag te kunnen bij het wassen van de wagen met de HD. Heb ik een andere foam lance nodig of is de originele die erbij zit (zie foto) goed genoeg? Als foam denk ik aan de p1 (zie link) die aan promo staat via Fb aan 45 euro voor 5L ready to use.
Graag jullie mening en advies

Screenshot_20190922_142554_com.android.chrome.jpg
Screenshot_20190922_142603_com.android.chrome.jpg
 
Hey :D

Poef, €75,- voor 5L RDT foamshampoo? Dat is flink aan de prijs!
Daarbij moet je dus ook per keer vullen van de foamfles veel product gebruiken.
(Ik kan ook zo snel de pH-waarde niet vinden of iets anders over LSP-safe of niet)

Ik zou je willen adviseren om bij Carclean een Monello - Lancia Foamlans te bestellen. Geef hierbij door welke HD je hebt. (Bar)
Als foamshampoo zou ik de DodoJuice - Apple Ifoam gebruiken. Deze kost zo'n €46,- en kan je 1:10 - 1:20 verdunnen met water.

Met 5L van dit spul doe je dus wel even, aangezien je de foamfles per keer vult met zo'n 35-70ml en de rest aanvult met water.
 
  • Leuk
Reactions: sir_bongiovi
En waarom is het beter om bijvoorbeeld die monello te gebruiken in tegenstelling tot die originele? Voor de verdeling van het product ofzo?

Die p1 kost eigenlijk 45 euro voor 5L doordat ie in promo staat, 75 zou ik er ook niet aan geven. Maar mogelijk word het dan toch nog het product dat jij voorsteld :)
 
De standaard Nilfisk foamer is imo waardeloos. Er komt slechts een waterige drap uit, ik zou het geen foam willen noemen.
 
Laatst bewerkt:
En waarom is het beter om bijvoorbeeld die monello te gebruiken in tegenstelling tot die originele? Voor de verdeling van het product ofzo?

Naja, dat verschil is aanzienlijk. :p De originele is vrij nutteloos, zelfs met een flinke overdosis aan Dreft;



Een Lancia werkt VELE malen beter. Hieronder een voorbeeld van de Lancia met een foamshampoo;



Zoals je kan zien is het bij de originele een waterig sopje, zelfs met veel Dreft.
Bij de Lancia is het bijna slagroom met een pH-neutrale foamshampoo en blijft het langer plakken waardoor het langer zijn werk kan doen.


Die p1 kost eigenlijk 45 euro voor 5L doordat ie in promo staat, 75 zou ik er ook niet aan geven.
Zelfs €45,- vind ik veeeeeel te duur. Nogmaals, er vanuit gaande dat je een volle 700ml Foamfles gebruikt om ALLES goed in te foamen, dan kost het jouw elke keer dus die 700ml aan product. Dan kan je met die 5L RTU dus zo'n 7x foamen.

Als je voor diezelfde €45,- de Apple Ifoam 5L koopt, dan kan je tussen de 70 - 142x foamen. ;)

(Nog te te spreken over hoe die RTU misschien je beschermlaag aantast, aangezien je ermee zou kunnen foamen en afspuiten, zonder te wassen, en kan gaan drogen)


De voordeelbundel is een mooi alternatief, zolang je deze één keer besteld. ;) De Artico Magico is een prima foamshampoo, maar je hebt er meer van nodig in vergelijking met de Apple Ifoam. (1:10 - 1:20 vs. 1:4 - 1:10)

Dus je zou de bundel kunnen bestellen en hier je voordeel mee doen, maar zodra je deze 5L op hebt, is het voordeliger om voor de Apple Ifoam te kiezen. (Ruikt ook simpelweg heerlijk appeltjesfris :p )
 
  • Leuk
Reactions: sir_bongiovi