• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Nxt 2.0 paste wax zacht?

Ron-RS

Detailing rookie
30 aug 2009
393
0
Vanmiddag kreeg ik een leuk cadeautje vanuit Canada
met wat Meguiar's producten waaronder de Nxt 2.0 paste wax.
Nou heb ik inmiddels meerdere vaste waxen zoals Dodo Juice en PB Natty's en die zijn toch wel redelijk stevig.
Maar nou viel het mij op dat de Nxt zo zacht als boter is.

Is dit normaal of is er onderweg wat met de wax gebeurt?

Ik heb ondertussen begrepen dat er wel verschil zit tussen de hardheid van waxen ( dus daar kan ik mee helpen )
Of dit ook opgaat voor de NXT...antwoord komt vanzelf hier ;)

Toch ziet het er vreemd uit! Het ziet eruit alsof het
er zo in gekwakt is! Ik zal straks even een foto plaatsen.

Geen idee of het hoort bij de NXT paste wax, maar als ik kijk naar mijn potje Rimwax, lijkt het wel op roze vla. Ook nix mis mee (alleen ruikt hij niet zo lekker als mijn probeerpotje Rimwax; stinkt zelfs een beetje)

Hierbij de beloofde foto van de wax. Iemand anders nog in het bezit van deze wax, vast wel toch? ;-) Het is niet de bedoeling deze wax veel te gebruiken, maar het had toch wel leuk geweest voor achter de hand!

NxtWax.webp

Die ziet er niet echt lekker uit :-p Zo hoort het niet in ieder geval, lijkt er op of dat ie een flinke smak gemaakt heeft o.i.d.

Bedankt voor de reacties!

Het ziet er idd niet uit. Maar ik ga de
Au bain marie methode gelijk even doen :-)^
Foto's volgen daarna weer!

Net de wax opgewarmd ala "au bain marie". Bedankt voor de tip :-)^
De wax is weer egaal en veel vaster als dat het was. Het voelt nu gewoon aan als een goede paste wax.
Al blijft het wel zachter dan de andere vaste waxen die ik heb.
Maar ja, misschien ook wel niet te vergelijken.

Hierbij weer een foto hoe het nu is:

nxt20.webp

Hihi, ik heb hier wel beelden bij hoor:

Wat ben je aan het koken lief?
Oo, gewoon, autowax!

whahahaha

zo heb ik ook fk1000p gesmolten.. alleen toen stonk het HELE huis naar petroleum..

meteen sampjetje getrokken voor adrie...

(al uitgeprobeerd trouwens, adrie??):-"

dat au bain marie opwarmen van waxen; heeft dat geen gevolgen voor de werking van de wax?

iemand ervaring mee toevallig?

Als je het niet te vaak doet (elke week bijvoorbeeld), is er niets aan de hand.

Er kunnen wat bestanddelen verdampen, maar dit zal miniem zijn als je de temaparatuur 'laag' houdt, dus niet tegen het kookpunt aan.