• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Noeltie: John Deere 6920S bj. 2006

noeltie

Detailing addict
3 nov 2008
175
65
47
Ik ben niet zo'n poster op dit forum maar deze eerste detail van dit jaar wil ik jullie niet onthouden gezien het eens wat anders is dan een auto! Namelijk een John Deere 6920S van 2006. :grinning:
Deze is van de buurman waar ik vorig jaar de BMW en de Mini ook van gedetaild heb.
De trekker is pas aangekocht en aangezien ik de vorige zou detailen (door uitstel niet van gekomen) deze gelijk maar goed aangepakt.

Bedoeling was om het enigzins mooi te maken want voor de rest is het wel een werkmachine die wel gebruikt gaat worden.
Wat pads en doeken betreft heb ik oude gebruikt die ik niet meer zou gaan gebruiken voor de auto's.
Er zaten genoeg diepere krassen in de lak die niet te herstellen waren door takken etc. maar het eindresultaat is toch boven verwachting gekomen.
Interieur ook nog even snel gereinigd en de stoel wordt deze zomer nog aangepakt met de extractor.

De stappen:

* Wassen met HD en washandschoen (door eigenaar gebeurd)
* Gedroogd met een paar oude handdoeken :-"
* Toch de lak even snel gekleid (Poorboys klei)
* Polijsten met SSR1 op Oranje (DAP500) (zowel het groene lakwerk en als laatst ook de velgen)
* Polijsten met SSR1 op Wit (DAP500) (zowel groene lakwerk en als laatst ook de velgen)
* Ramen ook gepolijst met SSR1 op Oranje
* Alles in de Collinite 845 gezet machinaal (ook de ramen)
* Kunststof delen in de Poorboys Trimrestorer en nageveegd met oude microfiber doek
* Onderste framedelen en hoeken met Poorboys Quickdetailer gedaan
* Interieur met APC gereinigd en weer gevoed met Natural Look

Prachtige klus om eens te doen en neemt toch meer tijd in beslag dan ik dacht maar dat maakt het niet minder leuk. Voor de foto's hem even op zijn werkterrein gezet om deze detail af te sluiten.
Ook de buurman vond het boven verwachting. A.s. week moet die nog even terug naar de dealer voor wat kleine afstellingen en ben ook wel benieuwd naar hun reactie :ja


Tijd voor foto's:


Het object van vandaag:

IMG_9739.jpg



Paar foto's waar je de 'schade's' kan zien:

IMG_9731.jpg


IMG_9732.jpg



Een mooi vergelijk van een before and after:

IMG_9736.jpg


IMG_9737.jpg



Je hebt een trap nodig om overal goed bij te kunnen :D

IMG_9740.jpg




De after foto's: :party:

IMG_9747.jpg


IMG_9748.jpg


IMG_9741.jpg


IMG_9753.jpg


IMG_9757.jpg


IMG_9745.jpg


IMG_9746.jpg


IMG_9752.jpg


IMG_9758.jpg


IMG_9759.jpg


IMG_9760.jpg




Mooi afsluitertje:

IMG_9761.jpg
 
  • Leuk
Reactions: Teun en Vlerk
"A.s. week moet die nog even terug naar de dealer voor wat kleine afstellingen en ben ook wel benieuwd naar hun reactie"

Ik denk dat ze zeggen dat je een nieuwe hebt gekocht, hulde:cool:
 
Als je op die banden dressing moet aanbrengen, kom je met 1 fles tekort :D

Ziet er goed uit, toch leuk om te zien wat je allemaal wel niet kunt detailen
 
Wat een project!!!

Nu maar hopen dat ze niet meer door de wasstraat gaan.:-b
 
Erg leuk en bijzondere detail! Resultaat mag er zeker zijn :cool: Zijn ze gespoten of gemoffeld? Meende ooit eens ergens gehoord te hebben dat John Deere's zijn gemoffeld i.p.v gespoten.
 
Het is eens wat anders, een tractor, wel netjes gedaan, al zal ie wellicht niet heel lang zo blijven :(

Tyre dressing zal je een fortuin kosten ;) !
 
knap gedaan...trouwens geweldig knap die tractoren van nu....rijden bijna even comfortabel dan een auto.
 
Ach, jullie begrijpen in ieder geval wat ik bedoel. :-"

Maar als ik de rij eigenschappen vergelijk van mijn auto en van een moderne trekker, dan wint de trekker het toch wel :)^

Groet, Peter