• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Exterior Detail Nissan 350Z

350Z

Detailing guru
17 jan 2016
1.378
173
Eindelijk was het dan zo ver, twee dagen droog en vrijwel windstil weer, tijd om eens goed los te gaan met de DAP!

Begon goed met wassen in het zonnetje! Kleien was onlangs gedaan, maar toch nog wat vuil gevonden achter de wielen en onderop de dorpels.

Drie test spots gemaakt en uiteindelijk gekozen voor 1 hit veloce op geel, 1 hit mezzo op oranje en dan finishen met finale. Alles was nieuw dus ging wat langzaam en had moeite met de 5,5 inch pads om de wielkasten goed te krijgen omdat de pad steeds stopte met draaien. Hierdoor niet de hele auto kunnen doen met Finale, maar gekozen om de tijd te nemen om de wax op te brengen.

Stappen:
Velgen met Non Ferro
Wassen Born to be Mild
Embleem verwijderd met flosdraad en Supernatural Tar en Glue remover
Kleien Monello klei en Spray and Wipe
Polijsten DAP900 Veloce/geel Mezzo/oranje en Finale/Wit
Ontvetten met Gyeon Prep
Wax Migliore Primo

Voor de foto's nog drie dingen waar ik achter ben gekomen:

- De padwasher is de beste aankoop van alles!
- Wat is waxen heerlijk!
- Als ik genoeg lak erop heb zitten dan zou ik maar wat graag een orangepeel behandeling doen..

Nu dan de foto's!

Wassen! Iemand had volgens mij z'n kat leeggeschud boven mn auto, was helemaal harig..?!
DSC08619.JPG


Helemaal schoon, gekleid en klaar voor het polijsten! Met mijn moeder op de achtergrond ook helemaal blij met haar nieuwe monello mitt, Born to be Mild en grit guard emmer;)
20160317_151401.jpg


Voor het polijsten nog wel het type embleem weggehaald, staat een stuk strakker.
DSC08622.JPG

Geen zorgen, het is wax van het flosdraad;)
DSC08624.JPG


DSC08658.JPG


Deur voor/na
DSC08633.JPG

DSC08652.JPG


Wielkast voor/na, nog redelijk goed geworden, al zit er op het 'diepste' punt nog wel eea aan swirls die er met de kleine backingplate/pad uit moeten.
DSC08631.JPG
DSC08654.JPG


Helaas geen foto's in het zonnetje, maar ben toch erg tevreden met het resultaat tot nu toe, zeker een grote stap dichterbij die begeerde wetlook!
DSC08660.JPG
DSC08659.JPG
DSC08655.JPG


Vragen/opmerkingen/tips, graag!
 
Complimenten zeg. Wat een prachtige vooruitgang heb je geboekt op deze heerlijke kleur. Eer van je werk hoor.
Wat vonden je ouders van de transformatie?
 
Laatst bewerkt:
Bedankt allemaal! Ik ben ook zeker erg tevreden, over een week of drie voor de vakantie hopelijk tijd voor een rondje finale en dan een laagje verse wax erop voordat er mee getourd gaat worden!

@Zidane +1 voor Aficior, foto's maken lukt vaak redelijk als je genoeg rommel en swirls hebt omdat de camera hierop scherpstelt, maar hoe gladder de lak hoe moeilijker om hierop scherp te stellen met autofocus, vaak wordt scherpgesteld op wat er in de reflectie te zien is en zie je de defecten in de lak niet meer. Uiteraard met een goede DSLR geen probleem, maar met mijn compact camera wel;)

Hier een voorbeeld van een 'mislukte' foto, ondanks de tape:
DSC08634.JPG
 
  • Leuk
Reactions: Ries